Επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο

Με νέους όρους – περισσότερο ελκυστικούς για τους επενδυτές – προχωρά η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, για το οποίο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε τελευταία και από την πλευρά της κινεζικής Cosco.

Με νέους όρους – περισσότερο ελκυστικούς για τους επενδυτές – προχωρά η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, για το οποίο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε τελευταία και από την πλευρά της κινεζικής Cosco.

Η σχετική διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Οκτωβρίου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ θα προβλεφθεί περίοδος 90 ημερών για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και συνολικός κύκλος 140 ημερών μέχρι να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής.

Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο αυτή τη φορά θα περιλαμβάνει το σύνολο -και όχι τμήματα- της έκτασης των 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, όπου και αναμένεται να αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά. Εκτιμάται ότι αυτό είναι το βέλτιστο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου. Επίσης, η διάρκεια παραχώρησης της έκτασης θα είναι για 40 +10 χρόνια, αντί για 30 χρόνια που προέβλεπαν οι προηγούμενοι διαγωνισμοί.

Ηδη, επίσημο ενδιαφέρον για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο είχαν εκδηλώσει στο πλαίσιο του προηγούμενου διαγωνισμού, η Cosco, η Grivalia Properties συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Rede Plan.

Σημειώνεται, πως η αξιοποίηση του Θριάσιου με τη συμμετοχή ιδιωτών αποτελεί όρο για τη χρηματοδότηση της τάξης των 180 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την οποία προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στον διπλανό σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ.

Μάλιστα, η προθεσμία για τη διενέργεια του διαγωνισμού για το Θριάσιο που είχε θέσει η Ε.Ε. και η ΕΤΕπ έχει παρέλθει και υπάρχει κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή μέρους των χρηματοδοτήσεων ύψους 125 εκατ. ευρώ.

Όμως, σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη κινητοποιηθεί και εκφράζεται αισιοδοξία πως το θέμα θα κλείσει χωρίς ελληνική υποχρέωση επιστροφής κεφαλαίων. Το ζήτημα, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, συζητήθηκε ήδη σε κορυφαίο επίπεδο μεταξύ Αθήνας και Ε.Ε.

Σε δεύτερη φάση, πιθανότατα εντός του 2016, οπότε είναι προγραμματισμένα να ολοκληρωθούν τα έργα στην έκταση των 1.200 στρεμμάτων του ΟΣΕ, αναμένεται να προκηρυχθεί και άλλος διαγωνισμός για τη διαχείριση του τμήματος του ΟΣΕ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk