Ταυτοποιήθηκε και τρίτος έλληνας νεκρός από το «Norman Atlantic»

Άλλος ένας Έλληνας στον κατάλογο με τα 11 ως τώρα θύματα από το «Norman Atlantic» που έπιασε φωτιά μεσοπέγαλαγα την περασμένη Κυριακή. Πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, ήλθε επιβεβαίωση από την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη ότι αναγνωρίστηκε η σορός ένας άνδρα. Πρόκειται για τον Γεράσιμο Καζαντζίδη.

Άλλος ένας Έλληνας στον κατάλογο με τα 11 ως τώρα θύματα από το «Norman Atlantic» που έπιασε φωτιά μεσοπέγαλαγα την περασμένη Κυριακή. Πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, ήλθε επιβεβαίωση από την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη ότι αναγνωρίστηκε η σορός ένας άνδρα. Πρόκειται για τον Γεράσιμο Καζαντζίδη. Έτσι οι μέχρι στιγμής ταυτοποιημένοι νεκροί ελληνικής υπηκοότητας είναι τρεις – υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Δούλης που είχε ανακοινωθεί τις πρώτες ώρες της τργωδίας ότι είναι νεκρός, επισήμως βρίσκεται στη λίστα των αγνοουμένων.

Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται και από τις ελληνικές αρχές η διερεύνηση της υπόθεσης για το ναυτικό δυστύχημα του «Norman Atlantic».

Το χρονικό

Την Παρασκευή δημοσιοποιήθηκαν ​οι λεπτό προς λεπτό ενέργειες του Ελληνικού Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού στον Πειραιά. Είναι αποκαλυπτικό πότε γίνεται η πρώτη ειδοποίηση, τι παρεμβάλλεται στις επικοινωνίες, πότε γνώριζαν οι Ιταλοί, πότε έγινε επαφή με τον πλοίαρχο του «Norman Atlantc».

Παράλληλα, κοινοποιήθηκε από το Λιμενικό και η αποσταλείσα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου. Οπως προκύπτει το mail με ημερομηνία αποστολής Κυριακή, 28/12 και ώρα 11:41 π.μ.

Ουσιαστικά η δημοσιοποίηση του χρονικού και του ενημερωτικού σημειώματος είναι «απάντηση» του υπουργείου Ναυτιλίας στις αιτιάσεις του καπετάνιου του «Norman Atlantic» ότι η Ελλάδα δεν ανταποκρίθηκε στις εκκλήσεις για βοήθεια αλλά και στα λεγόμενα του ιταλού εισαγγελέα ο οποίος κατηγορεί την Ελλάδα για βραδείς ρυθμούς στην αποστολή λίστας επιβατών.

Το email του Ελληνικού Κέντρου προς τους Ιταλούς

Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας «Corriere della Sera», ο πλοίαρχος του «Norman Atlantic» Αρτζίλιο Τζακομάτζι στην κατάθεσή του προς τις Αρχές της γειτονικής χώρας υποστήριξε ότι δεν υπήρξε έγκαιρη απάντηση από την Ελλάδα στις εκκλήσεις για παροχή βοήθειας.

Αναφερόμενος στη ναυτιλιακή εταιρεία ο Α. Τζακομάτζι δήλωσε ότι ενδεχομένως επέτρεψε να επιβιβαστούν στο «Norman Atlantic» περισσότερα άτομα και οχήματα από όσα προκύπτουν από τα έγγραφα επιβίβασης.

Αργότερα, ο αντεισαγγελέας του Μπάρι Έτορε Καρντινάλι αναφερόμενος στους αγνοούμενους δήλωσε πως «ο επίσημος αριθμός τους θα μπορέσει να επιβεβαιωθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μία αξιόπιστη λίστα επιβατών», προσθέτοντας ότι η Ελλάδα «κινείται με πολύ, πολύ αργούς ρυθμούς». Ο ίδιος εκτίμησε πως «σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι δέκα, πάντως σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνούν τους 15».

Ο εισαγγελέας εισήλθε το απόγευμα της Παρασκευής στο πλοίο που έχει ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Μπρίντιζι, αλλά δεν μπόρεσε για λόγους ασφαλείας να φτάσει στο γκαράζ, όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής.

«Μπορεί να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης του πλοίου» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Καρντινάλι, προσθέτοντας ότι «ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων» που περιέχει.

Ο ιταλός εισαγγελικός λειτουργός αναμένεται και σήμερα, Σάββατο, στο «Norman Atlantic», κάτι που ενδέχεται να κάνει και τις επόμενες ημέρες διερευνώντας τα αίτια του δυστυχήματος.

Ακολουθεί το χρονικό όπως καταγράφηκε στον θάλαμο επιχειρήσεων, και όπως σημειώνεται, για όλα υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων, ανταλλαγή επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα – σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.

280540/12-14 : Έναντι ώρα μέσω ΥΚΕΑ/112 ιδιώτης ανέφερε ότι είναι επιβάτης εν θέματι πλοίου στο οποίο έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά και επικρατεί πανικός στο πλοίο. Το πλοίο έχει αποπλεύσει από Ηγουμενίτσα με προορισμό Ανκόνα και βρίσκεται ανοιχτά της Κέρκυρας. Του συνεστήθη ψυχραιμία και ότι θα γίνουν απαραίτητες ενέργειες από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ.
05:42: Τ/Φ επικοινωνία με ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R). Εντολή τους αποκαταστήσει επικοινωνία με πλοίο.
05:43: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι έλαβε κλήση DSC VHF ΄΄ DISTRESS΄΄ από εν θέματι πλοίο με φύση κινδύνου εκδήλωση πυρκαγιάς σε στίγμα φ: 40Ο 17΄ Β λ: 019Ο 01΄ Α δηλώνοντας ότι η Ιταλική πλευρά συνομιλούσε με το πλοίο.
Εδόθη εντολή εκ νέου αποκατάστασης επικοινωνίας και προχωρήσει σε εκπομπή «MAYDAY RELAY».
Δόθηκε εντολή δέσμευσης πλοίων μέσω εικόνας AIS.
05:47: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει με κινδυνεύον πλοίο αλλά παρεμβάλει παράκτιος σταθμός Ιταλίας και μιλάει με το κινδυνεύον πλοίο σε άλλη συχνότητα.
Πιθανώς ο παράκτιος είναι του Bari.
05:49: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Έχουν ήδη ενημερωθεί σχετικά. Επικοινωνεί με το πλοίο ένας ιταλικός παράκτιος σταθμός και με βάση στίγμα πλοίου αυτό βρίσκεται εντός Ελληνικού SRR. Ζητήθηκε από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ να αναλάβει τη διαχείριση περιστατικού το οποίο και έγινε αποδεκτό. Επιπρόσθετα ενημέρωσαν ότι επί του πλοίου έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά ενώ ζητήθηκε από το MRCC ROME όπως ο Ιταλικός παράκτιος απελευθερώσει συχνότητα προκειμένου το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ να καταφέρει να αποκαταστήσει επικοινωνία.
05:50: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R) ακροάστηκε σε VHF CH 16 κλήση MAYDAY του κινδυνέυοντος πλοίου αιτούμενο άμεση βοήθεια που βρίσκεται σε στίγμα φ: 40Ο 18΄Β και λ: 019Ο 00΄ Α. Επί του πλοίου επιβαίνουν 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Ταυτόχρονα το κινδυνεύον επικοινωνεί με τον παράκτιο σταθμό Bari και δυσχεραίνεται η επικοινωνία.
05:53: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε στο ΕΚΣΕΔ ότι γίνεται προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς με ιδία μέσα πλοίου η οποία έχει εκδηλωθεί στο γκαράζ από άγνωστη αιτία.
05:58: ΠΛΣ 142 επιχειρεί να αποπλεύσει αλλά καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς.
06:00: Εκπομπή σήματος MAYDAY RELAY από ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ .
06:05: Ενημέρωση ΕΚΣΕΔ/ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ. Αίτημα αποστολής εναέριων μέσων. Έκδοση σχετικού αιτήματος.
06:06: Μέσω O/R δέσμευση των Μ/V SPIRIT OF PIRAEUS σημ. ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ , M/V PLANA σημ.
ΠΑΝΑΜΑ και M/V STELIOS B σημ. ΜΑΛΤΑΣ.
06:08: Συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας με κινδυνεύον πλοίο με αρνητικά αποτελέσματα.
06:12: Εντολή σε Κ.Λ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ όπως μέσω πράκτορα πλοίου μας αναφερθούν Τ/Φ επικοινωνίας πλοίου και crew και passenger list.
06:13: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Πραγματοποιήθηκε σύσταση εκ νέου για απελευθέρωση συχνοτήτων από ιταλικό παράκτιο προκειμένου αποκαταστήσουμε επικοινωνία με κινδυνεύον το οποίο ακόμη δεν έχει επιτευχθεί. Ενημερώθηκαν για δέσμευση παραπλεόντων πλοίων. Ανέφεραν ότι σε επικοινωνία που είχαν με το πλοίο, πλοίαρχος δήλωσε ότι πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο.
06:18: Επικοινωνία με M/V SPIRIT OF PIRAEUS. Απέχει 5 μίλια (20 λεπτά) από κινδυεύον.
06:20: O/R ανέφερε M/V GENMAR ARGUS σημ. MARSHALL ISL. Βρίσκεται 40ν.μ. από σημείο και δόθηκε εντολή όπως προσεγγίσει κινδυνεύον.
06:22: ΓΕΕΘΑ/ΕΘΚΕΠΙΧ ενημέρωσε ότι δεν υφίστανται μονάδες στην περιοχή .
06:30: M/V SPIRIT OF PIRAEUS ανέφερε ότι σε 10 – 15 λεπτά είναι πλησίον κινδυνεύοντος, έχει επικοινωνία με αυτό πλοίαρχος του οποίου έχει αιτηθεί εγκατάλειψη. Εδόθη εντολή για προετοιμασία σωστικών μέσων για παροχή συνδρομής. Στίγμα κινδυνεύοντος φ: 40Ο 20,12΄ Β και λ: 018Ο 58,91΄ Α.
Ένταση ανέμων 25 knots (6bf) και βροχή/χαλάζι.
………………………………….Μεσολαβούν συνομιλίες και ενέργειες για το περιστατικό……………………………………
07:03: Κατέστη εφικτή για πρώτη φορά η Τ/Φ επικοινωνία με κινδυνεύον πλοίο (00393454313968). Μας γνώρισε ότι έχει καθελκύσει αριστερή λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων. Λόγω της φωτιάς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεξιά. Έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Κατάσταση πυρκαγιάς πολύ άσχημη. Δεν έχει ρεύμα. Αιτήθηκε συνδρομή εναερίων μέσων.
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk