Αρνείται την ύπαρξη «τρύπας» στις συγκοινωνίες ο Χρ. Σπίρτζης

Με μία παράδοξη επιχειρηματολογία απαντά στην κριτική της αντιπολίτευσης περί δημιουργίας «μαύρης τρύπας» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ Αθήνας κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Με μία παράδοξη επιχειρηματολογία απαντά στην κριτική της αντιπολίτευσης περί δημιουργίας «μαύρης τρύπας» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ Αθήνας κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Σημειωτέον ότι το ταμειακό έλλειμμα του ΟΑΣΑ θα φτάσει στο τέλος του έτους τα 60 εκατ. ευρώ εάν το κράτος δεν βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι «για να υπάρξει έλλειμμα πρέπει να συντρέχουν δύο παραδοχές: 1) να έχει ήδη δημιουργηθεί και 2) να υφίσταται ακόμη».
«H πολιτική απορρόφησης της αύξησης του ΦΠΑ θα συμβεί με την υλοποίηση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του κόστους και της λειτουργίας του Ομίλου ΟΑΣΑ, ήτοι δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό των δημόσιων συγκοινωνιών» σημειώνει.
«Η μνημονιακή πολιτική των «πλεονασμάτων» και των απολύσεων έχει καταφέρει ένα μεγάλο πλήγμα στη διοικητική διάρθρωση και τα επιχειρησιακά μέσα του ΟΑΣΑ, με σκοπό να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον κοινωνικό και αναπτυξιακό του ρόλο. Αποτελεί δημιουργική ασάφεια να παρουσιάζεται έλλειμμα 10 εκατ. ευρώ όταν αυτό δεν έχει καν δημιουργηθεί» αναφέρει ο πρώην υπουργός.
Όπως σημειώνει, η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών την περίοδο των capital controls αποτέλεσε πράξη δικαιοσύνης και δεν μπορεί ούτε να κοστολογηθεί, «καθώς δεν μπορεί να αποτιμηθεί το μεταφορικό έργο σε συνθήκες μη κανονικές ούτε να χαρακτηριστεί ως έλλειμμα αλλά αντιθέτως μία πολιτική πράξη ευθύνης και αλληλεγγύης».
Ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζει ότι «η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων αποτελεί ένα δυναμικό μέτρο, του οποίου ο τεχνοοικονομικός σχεδιασμός -έξυπνη κάρτα μετακίνησης ανέργου- όχι μόνο θα περιορίσει το κόστος», αλλά θα βοηθήσει στην κοινωνική επανένταξη οικονομικά ευπαθών ομάδων
«Η απόσβεση προς τον ΟΑΣΑ δεν θα ξεπεράσει τα 18 εκατ. ευρώ, αλλά και πάλι παρουσιάζεται έλλειμμα 30 εκατ. ευρώ, όταν αυτό δεν έχει καν δημιουργηθεί» σχολιάζει. Μάλιστα, ο πρώην υπουργός σημειώνει ότι επί των ημερών της ΝΔ ο ΟΑΣΑ έχει απαιτητές αξιώσεις 150 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Εργασίας.
«Στόχος μας είναι η εφαρμογή μίας νέας ζωνικής τιμολογιακής πολιτικής, που θα μειώσει το κόμιστρο, θα αυξήσει τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων μέσω της αντιμετώπισης της εισφοροδιαφυγής και θα περιορίσει τα έξοδα βάζοντας υποχρεωτικούς στόχους βελτιστοποίησης του μεταφορικού έργου» σημειώνει και τονίζει ότι η αντιπολίτευση καταγγέλλει απώλειες 24 εκατ. ευρώ «από τη μείωση των εισιτηρίων, που οι ίδιοι προεκλογικά εφάρμοσαν».
Στα 60 εκατ. ευρώ η «τρύπα»

Σύμφωνα με στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, εάν δεν υπάρξει κάποια παρέμβαση από το υπουργείο Υποδομών, η «τρύπα» για τους εναπομείναντες μήνες του 2015 θα φτάσει περίπου τα 60 εκατ. ευρώ.
Οι απώλειες αναλύονται ως εξής:
* 2 εκατ. ευρώ ανά μήνα λόγω της μείωσης της τιμής των κομίστρων (εκτιμάται σε περίπου 24 εκατ. ευρώ κατ’ έτος).
* 2 εκατ. ευρώ ανά μήνα λόγω της απορρόφησης της αύξησης του ΦΠΑ (24 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση).
* 10 εκατ. ευρώ από απώλεια εισπράξεων λόγω των έκτακτων μέτρων του Ιουλίου.
* 20 εκατ. ευρώ λόγω της μη καταβολής των επιδοτήσεων των υπουργείων στον ΟΑΣΑ για την κάλυψη των μετακινήσεων ειδικών κοινωνικών ομάδων (έχει καταβληθεί μόλις 1,7 εκατ. ευρώ από τα 21,7 εκατ. ευρώ που έχουν προϋπολογιστεί).
* 3,7 εκατ. ευρώ ανά μήνα για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων (η δαπάνη υπολογίζεται περίπου στα 45 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση).
Όπως σημειώνουν, εάν η κατάσταση συνεχιστεί με βάση αυτές τις παραδοχές, η «τρύπα» θα ξεπεράσει τα 60 εκατ. ευρώ.
Τελειώνουν τα χρήματα της ΟΣΥ
Παράλληλα όμως τα προβλήματα εντείνονται από το γεγονός ότι η ετήσια κρατική επιδότηση ύψους 85 εκατ. ευρώ, την οποία λαμβάνει εξ ολοκλήρου η ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ), εξαντλείται ταχύτερα, καθώς η κατάρρευση των εσόδων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οδήγησε το Δημόσιο στο να δώσει στην εταιρεία προκαταβολές έναντι μελλοντικής επιδότησης.
Δηλαδή, πέραν των 7 εκατ. ευρώ ανά μήνα που λαμβάνει η εταιρεία, δόθηκαν και από 5 εκατ. ευρώ τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η διαθέσιμη επιδότηση του 2015, καθώς αφαιρέθηκαν 10 εκατ. ευρώ από τα εναπομείναντα 28 εκατ. ευρώ, που δικαιούταν να λάβει η ΟΣΥ ως το τέλος του έτους. Έτσι, απομένουν μόλις 18 εκατ. ευρώ για να «βγάλει» τη χρονιά.
Σημειωτέον ότι μόνο οι παροχές προς τους εργαζομένους της εταιρείας (μισθοδοσία, επιδόματα, κοινωνική ασφάλιση, αποζημιώσεις εξόδου από την υπηρεσία) προσεγγίζουν σε ετήσια βάση τα 150 εκατ. ευρώ και σε μηνιαία τα 12,5 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk