Πιθανόν από Δευτέρα οι έρευνες στο εσωτερικό του «Norman Atlantic»

Από την ερχόμενη Δευτέρα, όπως όλα δείχνουν, θα ξεκινήσουν εκ νέου οι έρευνες στο εσωτερικό του πλοίου Νorman Atlantic το οποίο είναι στο λιμάνι του Μπρίντιζι.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, όπως όλα δείχνουν, θα ξεκινήσουν εκ νέου οι έρευνες στο εσωτερικό του πλοίου «Νorman Atlantic», το οποίο είναι στο λιμάνι του Μπρίντιζι.

Την ίδια στιγμή οι συγγενείς των εννέα αγνοουμένων Ελλήνων περιμένουν να μάθουν από τις ιταλικές αρχές για την τύχη των δικών τους ανθρώπων. Με εισαγγελική παραγγελία προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δόθηκε το «πράσινο φως» για άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των αγνοουμένων, προκειμένου οι συγγενείς τους να διαπιστώσουν από ποιο σημείο και σε ποιους έγιναν οι τελευταίες κλήσεις τους.
Εν τω μεταξύ, σε μια ακόμη σύσκεψη που έγινε στο ιταλικό λιμάνι την Πέμπτη από την πλευρά της Αρχής του λιμένα ειπώθηκε πως δεν είναι το Μπρίντιζι δεν διαθέτει τις δυνατότητες για τη συνέχιση της επιχείρησης (π.χ. όταν αποφασιστεί να αδειάσει το πλοίο).
Υπενθυμίζεται πως και ο εισαγγελέας του Μπάρι όμως που χειρίζεται την υπόθεση του ναυτικού δυστυχήματος έχει εκδηλώσει επιθυμία το πλοίο – από τη στιγμή που θα σβήσουν οι μικροεστίες και θα πέσουν οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό – να βρίσκεται στο λιμάνι της ίδιας πόλης για να γίνει καλύτερα η διερεύνηση των αιτιών.
Κανείς δεν είναι σε θέση να πει πότε ακριβώς θα γίνει η μετακίνηση ωστόσο αυτό ενδεχομένως να γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.
Άνθρωποι που παρακολουθούν τις έρευνες σημείωναν προς «Το Βήμα» πως οι διαδικασίες γίνονται με αργούς ρυθμούς καθώς ο ιταλός εισαγγελέας θέλει να γίνονται πολύ προσεκτικά βήματα έτσι ώστε να μην αλλοιωθούν στοιχεία που κρίνονται σημαντικά για την έρευνα.
Στα μέσα της εβδομάδας επιβιβάστηκαν για πρώτη φορά στο πλοίο, για λίγη ώρα, και οι δυο αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος από την Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων συνοδευόμενοι από ιταλούς συναδέλφους τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα Παρασκευή αναμενόταν να γίνει η επαφή με εταιρεία προκειμένου να γίνει η διαδικασία του ψεκασμού με ειδικό χημικό υγρό για να πέσουν οι θερμοκρασίες στα γκαράζ του πλοίου όπου δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μπουν οι πυροσβέστες και με ειδικές συσκευές να προχωρήσουν στην εξερεύνηση του πλοίου.
Τι καταγγέλλουν ναυτεργατικά σωματεία
Συνέντευξη Τύπου για το ναυτικό δυστύχημα παραχώρησαν την Παρασκευή εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν. και Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών. Ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία που αναφέρθηκε είναι ότι «η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκκένωση του πλοίου αποτελεί βασικό λόγο της τραγωδίας».
Όπως τονίστηκε στα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν μεγάλο αριθμό φορτηγών και εκατοντάδες επιβάτες, κάθε παρατήρηση που αφορά προβλήματα αξιοπλοΐας επιβάλλεται να αντιμετωπίζεται πολύ αυστηρά και να τίθεται θέμα άμεσης συμμόρφωσης , με την απαγόρευση του ταξιδιού του πλοίου. Και επισημάνθηκε ότι: «Πολύ περισσότερο που στην περίπτωση του «NORMAN ATLANTIC» οι παρατηρήσεις των επιθεωρητών αφορούσαν προβλήματα στο σχέδιο έκτακτης ανάγκης, τους μηχανισμούς στεγανότητας του πλοίου, στα σωστικά μέσα, στον εφεδρικό φωτισμό ανάγκης κ.α.Η έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας από το νηογνώμονα (ιδιωτική εταιρεία) δεν δίνει απάντηση στην ουσία του προβλήματος, πολύ περισσότερο που έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι πιστοποιητικά αξιοπλοΐας εκδόθηκαν ακόμα και για σαπιοκάραβα που βυθίστηκαν στην πορεία».
Επίσης σημειώθηκε ότι «παραμένουν τα ερωτήματα για την διαδρομή του «NORMAN ATLANTIC», τις μετασκευές που έχει κάνει, την παραβίαση του προβλεπόμενου αριθμού επιβατών και οχημάτων. Το χάος που επικράτησε για τον ακριβή προσδιορισμό των επιβατών , οι αντιφατικές λίστες της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ , οι διαφορετικοί αριθμοί των επιβατών που έδωσαν οι ελληνικές και οι ιταλικές αρχές βγάζουν σοβαρό πρόβλημα που πιθανώς σχετίζεται με την πρακτική υπεράριθμων επιβατών».

Ένα άλλο ζήτημα που έθεσαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών ήταν ότι «στην πράξη αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η μείωση των οργανικών συνθέσεων είναι «κίνδυνος-θάνατος» για την ασφάλεια του πλοίου, γιατί εκτός του προβλήματος της καθημερινής εντατικοποίησης της δουλειάς , ο ανεπαρκής αριθμός του πληρώματος σημαίνει αδυναμία κάλυψης των αναγκών που δημιουργούνται σε έκτακτες συνθήκες, κι αυτό το πρόβλημα εκδηλώθηκε στο πλοίο».

Ζήτησαν ακόμη να γίνει ιδιαίτερος έλεγχος για τις αιτίες της αιτίες της πυρκαγιάς, τη λειτουργία του συστήματος έγκαιρης ανίχνευση και αυτόματης κατάσβεσης, την κατάσταση των πυροσβεστικών μέσων , τη στεγανότητα των τμημάτων του πλοίου, παίρνοντας υπόψη τη γρήγορη επέκταση της φωτιάς αλλά και για την καταλληλότητα του συστήματος της άμεσης ενημέρωσης των επιβατών.
Για το θέμα της εκκένωσης ειπώθηκε ότι «τα γεγονότα τονίζουν πως υπήρχαν δυνατότητες γρήγορης εκκένωσης του πλοίου και δεν αξιοποιήθηκαν γιατί δεν σχεδιάστηκε η επιχείρηση διάσωσης έγκαιρα, άμεσα ,με τη συνδρομή των παραπλεόντων πλοίων ακόμα και αλιευτικών που προσέτρεξαν στο καιγόμενο πλοίο ενώ δεν αξιοποιήθηκε ο καθοριστικός ρόλος πολεμικών πλοίων από την Ελλάδα , την Ιταλία , την Αλβανία, του ελικοπτεροφόρου ιταλικού πλοίου, ελικοπτέρων παντός καιρού και ρυμουλκών – ναυαγοσωστικών ανοικτής θαλάσσης».

Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων είπαν επίσης ότι: «Οι ισχυρισμοί περί αδυναμίας έγκαιρης άφιξης πολεμικών πλοίων , αδυναμία πτήσης ελικοπτέρων παντού καιρού και αδυναμία χρησιμοποίησης ναυαγοσωστικών δεν είναι βάσιμοι και η καθυστέρηση δεν δικαιολογείται από την κακοκαιρία. Για το λόγο αυτό απαιτείται έλεγχος για το αν υπήρξε ο αναγκαίος σχεδιασμός, αν έγινε η αναγκαία, έγκαιρη διακρατική συνεννόηση, αν αξιοποιήθηκαν όλες οι δυνατότητες κινητοποίησης (όλων) των ελικοπτέρων παντός καιρού και των ναυαγοσωστικών των ιδιωτικών εταιρειών που θα μπορούσαν να έχουν συμβολή και στην (έγκαιρη) ρυμούλκηση του πλοίου στο κοντινότερο λιμάνι».
Αναφέρουν τέλος πως τα γεγονότα μαρτυρούν πως «οι ευθύνες βρίσκονται στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και την εταιρεία που ναύλωσε το πλοίο, στην Ελληνική, την Ιταλική κυβέρνηση και στις αρμόδιες αρχές που επέτρεψαν τον απόπλου οχηματαγωγού-επιβατηγού πλοίου με σοβαρά προβλήματα και δεν πήραν τα αναγκαία κατάλληλα μέτρα, δεν κινητοποίησαν το σύνολο των μέσων που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν την έγκαιρη και κατά το δυνατόν ασφαλή εγκατάλειψη του πλοίου».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk