Η διαρκής άνθηση του γαλλικού σινεμά

Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο ότι το γαλλικό σινεμά είναι μια τεράστια

Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο ότι το γαλλικό σινεμά είναι μια τεράστια πολιτιστική βιομηχανία – ενδεχομένως η ισχυρότερη της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τα κινηματογραφικά δρώμενα. Κατά τη διάρκεια του τετραημέρου Παρασκευή 16 – Δευτέρα 19 Ιανουαρίου, δημοσιογράφοι και διανομείς από όλον τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στο ξενοδοχείο Intercontinenal στην πλατεία Οπερά του Παρισιού για να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ της Unifrance, του κρατικού οργανισμού της Γαλλίας που εδώ και 17 χρόνια έχει αναλάβει την προώθηση της γαλλικής κινηματογραφίας σε όλον τον κόσμο.
Παραπάνω από 90 κινηματογραφικές ταινίες που ως παραγωγές σχετίζονται με τη Γαλλία παρουσιάστηκαν στο Παρίσι και πολλοί καλλιτέχνες που σχετίζονται με τη δημιουργία τους μίλησαν με τον δημοσιογραφικό κόσμο που παρακολούθησε το φεστιβάλ. Ανάμεσά τους ο σκηνοθέτης Ρεζίς Βαρνιέ της ταινίας «Le temps desa aveux» που πραγματεύεται την επανάσταση στην Καμπότζη, η σκηνοθέτρια Τονί Μαρσάλ της κομεντί «Tu veux out u veux pas» με τη Σοφί Μαρσό, ο Μπενουά Ζακό, σκηνοθέτης του αισθηματικού δράματος «Τρεις καρδιές» που προβλήθηκε εντός διαγωνισμού στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας, η Καρίν Βιάρ, πρωταγωνίστρια της ταινίας «Οικογένεια Μπελιέρ» που αυτή την εποχή κάνει θραύση στη Γαλλία, ο σκηνοθέτης Πατρίς Λεκόντ, του οποίου η τελευταία ταινία «Une heure de tranquillite», μια κωμωδία, πρόκειται να ανοίξει σε λίγο καιρό στη Γαλλία, και η ανερχόμενη νεαρή ηθοποιός Αναΐς Ντεμουστιέρ, που παίζει στην τελευταία ταινία του Φρανσουά Οζόν «Une nouvelle amie» αλλά και στο «Bird people» της επίσης παρούσης στο φεστιβάλ γαλλίδας σκηνοθέτριας Πασκάλ Φεράν .
Αν και το 2013 ήταν μάλλον απογοητευτική χρονιά για το γαλλικό σινεμά χωρίς κάποια πολύ μεγάλη επιτυχία όπως το «The artist» ή οι «Αδιάφθοροι» των δύο προηγούμενων ετών, το 2014 αποτέλεσε μια δυναμική επιστροφή της γαλλικής κινηματογραφίας στον παγκόσμιο χάρτη με επιτυχίες σε πολλές χώρες του κόσμου. Ταινίες όπως η «Lucy» του Λικ Μπεσόν, το «Serial (Bad) wedding», η «Ωραία και το τέρας» και το «Minuscule», προσέλκυσαν θεατές σε κάθε γωνιά του πλανήτη και βρέθηκαν σε υψηλές θέσεις στις λίστες εισιτηρίων πολλών χωρών. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς τη γαλλική ταινία. Από τις ταινίες που παρουσιάστηκαν το τετραήμερο που μας πέρασε τουλάχιστον 20 είναι ήδη αγορασμένες για διανομή στη χώρα μας. Εκτός από αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω θα βρούμε επίσης το ντοκιμαντέρ των Βιμ Βέντερς και Χουλιάνο Ριμπέρο Σαγγάδο «Το αλάτι τη γης», την τελευταία ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ «Αντίο στη γλώσσα», την αστυνομική ταινία εποχής «La French» του Σεντρίκ Ιμενέζ με τον Ζαν Ντεζαρντέν στον ρόλο του δικαστή Πιερ Μισέλ που στη δεκαετία του 1970 ανέλαβε την εκκαθάριση της Μασσαλίας από το οργανωμένο έγκλημα, και το «Τελευταίο κτύπημα του μαχαιριού» της Αλίς Ντελαπόρτ, ένα εφηβικό δράμα τοποθετημένο στη γαλλική επαρχία.
Το πρόσφατο τραγικό γεγονός της επίθεσης στα γραφεία του σατιρικού εντύπου «Charlie Hedbo» δεν θα μπορούσε φυσικά να περάσει απαρατήρητο από τη διοργάνωση της Unifrance. Πέρα από το γεγονός ότι η τραγωδία του «Charlie» ήταν παρούσα σε όλες τις ομιλίες και τις συζητήσεις των δημοσιογράφων με τους συντελεστές των ταινιών, η Unifrance μέσω του διαδικτυακού οργανισμού MyFrenchFilmFestival παρουσίασε διαδικτυακά και χωρίς χρέωση το ντοκιμαντέρ «C’est dur d’être aimé par des cons» (Είναι δύσκολο να σε αγαπούν ηλίθιοι) που γυρίστηκε το 2008. Ο σκηνοθέτης Ντανιέλ Λεκόντ εστίασε στο περιστατικό της μήνυσης που δέχτηκε το περιοδικό το 2007 για τις δημοσιεύσεις ακραίων σατιρικών σκίτσων του Μωάμεθ.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk