Μια παράξενη σχέση φαίνεται ότι αρχίζει να αναπτύσσεται μεταξύ δύο φαινομενικά άσχετων κόσμων, της τεχνολογίας και των επώνυμων ειδών πολυτελείας. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα στελέχη του τεχνολογικού κλάδου εγκαταλείπουν τις περιζήτητες θέσεις τους σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως προκειμένου να αναζητήσουν την επαγγελματική τους τύχη σε διάσημους οίκους μόδας και άλλων προϊόντων πολυτελείας. Τελευταίο παράδειγμα της τάσης αυτής ο Ιαν Ρότζερς, επικεφαλής του τμήματος μουσικής της Apple, ο οποίος μετακομίζει στη Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH).
Εξαγορά με $3 δισ.
Ο Ρότζερς εκτελούσε χρέη διευθύνοντος συμβούλου της Beats, εταιρείας προϊόντων ήχου που ίδρυσαν από κοινού ο αμερικανός ράπερ Dr. Dre και ο μουσικός παραγωγός Τζίμι Αϊοβιν, σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν ποιοτικά «τη μουσική εμπειρία των θαυμαστών τους». Την περασμένη χρονιά η Apple αγόρασε την εταιρεία αντί 3 δισ. δολαρίων. Ο Ρότζερς θεωρείται ένας από τους βασικούς λόγους που η Apple προχώρησε στην εξαγορά της Beats, καθώς στο πρόσωπο του 40χρονου σήμερα στελέχους «είδε τον άνθρωπο που θα μπορούσε να οδηγήσει την επόμενη γενιά του iTunes» σχολιάζει το «Forbes».
Ο Ρότζερς ήταν ανέκαθεν γνώστης και υποστηρικτής της ψηφιακής μουσικής και της δύναμης της τεχνολογίας. Ξεκίνησε την καριέρα του εγκαταλείποντας τις διδακτορικές του σπουδές στην επιστήμη των υπολογιστών για να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα για το αμερικανικό μουσικό συγκρότημα Beastie Boys. Ο Ρότζερς ακολούθησε την μπάντα στην περιοδεία της στις αρχές του 1990 προκειμένου να διδάξει στα μέλη της τον εντυπωσιακό κόσμο του Διαδικτύου. Οι τεχνολογικές του γνώσεις και οι διασυνδέσεις του στον χώρο της μουσικής τον οδήγησαν το 2003 στη Yahoo, όπου ανέλαβε τη θέση του αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή του τμήματος μουσικής. Αργότερα ο Ρότζερς έγινε διευθύνων σύμβουλος της Topspin Media, μιας εταιρείας που συνεργαζόταν με τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής και στόχο είχε την ηλεκτρονική διασύνδεση των καλλιτεχνών με τους θαυμαστές τους. Οταν το 2013 βρέθηκε στην Beats, ούτε ο ίδιος περίμενε ότι λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα θα άφηνε μια δουλειά στην Apple (για πολλούς όνειρο ζωής) προκειμένου να μετακομίσει στο Παρίσι και μάλιστα για λογαριασμό ενός παγκοσμίου φήμης γαλλικού οίκου. Ο διορισμός του Ρότζερς στη θέση του επικεφαλής του τμήματος ψηφιακής τεχνολογίας της LVMH είναι μια νέα απόδειξη της αυξανόμενης σημασίας που αποκτούν το ψηφιακό μάρκετινγκ και οι online πωλήσεις για τις επώνυμες μάρκες και τα προϊόντα τους.

e-πολυκαταστήματα
Οι αναλυτές της βιομηχανίας επισημαίνουν ότι για πολλά χρόνια οι κορυφαίες επιχειρήσεις ειδών πολυτελείας εμφανίζονταν απρόθυμες να συμμετάσχουν στο online marketing καθώς πίστευαν ότι «ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία ενός φυσικού καταστήματος» και ότι κάτι τέτοιο θα πλήξει τη δυναμική τού εμπορικού τους σήματος. Πράγματι, σήμερα περίπου το 40% των πολυτελών brand δεν πωλούν τα προϊόντα τους ηλεκτρονικά, ενώ το 2014 μόλις το 5% των παγκόσμιων πωλήσεων του κλάδου έγινε μέσω Διαδικτύου.
Σήμερα, η αυξανόμενη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων σε συνδυασμό με τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών Internet έχουν δημιουργήσει έναν νέο τύπο αγοραστικού κοινού, λένε οι αναλυτές. Ο αριθμός των καταναλωτών που, για λόγους ευκολίας αλλά και οικονομίας, πραγματοποιεί τόσο την έρευνα αγοράς όσο και τις ίδιες τις αγορές του μέσω Διαδικτύου, αυξάνεται συνεχώς. Επιπλέον, πολλοί επιλέγουν πλέον να επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα που πωλούν είδη πολυτελείας και όχι τις ίδιες τις μπουτίκ. Ακόμη και οι πιο συντηρητικοί θα χρειαστεί να αλλάξουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, υποστηρίζουν οι γνώστες της αγοράς.
Ο Ρότζερς καλείται να οδηγήσει την LVMH στην ψηφιακή εποχή. «Ασχολήθηκα με την ψηφιακή μουσική για περισσότερο από 20 χρόνια. Θέλω να ωριμάσω και να μάθω τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά και να εφαρμόσω τις ικανότητές μου σε μια άλλη βιομηχανία» δήλωσε ο Ρότζερς στο Billboard μετά την ανακοίνωση της πρόσληψής του από τον γαλλικό όμιλο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ