Μία επιτυχημένη χρονιά, που απέδειξε πόσο σημαντική ήταν η εξαγορά της Olympic Air και οι συνέργειες που αυτή έφερε, ήταν το 2014, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους αναλυτές την Πέμπτη ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης.

Ο επικεφαλής της Aegean σημείωσε ότι η χρονιά αποτέλεσε καρπό της διαδικασίας ωρίμασης των λειτουργιών της εταιρείας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και παρά το ανταγωνιστικό περιβάλλον, η αεροπορική εταιρεία πέτυχε τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από συστάσεως της πολιτικής αεροπορίας στη χώρα μας.
Ο κ. Βασιλάκης αναγνώρισε ότι η ζήτηση του τουρισμού αυξάνεται στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι η διεύρυνση του δικτύου ήταν αυτή που έφερε περισσότερους επιβάτες. Παράλληλα, σημείωσε ότι η παρουσία του ανταγωνισμού και η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας αεροπορικών θέσεων άφησε ένα εμφανές αποτύπωμα στις τιμές των εισιτηρίων.
Επίσης, σημείωσε ότι εφεξής οι χειμώνες θα είναι βαρύτεροι και οικονομικά πιο δύσκολοι, ενώ τα καλοκαίρια καλύτερα, αλλά και πιο πιεστικά, διότι θα πρέπει να καλύπτουν τις όποιες απώλειες υπάρχουν τη χειμερινή περίοδο, τουλάχιστον μέχρις ότου αυξηθεί εκ νέου η ζήτηση στην Ελλάδα για εισιτήρια.
Ο επικεφαλής της Aegean παραδέχθηκε ότι οι τελευταίοι τέσσερις μήνες έχουν σημαδευτεί από αβεβαιότητα λόγω της πορείας της χώρας. Παράλληλα, σημείωσε ότι παρ’ όλη τη θεαματική μείωση της τιμής του καυσίμου, αυτό το πλεονέκτημα ακυρώθηκε εν πολλοίς από την υποτίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η εταιρεία κάνει ένα μεγάλο επενδυτικό βήμα που θα έχει ρίσκο, διότι δεν προχωρά σε κινήσεις επέκτασης μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο, κάτι το οποίο, όπως παραδέχθηκε, «δεν ήταν προγραμματισμένο».
Παρά την αβεβαιότητα και τις σχέσεις της Ελλάδας με τους δανειστές, ο τουρισμός παραμένει ισχυρός, οι κρατήσεις πηγαίνουν καλά, και μάλιστα η χωρητικότητα θέσεων που προσθέτει η Aegean αυξάνει το ποσοστό τους.
Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι θα έρθουν και άλλες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής και, παρά την αβεβαιότητα και τον οξυμμένο ανταγωνισμό, το 2015 θα είναι χρονιά με θετικό πρόσημο.
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι η ένταση του ανταγωνισμού, η ανάπτυξη του δικτύου εξωτερικού και η ισορροπία μεταξύ του δύσκολου χειμώνα και της παραγωγικότερης θερινής σεζόν θα διασφαλίσει το πώς θα πάει η χρονιά.
Ο επικεφαλής της Aegean σημείωσε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην Αθήνα και σε επιλεγμένα περιφερειακά hub όπως το Ηράκλειο με στόχο τη διεύρυνση του μεριδίου της αγοράς.
Μάλιστα, τόνισε ότι η πρωτεύουσα έχει ακόμη σημαντικό περιθώριο τουριστικής ανάπτυξης, καθώς είναι ο μόνος ελληνικός προορισμός που ακόμη δεν έχει επιστρέψει πλήρως στα προ κρίσης επίπεδα. Έτσι, χαρακτήρισε λογική την ανάληψη ρίσκου προκειμένου να επενδύσει σε νέα δρομολόγια από και προς το «Ελ. Βενιζέλος».
Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι δεν είναι η τιμή του καυσίμου που ορίζει τον ναύλο, αλλά ο ανταγωνισμός, η ζήτηση και η προσφερόμενη χωρητικότητα, ενώ πρόσθεσε ότι υπήρχαν περιπτώσεις προβληματικής τιμολόγησης από την Olympic Air, που σήμερα έχουν διορθωθεί υπέρ του πελάτη.
Συνολικά, η εταιρεία θα ρίξει το 2015 2 εκατ. πρόσθετες αεροπορικές θέσεις, εκ των οποίων 300 χιλιάδες εντός Ελλάδας, 1 εκατ. εκτός Ελλάδας και 0,7 εκατ. στην Κύπρο.
Επίσης, σημείωσε ότι παρά την ανάπτυξη στο εξωτερικό, η Aegean δεν έχει ακόμη αυξήσει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά των διεθνών δρομολογίων, που την περίοδο της εξαγοράς της Olympic Air έφταναν το 15-16% του συνόλου.
Παράλληλα, προχωρά, λόγω της εντονότερης εμπλοκής της στην κυπριακή αγορά, στην επέκταση του στόλου με επτά νέα αεροσκάφη, εκ των οποίων τρία έρχονται τον Ιούνιο του 2015 και τέσσερα -με χρονομίσθωση- τον Νοέμβριο του 2015, με στόχο να επιστραφούν τον Μάρτιο του 2016, όταν καταφτάσουν τα τρία νέα ιδιόκτητα Airbus.
Στο μεταξύ, ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ύψους 70 σεντς ανά μετοχή, που θα φτάσει συνολικά τα 50 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την Ετήσια Οικονομική Έκθεση της περιόδου 2014 της Aegean, «δεδομένων των προκλήσεων του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος και με το βλέμμα στην αύξηση του διεθνούς ανταγωνισμού, η εταιρεία έχει θέσει μια σειρά από προτεραιότητες», όπως:
– Ενίσχυση του σχεδιασμού του δικτύου ώστε να στηρίζει τη διασυνδεσιμότητα δρομολογίων εσωτερικού και εξωτερικού
– Περαιτέρω περιορισμό του κόστους ανά μονάδα με κύρια έμφαση στο κόστος διανομής, στο κόστος επίγειας εξυπηρέτησης και συντήρησης αεροσκαφών όπου προκύπτουν περιθώρια οικονομιών κλίμακας
– Δημιουργία επιπλέον εσόδων ανά επιβάτη από τη διακριτή τιμολόγηση επιπρόσθετων υπηρεσιών για επιλογές του επιβάτη, αλλά και την αύξηση πωλήσεων υπηρεσιών τρίτων όπως ξενοδοχεία και ενοικιάσεις αυτοκινήτων
– Βελτίωση της παραγωγικότητας των πτήσεων, τόσο με αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών με πιο ελαφρά καθίσματα όσο και με καλύτερες πληρότητες
– Πλήρη αξιοποίηση των συνεργειών από την εξαγορά της Olympic Air τόσο σε επίπεδο δικτύου όσο και σε επίπεδο κόστους.