Τελεσίγραφο Σπίρτζη για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων

Τελεσίγραφο προς τα συναρμόδια υπουργεία για να βάλουν το χέρι στην τσέπη προκειμένου να μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες στέλνει το υπουργείο Υποδομών.

Τελεσίγραφο προς τα συναρμόδια υπουργεία για να βάλουν το χέρι στην τσέπη προκειμένου να μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες στέλνει το υπουργείο Υποδομών.

Όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, «η εκτέλεση του μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΑ αναστέλλεται αυτοδικαίως για όσο χρονικό διάστημα δεν καταβάλλει το αντισυμβαλλόμενο υπουργείο, το σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης αντίτιμο ή τη διαφορά του κομίστρου από την πίστωση αυτή».

Εάν αυτή η διάταξη εφαρμοστεί, αναστέλλονται οι όποιες ευεργετικές ρυθμίσεις υπάρχουν για τις συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες θα χάσουν το δικαίωμα για δωρεάν μετακίνηση ή μειωμένο κόμιστρο.

«Καμπάνα» 10 χρόνια για πλαστά εισιτήρια

Άλλωστε, μόνο οι οφειλές του υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΑΣΑ για τα προηγούμενα χρόνια ανέρχονται σε 186 εκατ. ευρώ. Επίσης, στο νομοσχέδιο πέρασε και μία δρακόντεια διάταξη που προβλέπει ποινή κάθειρξης έως 10 χρόνων για όσους διοχετεύουν πλαστά εισιτήρια.

Παράλληλα, δημιουργείται μία μεικτή επιτροπή με την ονομασία «Επιχειρησιακή Συντονιστική Επιτροπή για την παρακολούθηση και τον συντονισμό της αναδιοργάνωσης και της αναδιάρθρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών των Αθηνών (Όμιλος ΟΑΣΑ)», στην οποία θα συμμετέχουν οι επικεφαλής του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ, της ΣΤΑΣΥ και εκπρόσωποι των υπουργείων Υποδομών, Οικονομικών και Εσωτερικών, που θα αναλάβει να «τρέξει» τον μετασχηματισμό των δημόσιων μεταφορών της Αθήνας.

Ειδικότερα, η Επιτροπή θα είναι αρμόδια για:

* Τον συντονισμό των δράσεων που εντάσσονται στην αναδιάρθρωση, αναδιοργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών των Αθηνών με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ.

* Την ανάλυση του Έργου, ειδικές δράσεις, σχέδια εργασίας καθώς και την παρακολούθηση και τον έλεγχο των δράσεων

* Την υποβολή προτάσεων για την αναγκαία διαδικασία, οργανωτικές και νομοθετικές αλλαγές.

* Τη διασφάλιση της εναρμόνισης ή και της ενσωμάτωσης στη στρατηγική των πιθανών δράσεων άλλων φορέων με το ίδιο αντικείμενο.

* Την παροχή ενημέρωσης ανά δίμηνο προς το υπουργείο Υποδομών για την εξέλιξη των δράσεων.

Στην Επιτροπή, ανάλογα με το θέμα, θα μετέχουν εκπρόσωποι κατά περίπτωση των υπουργείων Εργασίας, Παιδείας, Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, οι οποίοι είναι συναρμόδιοι για τη χρηματοδότηση των συγκοινωνιακών φορέων για τους μαθητές, τους στρατιώτες, τους ηλικιωμένους κτλ.

€50 εκατ. για «άγονες γραμμές» στον σιδηρόδρομο

Παράλληλα, «κλειδώνει» η επιδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις «άγονες γραμμές» έως το 2020, με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, που αποτελούν και «προίκα» για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Για τη μετά το 2020 περίοδο θα διενεργείται διεθνής διαγωνισμός από τη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) μέσω περισσότερων συμβάσεων ανά γεωγραφική περιοχή.

Ακόμη, ρυθμίζονται και τα θέματα των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς μόλις δοθεί το «πράσινο φως» από την Κομισιόν, «διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ» με υπουργική απόφαση. Το ίδιο θα γίνει και με τις κρατικές ενισχύεις του ΟΣΕ, καθώς «διαγράφονται τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου» και «δύναται να ορισθεί ανάληψη των χρεών του ΟΣΕ από το Δημόσιο έναντι τρίτων».

Με άλλο άρθρο, ο ΟΣΕ υποκαθίσταται από το Ελληνικό Δημόσιο έναντι της Eurofima, δηλαδή της ευρωπαϊκής εταιρείας που χρηματοδότησε την αγορά τροχαίου υλικού και «ο ΟΣΕ αποξενώνεται από κάθε υποχρέωση ή δικαίωμα που απορρέει από τις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk