Ευτύχιος Βασιλάκης: «Είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε τις ανάγκες της Κύπρου»

«Η αύξηση της ισχύος και των μεγεθών της Aegean Airlines στην Ελλάδα ήταν αυτό που κατέστησε δυνατή την πύκνωση της παρουσίας της στην Κύπρο, μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών» τονίζει

«Η αύξηση της ισχύος και των μεγεθών της Aegean Airlines στην Ελλάδα ήταν αυτό που κατέστησε δυνατή την πύκνωση της παρουσίας της στην Κύπρο, μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών» τονίζει σε συνέντευξή στο «Βήμα της Κυριακής» ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης.
Ο επικεφαλής της Aegean ανοίγει τα χαρτιά του και μιλά για τα σχέδια της εταιρείας όσον αφορά την κάλυψη των χαμένων 10 χρόνων της ελληνικής αερομεταφοράς, τοποθετείται για τις εκλογές και την αεροπορική πολιτική της χώρας, μιλάει για τον στόλο νέας γενιάς που θα παραγγείλει η εταιρεία και επισημαίνει ότι η ενίσχυση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητάς της θα εξασφαλίσει καλύτερη διασυνδεσιμότητα και ελκυστικότερες τιμές για τον έλληνα καταναλωτή.
Οπως αναφέρει, αποτελεί ευτυχές γεγονός ότι η Aegean είναι αρκετά ισχυρή στην Ελλάδα ώστε να μπορεί να καλύψει την υποχρέωσή της ως ο κύριος αερομεταφορέας των Ελλήνων και να επενδύσει στην Κύπρο. «Αποδεικνύεται ότι το μέγεθος και η ιδιωτική διαχείριση των αεροπορικών εταιρειών είναι απαραίτητο στοιχείο βιωσιμότητας. Στην Ελλάδα, θεωρούσαμε ότι δεν ήμασταν αρκετά μεγάλοι χωρίς την Olympic Air προκειμένου να είμαστε ανταγωνιστικοί στην Ευρώπη» εξηγεί ο κ. Βασιλάκης, ο οποίος χαρακτηρίζει τις εξελίξεις ως νομοτελειακές.
Τονίζει δε ότι η εμπλοκή στην Κύπρο αποτελεί μια ευκαιρία για τη μεγέθυνση και την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών και του δικτύου. «Κάθε βήμα μάς φέρνει πιο κοντά στον ποιοτικό στόχο της εξυπηρέτησης των αναγκών των Ελλήνων και του κόστους που χρειαζόμαστε για να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην Ευρώπη».
Η Aegean κατέθεσε αίτηση προς τις κυπριακές Αρχές για να λάβει άδεια κυπριακού αερομεταφορέα, με στόχο την επέκταση προς τρίτες χώρες. «Η καρδιά της ανάγκης είναι η ισχυροποίηση του κόμβου της Αθήνας. Αυτό θα παραμείνει κυρίαρχος στόχος για τα επόμενα χρόνια διότι θα μας επιτρέψει να καλύψουμε τα χαμένα χρόνια της ελληνικής αερομεταφοράς» εξηγεί.
O κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι από τους 28 προορισμούς εξωτερικού το 2012, εφέτος η Aegean πηγαίνει στους 61 και «είναι ανάγκη να φθάσει περίπου στους 80 για να έχουμε, στις μικρές αποστάσεις, ένα άρτιο δίκτυο σε μια ακτίνα 4-5 ωρών γύρω από την Αθήνα, προκειμένου να πούμε ότι έχουμε πια γερά θεμέλια». Ηδη προστίθενται επτά νέα Airbus στον στόλο.
Ο στόχος αυτός απαιτεί περίπου 2-3 χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Στη συνέχεια και εάν όλα προχωρήσουν επιτυχώς, η Aegean θα μπορούσε να εξετάσει και άλλες δυνατότητες συγκέντρωσης της αγοράς στα Βαλκάνια, τα οποία «ως χώρος θα μπορούσε να είναι ένα πεδίο για να κοιτάξουμε τέτοιου τύπου ευκαιρίες» εξηγεί. «Εχουμε την προσαρμοστικότητα εάν παρουσιαστούν κάποιες ευκαιρίες νωρίτερα να τις εξετάσουμε» λέει.
«Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε ισχυρή κερδοφορία. Η βελτίωση της οργάνωσης του κόστους θα μας επιτρέψει τη συνέχιση της μείωσης του μέσου ναύλου, ιδιαίτερα στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό προκειμένου να ενισχυθεί η πληρότητα και η ανταγωνιστικότητά μας» τονίζει ο κ. Βασιλάκης. Και αυτό διότι, όπως παραδέχεται, απαιτείται «επιθετική πολιτική ναύλων, η οποία βοηθάει στην τόνωση της επιβατικής κίνησης, όπως είδαμε πολύ έντονα το 2014» συμπληρώνει.
Παράλληλα όμως έως τα μέσα του 2016 η Aegean θα έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες για την προμήθεια της επόμενης γενιάς αεροσκαφών που θα ενταχθούν στον στόλο της μεταξύ 2019 και 2013. «Μιλάμε για έναν αριθμό που θα ξεπερνά τα 50 αεροπλάνα» τονίζει ο επικεφαλής της Aegean, ο οποίος συμπληρώνει ότι ενδεχομένως θα υπάρχει και option για μια μεγαλύτερη παραγγελία.
Για τις εκλογές και τον τουρισμό


Αναφερόμενος στις εκλογές, ο κ. Βασιλάκης σημειώνει ότι «ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Α. Ανδρεάδης λέει ότι ο τουρισμός ενώνει. Εγώ θα συμπληρώσω ότι η επιτυχία ενώνει. Ο τουρισμός είναι ένα γερό αλλά και ευαίσθητο άλογο, του οποίου την αξία εκτιμήσαμε πολύ περισσότερο τα τελευταία χρόνια, την ώρα που η χώρα χρειάστηκε να υποστηριχθεί από έναν κλάδο που μπορούσε να της δώσει άμεσο αποτέλεσμα».
«Θεωρώ ότι ο οποιοσδήποτε κυβερνών οφείλει να το αναγνωρίσει αυτό και πιστεύω ότι οποιοσδήποτε αναλάβει την εξουσία θα το λάβει υπόψη του ώστε και η όποια πολιτική του θα είναι τέτοια ώστε να μην απομειώνει τον τουρισμό. Τίποτε δεν γίνεται αυτόματα. Είναι σημαντικό αυτό που έχει αποτελέσει μια εξαιρετική τάση της τελευταίας διετίας να ενισχυθεί συστηματικά τόσο με ιδιωτικές όσο και δημόσιες ενέργειες ώστε να γίνει ένα επίτευγμα δεκαετίας. Για να γίνει αυτό, απαιτούνται πολιτικές και επενδύσεις. Νομίζω ότι είναι προς το συμφέρον της χώρας και στη διακριτική της ευχέρεια της όποιας κυβέρνησης να δημιουργήσει αυτό το περιβάλλον» σχολιάζει.
Σημειώνει δε ότι οι ανάγκες των αεροδρομίων δεν αλλάζουν με τις κυβερνήσεις. Υποστηρίζει ότι τα πολύ μικρά αεροδρόμια της χώρας, με ελάχιστες επενδύσεις οι οποίες σωρευτικά δεν ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ, μπορεί να δώσουν διέξοδο ανάπτυξης. Για το «Ελ. Βενιζέλος» σημειώνει ότι πρέπει να γίνει μια διευθέτηση στην οποία όλοι συμφωνούν, δηλαδή η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με μείωση των τελών. «Η πόλη δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Ολοι έχουν να κερδίσουν» λέει ο κ. Βασιλάκης.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία βαίνουν προς παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι «το ενδιαφέρον που παρουσιάστηκε και το τίμημα που επετεύχθη ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικό για το κράτος, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά περιοριστικοί όροι».

«Σε οποιαδήποτε περίπτωση παραχώρησης υποδομών που είναι εξ ορισμού μοναδικές χρειάζεται να υπάρχει μια ανεξάρτητη αρχή»
η οποία έχοντας ως στόχο την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς θα ερμηνεύει και θα εφαρμόζει τις συμβάσεις. «Ο συνδυασμός σωστής σύμβασης και καλής ρυθμιστικής αρχής είναι αυτό που μπορεί να δώσει την κατάλληλη κατεύθυνση και ανάπτυξη» υπογραμμίζει.
Για το ενδεχόμενο ακύρωσης της παραχώρησης


Ο επικεφαλής της Aegean σημειώνει ότι το εκάστοτε κυβερνητικό πρόγραμμα είναι θέμα προτεραιοτήτων και διάθεσης πόρων. «Αυτό που πρέπει να απαιτήσουμε είναι να μην υπάρξει καθυστέρηση στη βελτίωση και στην ανάπτυξη των αεροδρομίων» εξηγεί και προσθέτει ότι χρειάζεται να υπάρχουν χρεώσεις αντίστοιχες με αυτές των ανταγωνιστικών αερολιμένων, ιδιαίτερα της Τουρκίας.
Απαιτείται διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας, σωστή λειτουργία και καλές υποδομές. «Εάν αυτό μπορεί να έρθει γρήγορα με τις ιδιωτικοποιήσεις να έρθει με τις ιδιωτικοποιήσεις. Εάν μπορεί να έρθει γρήγορα με έναν άλλον τρόπο που θα καθορίσει η κυβέρνηση να έρθει με άλλον τρόπο. Ομως, αν πρέπει να περιμένουμε πέντε ή δέκα χρόνια, την χαμένη αναπτυξιακή ευκαιρία δεν θα μπορεί να την αναπληρώσει κανείς» τονίζει.
Παράλληλα σημειώνει ότι ναι μεν η πτώση του δολαρίου είναι ευνοϊκή, όμως υπογραμμίζει την κάμψη του ευρώ και την άνοδο του δολαρίου. «Τελικά, η ζήτηση και η σχέση προσφοράς – ζήτησης θα καθορίσουν μαζί με το κόστος το τελικό αποτέλεσμα. Εφέτος θα έχουμε μια χρονιά με θετικές και αρνητικές επιρροές» εξηγεί και σημειώνει ότι αναμένεται κάμψη από τη Ρωσία, μεγάλος ανταγωνισμός, φτηνότερο πετρέλαιο και καλύτερο δίκτυο. Αυτό όμως που θα καθορίσει τη διαμόρφωση της ποιότητας του κύκλου εργασιών θα είναι η εξέλιξη της αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα, καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk