Στα αποκαλυπτήρια της Apple Music, της νέας συνδρομητικής της υπηρεσίας, προχώρησε η Apple, με την οποία φιλοδοξεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη βιομηχανία της ψηφιακής μουσικής.
Στο ετήσιο συνέδριο των προγραμματιστών της, που διοργανώθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο, η τεχνολογική εταιρεία, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Τιμ Κουκ αλλά και άλλων υψηλόβαθμων στελεχών της, ανακοίνωσε την κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και όλες τις εξελίξεις που αφορούν τις τελευταίες εκδόσεις των λειτουργικών συστημάτων της.
Η νέα μουσική υπηρεσία της Apple, εκτός του ότι θα παρέχει στους συνδρομητές της τη δυνατότητα παρακολούθησης μουσικού περιεχομένου συνεχούς ροής (streaming), θα διαθέτει εικοσιτετράωρο ραδιοφωνικό σταθμό, ενώ παράλληλα θα λειτουργεί και ως πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ των καλλιτεχνών και των θαυμαστών τους. Επιπλέον φαίνεται ότι η εταιρεία έχει επενδύσει στην ανάπτυξη μιας «προσωπικής» σχέσης με τον κάθε χρήστη της υπηρεσίας χρησιμοποιώντας μουσικούς παραγωγούς και εν γένει ειδικούς στη μουσική βιομηχανία που θα κάνουν μουσικές προτάσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Apple, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από τις 30 Ιουνίου σε 100 χώρες παγκοσμίως. Για την αμερικανική αγορά το κόστος της μηνιαίας συνδρομής θα είναι 9,99 δολάρια ενώ θα παρέχεται και η δυνατότητα αγοράς οικογενειακού πακέτου (ως έξι μέλη) αντί 14,99 δολαρίων τον μήνα.
Το Apple Music


Παρότι η Apple έχει συνηθίσει το τεχνολογικό κοινό στις πρωτοποριακές ιδέες, η κυκλοφορία του Apple Music δεν αποτελεί άλλη μία καινοτομία για τη βιομηχανία της ψηφιακής μουσικής. Οπως επισημαίνει η «Wall Street Journal», τα τελευταία χρόνια ο τεχνολογικός γίγαντας έχει περιοριστεί στη θέση του απλού παρατηρητή τη στιγμή που οι μεγάλοι ανταγωνιστές της, όπως η Google, αλλά και νεοφυείς εταιρείες όπως οι Spotify και Pandora κατακτούσαν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Μιας αγοράς, μάλιστα, στη δημιουργία της οποίας πρωταγωνίστησε και ουσιαστικά οδήγησε η Apple με την κυκλοφορία του iTunes το 2003 –το σημαντικότερο μεταβατικό βήμα από την εποχή του CD στη νέα εποχή του downloading.
Με αιχμή του δόρατος τη μουσική και μια σειρά νέων προϊόντων και υπηρεσιών στον χώρο του ψηφιακού περιεχομένου γενικότερα (ειδήσεις, τηλεόραση, βίντεο), σε συνδυασμό με μια διαφορετική οικονομική στρατηγική, η εταιρεία επιχειρεί τώρα να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν μιλώντας στον διεθνή Τύπο ανέφεραν ότι η Apple συζητεί νέους εμπορικούς όρους με τις εταιρείες media που, αν τελεσφορήσουν, εκτιμάται ότι θα αλλάξουν επί τα βελτίω τα περιθώρια κέρδους και την οικονομία των επιχειρήσεων ψηφιακού περιεχομένου εν γένει.
Ειδικότερα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τεχνολογικός γίγαντας σχεδιάζει να μειώσει το λεγόμενο «τέλος Apple» που δημιουργήθηκε από τον ιδρυτή της εταιρείας, τον θρυλικό Στιβ Τζομπς, και ο οποίος προβλέπει την παρακράτηση ποσοστού 30% από τα έσοδα των εφαρμογών άλλων εταιρειών που χρησιμοποιούν το λογισμικό της εταιρείας για συναλλαγές ή εγγραφές χρηστών.
Οι ανταγωνιστές


Η κατάργηση του Apple Tax αυτόματα θα κάνει τις συσκευές της εταιρείας εξαιρετικά ελκυστικές και αναμένεται να ανατρέψει τα δεδομένα της κερδοφορίας των εταιρειών και των προγραμματιστών. Η Google και η Amazon, καθώς και η Spotify και η Netflix, ο ισχυρότερος ανταγωνιστής της Apple, έχουν επίσης το τέλος αυτό. Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το Google Play Store με το δημοφιλές λογισμικό Android της Google παράγει σήμερα περισσότερα έσοδα για τους προγραμματιστές από ό,τι εκείνο της Apple διαβρώνοντας ένα μακροχρόνιο πλεονέκτημα της εταιρείας του Κουπερτίνο που εξασφάλιζε την κυκλοφορία νέων εφαρμογών πρώτα σε iPhones και ύστερα σε άλλες συσκευές.
Ιδίως οι εταιρείες μουσικής αντιμετώπιζαν σοβαρό πρόβλημα με το βάρος της καταβολής του Apple Tax που αντιστοιχούσε σε ένα μεγάλο τμήμα των εσόδων τους τα οποία προέκυπταν από τις εγγραφές των πελατών τους μέσω του App Store. Εν τούτοις, σχολιάζει ο Μπεν Ντράρι, επικεφαλής Στρατηγικής στην 7Digital, εταιρεία που παρέχει την τεχνολογία της streaming μουσικής σε άλλες επιχειρήσεις, για να κάνει τη διαφορά στις συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής, οι περισσότερες εκ των οποίων χάνουν χρήματα ή λειτουργούν σε μικρά περιθώρια κέρδους, η Apple θα πρέπει να προχωρήσει σε μια μείωση του Apple Tax της τάξεως του 25%.
Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία επιλέγει αυτή τη χρονική στιγμή για να προχωρήσει σε αυτή την αλλαγή. Τα έξυπνα τηλέφωνα και οι ασύρματες ηλεκτρονικές συσκευές έχουν αντικαταστήσει για τα καλά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πλέον οι κινητές συσκευές αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ανταλλαγής δεδομένων ανάμεσα στους καταναλωτές. Πρόσφατη έρευνα της Ericsson εκτιμά ότι ως το 2020 ο αριθμός των χρηστών smartphones θα ξεπεράσει τα έξι δισεκατομμύρια από 2,6 δισ. που είναι σήμερα. Επιπλέον ο αριθμός των χρηστών που επιλέγει τις streaming υπηρεσίες αυξάνεται συνεχώς σε αντίθεση με εκείνον που επιλέγει το λεγόμενο «κατέβασμα» ψηφιακού περιεχομένου.
Ετσι πυκνώνουν οι φωνές που θέλουν την Apple να προχωρεί στην αναπροσαρμογή (ακόμη και την κατάργηση) του Apple Tax και στην κυκλοφορία νέων συνδρομητικών υπηρεσιών ως μια επένδυση στο μέλλον αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι είναι μπροστά από την εποχή της.

Οι νέες υπηρεσίες που ανακοινώθηκαν
Εκτός από την ανακοίνωση για το Apple Music, το συνέδριο της Apple έφερε κι άλλες ειδήσεις για τους χρήστες των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρείας.
  • Πρώτα απ’ όλα ανακοινώθηκε η δημιουργία μιας ακόμη νέας ενημερωτικής εφαρμογής με την ονομασία News. Η υπηρεσία θα συνδυάζει δημοσιεύματα από διάφορα ενημερωτικά δίκτυα και εφημερίδες, όπως είναι οι «New York Times», το ESPN και το «Conde Nast». Οι ειδήσεις θα προβάλλονται σε ενιαίο σχήμα και διάταξη προσομοιάζοντας σε ένα περιοδικό.
  • Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μαζί με την παρουσίαση των νέων μοντέλων του iPhone (γεγονός που αποτελεί θεσμό του φθινοπώρου και για το οποίο αδημονούν οι θαυμαστές της Apple και όχι μόνο) θα διατεθεί και το νέο λογισμικό της εταιρείας, το iOS 9. Το νέο λειτουργικό σύστημα θα αποτελεί αναβάθμιση του τρέχοντος iOS 8 που χρησιμοποιείται από τις φορητές συσκευές της εταιρείας.
  • Νέο λειτουργικό όμως θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και όσοι διαθέτουν υπολογιστές Macintosh. Η επόμενη έκδοση του OS X με την ονομασία «El Capitan» είναι έτοιμη και θα διατεθεί δωρεάν στους χρήστες το φθινόπωρο. Το νέο λειτουργικό επιδιώκει να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη αλλά και την απόδοση των υπολογιστών. Το «El Capitan» θα είναι κατά 1,4 φορές γρηγορότερο από την προηγούμενη έκδοση.
  • Μπορεί το Apple Watch να κυκλοφόρησε πολύ πρόσφατα, η εταιρεία όμως θα διαθέσει κιόλας στους χρήστες του την αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού του. Το watchOS 2 θα κυκλοφορήσει επίσης το φθινόπωρο και θα περιλαμβάνει πολλές βελτιώσεις και νέες δυνατότητες.
  • Για όσους αποφάσισαν να ζήσουν την «εμπειρία του iOS» και των προϊόντων της Apple και να εγκαταλείψουν το Android της Google η εταιρεία θα λανσάρει μια εφαρμογή συγχρονισμού δεδομένων με την ονομασία «Move to iOS». Οι χρήστες θα μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια και χωρίς απώλειες τα αρχεία και τα δεδομένα τους από την παλιά τους συσκευή στο νέο τους iPhone.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ