• Αναζήτηση
  • On line το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οικονομία: γνώση… με αξία!»

    Σε συνέχεια της επιτυχημένης πορείας των δέκα χρόνων υλοποίησής του σε δημοτικά σχολεία, το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οικονομία: γνώση… με αξία!» αποκτά διαδικτυακή διάσταση.

    Σε συνέχεια της επιτυχημένης πορείας των δέκα χρόνων υλοποίησής του σε δημοτικά σχολεία, το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οικονομία: γνώση… με αξία!» αποκτά διαδικτυακή διάσταση.

    Αξιοποιώντας την εμπειρία και το υλικό που συγκεντρώθηκε όλα αυτά τα χρόνια το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο με την υποστήριξη της Citi σχεδίασε το νέο ψηφιακό παιχνίδι http://www.oikonomiagnosimeaxia.gr/, με βάση το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρακολουθούσαν οι μαθητές στις σχολικές τάξεις.
    «Φέτος κλείνουμε δέκα χρόνια του προγράμματος. Ηταν ένα πάρα πολύ ωραίο ταξίδι, έχουμε έρθει σε επαφή με περισσότερα από 60.000 παιδιά, έχουμε κάνει δύο εκθέσεις στο μουσείο και τώρα βρισκόμαστε εδώ. Δεν θέλαμε όλη αυτή την κληρονομιά να την αφήσουμε να χαθεί. Την κλείσαμε λοιπόν σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι το οποίο ακολουθεί τη λογική του προγράμματος» ανέφερε μεταξύ άλλων στην ομιλία της η κυρία Μανίνα Μενιδιάτη, εκ μέρος της Citi.
    Το νέο ψηφιακό παιχνίδι οικονομικής εκπαίδευσης είναι ειδικά διαμορφωμένο για οικογένειες με παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, ώστε να παίξουν παρέα, να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν εμπειρίες και γνώσεις.
    «Το πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του παιχνιδιού για την ανάπτυξη του παιδιού το γνωρίζουμε όλοι. Τώρα ερχόμαστε σε ένα ψηφιακό διαδραστικό παιχνίδι που έχει ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί αλληλεπιδρά και μπορεί να το οδηγήσει σύμφωνα με τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης και σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες» είπε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του παιχνιδιού η κυρία Φανή Λαμπαδαρίου, εκ μέρος του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.
    «Είναι έτσι μελετημένο και δομημένο ώστε να καλύπτει ένα ηλικιακό κοινό από παιδιά πολύ μικρής ηλικίας μέχρι και ενήλικο κοινό. Το παιχνίδι έχει στόχο, όπως και τα προγράμματα, να δείξουν τα παιδιά μια σωστή καταναλωτική συνείδηση, να εξελίξουν τα κριτήρια με τα οποία θα κάνουν τις αγορές τους αλλά και βέβαια να ευαισθητοποιηθούν σε οικονομικά θέματα και προβλήματα που υπάρχουν στις μέρες μας» σχολιάζει.
    Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα μέλη της οικογένειας να εξοικειωθούν με βασικές οικονομικές έννοιες που επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή και διαμορφώνουν την καταναλωτική τους συνείδηση. «Δεν απευθυνόμαστε μόνο στα παιδιά αλλά σε όλη την οικογένεια και αυτό γιατί οι ζυμώσεις για τη διαπαιδαγώγηση της καταναλωτικής συζήτησης ξεκινούν από την οικογένεια. Γονείς και παιδιά συνεργάζονται, αλληλεπιδρούν, λένε τη γνώμη τους και ανταλλάσσουν απόψεις και μέσα από αυτή τη διαδικασία μαθαίνουν» προσθέτει η κυρία Λαμπαδαρίου.
    Στο site του νέου ψηφιακού παιχνιδιού οικονομικής εκπαίδευσης παρουσιάζεται η μικρογραφία μίας όμορφης γειτονιάς κάτω από την Ακρόπολη. Τα παιδιά αφού δημιουργήσουν το ψηφιακό τους προφίλ διαμορφώνοντας τον χαρακτήρα τους μπορούν να πλοηγηθούν στα καταστήματα της γειτονιάς. Μέσα από την επίσκεψη στον φούρνο, στο σουπερμάρκετ, στο βιβλιοπωλείο, στο σχολείο, στο σπίτι αλλά και στην υγειονομική υπηρεσία μπορούν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στα εκπαιδευτικά παιχνίδια, ενώ στο φόντο του παιχνιδιού βρίσκεται και το ίδιο το Παιδικό Μουσείο.
    Έξι διαφορετικά καταστήματα με τρία παιχνίδια, κλιμακούμενης δυσκολίας, γνώσης και κρίσης περιμένουν μικρούς και μεγάλους για να μάθουν διασκεδάζοντας. Μάλιστα το παιχνίδι ενδείκνυται για το σχολείο. Δάσκαλοι και μαθητές μπορούν να μάθουν παίζοντας και δημιουργικά.
    Όπως και στο δεκαετές πρόγραμμα που υλοποιήθηκε σε 2.360 σχολικές τάξεις στην Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τη Λάρισα και το Ηράκλειο Κρήτης σε 62.250 μαθητές το περιεχόμενο του προγράμματος προσαρμόζεται στην ηλικία των μαθητών. Για τους μαθητές Α’ και Β’ Δημοτικού το πρόγραμμα εστιάζει στην κατανόηση και στον διαχωρισμό της «ανάγκης» από την «επιθυμία». Για τους μαθητές Γ’ και Δ’ Δημοτικού δίνεται βάση στο τι πρέπει να προσέχουμε σε ένα προϊόν ως καταναλωτές. Οι μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού επικεντρώθηκαν στον εντοπισμό διεθνών και εγχώριων οικονομικών προβλημάτων και στην πρόταση ενεργειών για την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της κοινωνίας.
    Mε τη δημιουργία του ψηφιακού παιχνιδιού και του οικογενειακού προγράμματος «Οικονομία: γνώση με αξία», επιδιώκεται η περαιτέρω εξυπηρέτηση των αναγκών της κοινωνίας για οικονομική εκπαίδευση. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος στο σχολικό περιβάλλον, το πρόγραμμα επιθυμεί να έρθει κοντά στο οικογενειακό περιβάλλον, μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα καθοριστικές ζυμώσεις ως προς διαπαιδαγώγηση των συνειδητοποιημένων καταναλωτών, είτε αυτοί είναι παιδιά είτε είναι ενήλικες.
    Οικονομία για όλη την οικογένεια
    Ήδη εδώ και δύο εβδομάδες έχει ξεκινήσει και η «οικογενειακή» εκδοχή του προγράμματος στους χώρους του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου. Παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών μαζί με τις οικογένειές τους θα έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στην έκθεση. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι οικογένειες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν ενότητες του νέου ψηφιακού παιχνιδιού οικονομικής εκπαίδευσης ώστε να συνεχίσουν να παίζουν και στο σπίτι.
    Η δράση θα υλοποιείται κάθε Σάββατο και Κυριακή μέχρι και τα τέλη Ιουλίου 2015 και θα είναι δωρεάν, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν τηλεφωνική κράτηση τηλεφωνώντας στο 210 3312.995. Όπως μάλιστα σχολιάζουν οι υπεύθυνοι του μουσείου, μικροί και μεγάλοι επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο ψηφιακό παιχνίδι παρά στο σύνολο της έκθεσης.
    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκθεση του προγράμματος «Οικονομία: γνώση με αξία» αλλά και τα άλλα εκπαιδευτικά προγράμματος του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του.
    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Κι όλα μοιάζουν… παραμύθι Η λεπτεπίλεπτη μελαχρινή γυναίκα περπατάει με αργά, νωχελικά βήματα. Τα μαύρα πλούσια μαλλιά της μόλις που αγγίζουν το κόκκινο... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk