Aμετακίνητοι στην απόφασή τους για την πραγματοποίηση της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την Τρίτη 30 Ιουνίου είναι οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών.
Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι μετέθεσαν τη συνάντηση με τους ακτοπλόους για το θέμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας μετά την κινητοποίηση, αν και δέχθηκαν σχετική πρόσκληση για να γίνει πριν την απεργία.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία μετά το τέλος της συνεδρίασης της διοίκησης της το πρωί της Παρασκευής σημειώνεται ότι: «Τα οξυμένα και καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών, δηλαδή τα της υπογραφής νέων ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, της εφαρμογής των ήδη ισχυουσών, οι οποίες παραβιάζονται κατάφωρα με την σιωπηρή ανοχή και στην ουσία σύμπλευση των λιμενικών αρχών, της συνεχιζόμενης μη πληρωμής των δεδουλευμένων των πληρωμάτων στις περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες, της όξυνσης της ανεργίας στον χώρο μας, η οποία και έχει ξεπεράσει το 50%, των πολλαπλών προβλημάτων σε βάρος της ναυτεργασίας αλλά και της ασφάλειας των ίδιων πλοίων και των επιβατών, από τις αλλεπάλληλες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, της συνεχούς υποβάθμισης των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών κ.τ.λ. δεν αφήνουν κανένα άλλο περιθώριο, παρά μόνο περαιτέρω συνέχιση και ενδυνάμωση του απεργιακού αγώνα».
Η ΠΝΟ αναφέρει ότι η απεργιακή κινητοποίηση της 30 Ιουνίου πρέπει να γίνει υπόθεση κάθε ναυτεργάτη γιατί αφορά την ίδια την ύπαρξη και επιβίωσή μας ως Ελλήνων εργαζομένων και προσθέτει ότι τα συνεχή χτυπήματα και η συνεχής υποβάθμιση των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών δεν αφήνουν περιθώρια άλλων επιλογών.
Αναφερόμενη στη πρόσκληση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας σημειώνει ότι «η διοίκηση της Ομοσπονδίας δεν έχει καμία αντίρρηση για τη συγκεκριμένη συνάντηση, η οποία και θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη της απεργίας και με την προϋπόθεση να είναι ουσιαστική και με βασική και κύρια επιδίωξη την εξέταση και επίλυση προβλημάτων».
Τέλος η ΠΝΟ επισημαίνει ότι ο αγώνας της «δεν αφορά μόνο τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές διεκδικήσεις και αιτήματα, αλλά αφορά την ίδια την δικαίωση και την αξιοπρέπεια των Ελλήνων ναυτεργατών, ως εργαζομένων και συνταξιούχων και ως ελευθέρων ατόμων στην κοινωνία μας».
Εφοπλιστές και κυβέρνηση επιδιώκουν να υπονομεύσουν την 24ωρη Πανελλαδική Απεργία την Τρίτη 30 Ιούνη, που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ, για τα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών, των συνταξιούχων και των εργαζομένων, τονίζουν από την πλευρά τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ).
Τι λένε οι ακτοπλόοι
Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατηγορεί την ΠΝΟ ότι στις δύσκολες μέρες που περνάει η πατρίδα μας φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και τις δραματικές επιπτώσεις της για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και ζητά την αναστολή της απεργιακής κινητοποίησης.
Και προσθέτει: «Δεν εξηγείται διαφορετικά η απεργία η οποία έχει προκηρυχθεί για τις 30 Ιουνίου, η οποία θα έχει σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για την ακτοπλοΐα μας και τους νησιώτες μας, οι οποίοι ήδη βιώνουν μία νέα κρίση, με τα πρώτα σημάδια της μείωσης της τουριστικής κίνησης να είναι εμφανή».
Για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι έχει κατ’ επανάληψη προσκαλέσει την ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ χωρίς αποτέλεσμα. και στις «κρίσιμες αυτές ώρες για την χώρα μας η αξίωση της ΠΝΟ για μισθολογικές αυξήσεις είναι τουλάχιστον προκλητική».
Επιπλέον οι ακτοπλόοι υπογραμμίζουν ότι τιμούν τους έλληνες ναυτικούς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, και για το λόγο αυτό, παρά την κρίση και σε αντίθεση με τα ισχύοντα για το σύνολο των υπολοίπων ελλήνων εργαζομένων, οι εργασιακές τους σχέσεις βασίζονταν σε ΣΣΕ, στις οποίες μάλιστα μέχρι το 2011 προβλέπονταν σημαντικές αυξήσεις των αποδοχών τους χωρίς διαφοροποιήσεις μέχρι σήμερα.
«Το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί με την επιβάρυνση 57 ακτοπλοϊκών πλοίων με κίνδυνο την αδυναμία δραστηριοποίησης τους και εν τέλει απομάκρυνσής τους από την ελληνική αγορά, όπως ακριβώς συνέβη με τις γραμμές της Αδριατικής όπου σήμερα δραστηριοποιούνται 5 Ελληνικά πλοία αντί των 25 την προηγούμενη δεκαετία» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΕΝ.
Τέλος οι ακτοπλόοι καλούν την ΠΝΟ «συναισθανόμενη την τεράστια ευθύνη της προς τους νησιώτες, τους ναυτικούς μας, αλλά και την ελληνική κοινωνία που πλήττεται πανταχόθεν, για την υπογραφή/ανανέωση της ΣΣΕ».