Αναβάθμιση αυτοκινήτων μέσω ασύρματων δικτύων

Στην εποχή της τεχνολογίας ακόμη και ο πιο άπειρος χρήστης είναι εξοικειωμένος με την ιδέα των αυτόματων ενημερώσεων του λογισμικού λειτουργίας του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου του.

Στην εποχή της τεχνολογίας ακόμη και ο πιο άπειρος χρήστης είναι εξοικειωμένος με την ιδέα των αυτόματων ενημερώσεων του λογισμικού λειτουργίας του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου του. Μπορεί όμως κάτι τέτοιο να ισχύσει στην περίπτωση των αυτοκινήτων;
Καθώς τα οχήματα νέας γενιάς τείνουν να προσομοιάζουν όλο και περισσότερο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, η ιδέα της αποστολής ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού των ψηφιακών συστημάτων του αυτοκινήτου ανάγεται σε μείζον θέμα συζήτησης αλλά και ανταγωνισμού μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το ενδιαφέρον για την τεχνολογία OTA (Over-The-Air), η οποία επιτρέπει σε ορισμένες λειτουργίες των αυτοκινήτων να αναβαθμίζονται αυτόματα μέσω ασύρματων δικτύων χωρίς την επίσκεψη σε συνεργείο ή αντιπροσωπεία, έχει οδηγήσει τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε αλλαγή νοοτροπίας.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε από την IHS Automotive, κορυφαία παγκοσμίως εταιρεία πληροφόρησης για τον κλάδο του αυτοκινήτου, παρότι οι OTA ενημερώσεις λογισμικού είναι επί του παρόντος «στα σπάργανα», τελικά θα είναι μια μεγάλη ευλογία για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Εξοικονόμηση $35 δισ.


Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνει το MarketWatch, θα προσφέρει δυνατότητες όπως η μείωση του κόστους εγγυήσεων, η αύξηση του ποσοστού επιδιόρθωσης προβλημάτων λογισμικού που οδηγούν σε ανακλήσεις οχημάτων, η βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών από τη μείωση των επισκέψεων στην αντιπροσωπεία για αναβαθμίσεις του λογισμικού ή διορθώσεις.
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της IHS Automotive, η συνολική εξοικονόμηση κόστους παγκοσμίως από τη χρήση της νέας τεχνολογίας θα ξεπεράσει τα 35 δισ. δολάρια το 2022 από μόλις 2,7 δισ. δολάρια που είναι σήμερα και προέρχεται κυρίως από την εξοικονόμηση πόρων που συνδέονται με την ενημέρωση συστημάτων τηλεματικής.
Η αμερικανική εταιρεία ερευνών προβλέπει, τέλος, ότι μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια οι περισσότερες, αν όχι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσφέρουν πλατφόρμες με πλήρεις δυνατότητες OTA ενημερώσεων που θα περιλαμβάνουν όλα τα συστήματα του οχήματος (ασφάλεια, συστήματα μετάδοσης κίνησης, πέδησης, ψυχαγωγίας κ.ά.).
Κύμα επενδύσεων


Οπως είναι φυσικό, τα νέα αυτά δεδομένα δεν αλλάζουν μόνο τη φύση των οχημάτων αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο του αυτοκινήτου. Εταιρείες που προσφέρουν την τεχνολογία OTA έχουν γίνει περιζήτητες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και το αυξανόμενο ενδιαφέρον έχει πυροδοτήσει ένα κύμα εταιρικών σχέσεων, επενδύσεων, συγχωνεύσεων και εξαγορών. Η αμερικανική εταιρεία προϊόντων ήχου Harman International Industries κατέβαλε 170 εκατ. δολάρια για την απόκτηση της Redbend και ακόμη 780 εκατ. δολάρια για να αγοράσει τη Symphony Teleca, και οι δύο από τους πρωτοπόρους στην τεχνολογία OTA.
Ο Ορεν Μπετζαλέλι, επικεφαλής στρατηγικής της Redbend, μιλώντας στο Reuters δήλωσε ότι πριν από τέσσερα χρόνια ήταν δύσκολο να φθάσει κανείς «ακόμη και ως την πόρτα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Αντίθετα, σήμερα τα συστήματα ΟΤΑ είναι τόσο σημαντικά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που μπορούμε να έλθουμε επαφή απευθείας με τους αντιπροέδρους των εταιρειών».
Το στέλεχος της ισραηλινής εταιρείας ανέφερε ότι ήδη περίπου δέκα εταιρείες αυτοκινήτων είναι πελάτες της Redbend, χωρίς όμως να αποκαλύψει στο αμερικανικό πρακτορείο ποιες είναι αυτές. Είναι γνωστό ότι ορισμένες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, BMW και Mercedes, ήδη χρησιμοποιούν ενημερώσεις ΟΤΑ, αλλά κυρίως για τα συστήματα ψυχαγωγίας των οχημάτων τους. Πρωτοπόρος πάντως της χρήσης της νέας τεχνολογίας παραμένει η Tesla, η οποία έχει ήδη συμπεριλάβει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της πάνω από 75 χαρακτηριστικά μέσω της τεχνολογίας OTA.
Το νόμισμα ωστόσο έχει πάντοτε δύο πλευρές και οι επικριτές της ψηφιακής ολοκλήρωσης των οχημάτων επισημαίνουν ότι κάθε συσκευή η οποία συνδέεται στο Διαδίκτυο είναι δυνητικά ευάλωτη στις λεγόμενες «κυβερνοεπιθέσεις», δηλαδή στην παρέμβαση στο λειτουργικό τους σύστημα μέσω κακόβουλου λογισμικού.
Μόνο που στην περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας κάτι τέτοιο αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, καθώς μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια, ακόμη και τη ζωή, του οδηγού και των επιβαινόντων του οχήματος.
Το περασμένο καλοκαίρι δύο ερευνητές, οι Τσάρλι Μίλερ και Κρις Βάλασεκ, έκαναν επίδειξη μιας εικονικής επίθεσης σε ένα Jeep Cherokee, πρώτα καταλαμβάνοντας τον έλεγχο των υαλοκαθαριστήρων και του συστήματος ψυχαγωγίας και στη συνέχεια επεμβαίνοντας στα συστήματα μετάδοσης και πέδησης του αυτοκινήτου.
Η δημοσιότητα την οποία πήρε το θέμα στις ΗΠΑ οδήγησε τη Fiat Chrysler στην ανάκληση 1,4 εκατ. οχημάτων. Ωστόσο οι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι μέσω της τεχνολογίας ΟΤΑ μπορεί να εντοπιστούν άμεσα τα τρωτά σημεία της ασφάλειας που ανακύπτουν καθώς τα αυτοκίνητα αποκτούν περισσότερα ψηφιακά μέρη και να επιδιορθωθούν ταχύτερα.

Συνδεσιμότητα αυτοκινήτων
Ανεβάζει ψηφιακές ταχύτητες η General Motors

Στο παιχνίδι της ψηφιακής τεχνολογίας μπαίνει πλέον δυνατά και η General Motors. Η διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Μέρι Μπάρα προανήγγειλε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters ότι η εταιρεία σκοπεύει να αξιοποιήσει πλήρως τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων της, προσφέροντας μεταξύ άλλων περισσότερες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και βοηθητικών υπηρεσιών μέσω εφαρμογών για έξυπνα κινητά.
Η εκμετάλλευση των πληροφοριών που θα προέρχονται από τα ψηφιακά συστήματα των οχημάτων της GM θα δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να διατηρεί αρχεία για το τι κάνουν οι πελάτες με τα αυτοκίνητά τους και πώς αντιδρούν σε χαρακτηριστικά όπως η αυτόματη πέδηση ή η οδήγηση στον «αυτόματο πιλότο». «Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που διαθέτουν τα αυτοκίνητά μας, ένας οδηγός ο οποίος είναι κάτοχος ενός Chevrolet Malibu θα μπορούσε να μπει σε μια Cadillac CTS και να εισαγάγει στο πολυτελές αυτοκίνητο μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό του όλες του τις προτιμήσεις για την οδήγηση και τον τρόπο λειτουργίας του οχήματος» επισήμανε χαρακτηριστικά η Μπάρα.
Καθώς η ψηφιακή εποχή εισχωρεί για τα καλά και στον κλάδο του αυτοκινήτου, η GM και ορισμένες ακόμη από τις συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, η BMW, η Daimler και η «πληγωμένη» λόγω του πρόσφατου σκανδάλου Volkswagen, πασχίζουν να μη μείνουν πίσω στην κούρσα του ανταγωνισμού απέναντι σε εταιρείες με ρίζες στη βιομηχανία της ψηφιακής τεχνολογίας, όπως η Apple, η Google, η Tesla, η Uber κ.ά.
Η GM έχει κινηθεί πιο επιθετικά από τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές της στο να εξοπλίσει τα αυτοκίνητά της με ψηφιακά συστήματα υψηλών ταχυτήτων διασύνδεσης, επισημαίνει το αμερικανικό πρακτορείο. Η εταιρεία, μάλιστα, προβλέπει ότι από 2014 έως το 2018 θα κερδίσει περίπου 350 εκατ. δολάρια προ φόρων και τόκων από υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα και η διευθύνουσα σύμβουλος της GM εμφανίστηκε αισιόδοξη ότι αυτά τα οικονομικά μεγέθη μπορούν να βελτιωθούν «εάν η GM μπορεί να εμπνεύσει τους πελάτες της να εμπιστευθούν τα οχήματά της εφ’ όρου ζωής και μέσω των ψηφιακών συστημάτων και εφαρμογών να συλλέξει πληροφορίες για την εξυπηρέτηση εξατομικευμένων αναγκών».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk