Την Άνοιξη του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθεί το τμήμα Λιανοκλάδι –Δομοκός της νέας σιδηροδρομικής γραμής, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρία, το εν εξελίξει έργο αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί σε λιγότερο από δύο χρόνια, όταν και θα αρχίσουν οι εργασίες δοκιμών και πιστοποίησης του έργου.
Σύμφωνα με την εταιρία, το έργο προχωρά με ταχείς ρυθμούς τις εργασίες σε όλα τα μέτωπα και μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής και επιδομής στο τμήμα Τιθορέα –Λιανοκλάδι. Αντίστοιχα, οι εργασίες ηλεκτροκίνησης –σηματοδότησης αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο του 2016.
Τους επόμενους δύο μήνες η ΕΡΓΟΣΕ θα υπογράψει συμφωνία με τον ΑΔΜΗΕ για τους υποσταθμούς της γραμμής, οι οποίοι θα τροφοδοτούν την ηλεκτροκίνηση.
«Οι Σιδηροδρομικοί Σταθμοί της γραμμής υλοποιούνται σε φάσεις, ώστε να μην κωλύεται η κυκλοφορία του ΟΣΕ στη γραμμή και να είναι σε λειτουργία τα υφιστάμενα συστήματα σηματοδότησης –τηλεπικοινωνιών, τα οποία θα αντικατασταθούν από τα νέα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα» αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως σημειώνει η ταιρία, μέχρι σήμερα έχουν στρωθεί 9 χλμ σταθερής επιδομής στη σήραγγα Καλλιδρόμου και 89 χλμ σκυρογραμμής στο υπόλοιπο τμήμα.
Η συγκεκριμένη εργολαβία έρχεται να συμπληρώσει την διάνοιξη του Καλλιδρόμου και της Όθρυος. Η ολοκλήρωσή της θα μειώσει τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο. Η εργολαβία έχε προϋπολογισμό δημοπράτησης 415 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ J&P ΑΒΑΞ.
Η νέα χάραξή της γραμμής, η οποία σχεδιάστηκε για ταχύτητες 200 χλμ ανά ώρα, ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9,2 χλμ ανά κατεύθυνση, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα, μήκους 6,3 χλμ ανά κατεύθυνση και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω του οροπέδιου του Δομοκού (αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας ), κατέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού καταλήγοντας στην Θεσσαλική πεδιάδα και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού.
Πρόκειται για διπλή γραμμή 106 χλμ με 4 σήραγγες μονής γραμμής, συνολικού μήκους 30 χλμ, 12 σήραγγες διπλής γραμμής μήκους 4,4 χλμ, 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2,3 χλμ, 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1, 7 χλμ, 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες μήκους 6 χλμ, 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις μήκους 2, 7 χλμ και 2 νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο, καθώς και 2 νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακο.
Έτσι, θα αντικατασταθεί η παλαιά μονή γραμμή του ορεινού όγκου του Μπράλου, που κατασκεύασε μεταξύ 1904 – 1908 το «Συνδικάτο κατασκευής σιδηροδρόμων εν Ανατολή limited» κατ’ εφαρμογήν της σύμβασης παραχώρησης «περί κατασκευής και εκμεταλλεύσεως Σιδηροδρόμου πλάτους 1,44 μ. από Πειραιώς εις Δεμερλή και τα Οθωμανικά Σύνορα», στην οποία γράφτηκε ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της σύγχρονης Ελλάδας.