Γιώργος Λάνθιμος: «Αστακός» στις επάλξεις

Εγκυρη πηγή αναφέρει ότι υπήρξε άνθρωπος στην επιτροπή χρηματοδότησης ευρωπαϊκών συμπαραγωγών (Eurimages) που όταν διάβασε το σενάριο της προσεχούς ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

Εγκυρη πηγή αναφέρει ότι υπήρξε άνθρωπος στην επιτροπή χρηματοδότησης ευρωπαϊκών συμπαραγωγών (Eurimages) που όταν διάβασε το σενάριο της προσεχούς ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου κατενθουσιασμένος είπε: «Τέτοιο σενάριο δεν έχω ξαναδιαβάσει στη ζωή μου!». Ανεξάρτητα από την ενδεχόμενη υπερβολή μιας τέτοιας δήλωσης, το γεγονός είναι ότι το σενάριο που ο 41χρονος έλληνας σκηνοθέτης συνυπογράφει με τον μόνιμο συνεργάτη του Ευθύμη Φιλίππου πέρασε ομόφωνα στις χρηματοδοτήσεις και μάλιστα μετά πολλών επαίνων. Η ταινία βρίσκεται στο τελικό στάδιο και είναι βέβαιον ότι θα αποτελέσει πόλο έλξης μεγάλων διεθνών φεστιβάλ μέσα στο 2015.
Τα δικαιώματα του «The lobster», όπως είναι ο τίτλος της εν λόγω ταινίας, βρίσκονται εδώ και αρκετό καιρό στην κατοχή της Sony Pictures Worldwide Acquisitions, που καλύπτει πολλές ηπείρους. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Ολλανδίας και Ιρλανδίας. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η Faliro House, που στηρίζει τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Το «Lobster», που σημαίνει αστακός, είναι η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του σκηνοθέτη, στο καστ της οποίας θα βρούμε κυρίως ξένους ηθοποιούς όπως ο Κόλιν Φάρελ, η Ρέιτσελ Βάις, η Λέα Σεντού, ο Τζον Σ. Ράιλι και η Ολίβια Κόλμαν. Από ελληνικής πλευράς παίζει η Αγγελική Παπούλια αλλά και η Ελληνογαλλίδα Αριάν Λαμπέντ. Οσο για το θέμα, κρίνοντας από τις τρεις προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη («Κινέτα», «Κυνόδοντας» και «Αλπεις»), δεν μπορείς να πεις περισσότερα από αυτά που έχουν διαρρεύσει: στο μακρινό μέλλον εργένηδες συλλαμβάνονται και μεταφέρονται σε ένα «ξενοδοχείο».
Είτε συμφωνείς με το «ανορθόδοξο» σινεμά του Γιώργου Λάνθιμου είτε όχι, η αλήθεια είναι μία: ο «Κυνόδοντας», πρώτα με το βραβείο Un certain regard στις Κάννες το 2009 και αργότερα με την υποψηφιότητά του στην κατηγορία του Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, άνοιξε τον δρόμο για το ελληνικό σινεμά, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τη συμμετοχή και τις διακρίσεις του σε φεστιβάλ. Ο Λάνθιμος έγινε ξαφνικά το πιο hot όνομα νέου σκηνοθέτη και ο ελληνικός κινηματογράφος βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα, παρότι πολλοί νέοι σκηνοθέτες προσπάθησαν να τον μιμηθούν και αυτό φάνηκε.
Το πώς εκλαμβάνονται βέβαια όλες αυτές οι ταινίες στο εξωτερικό είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα. Στον βρετανικό «Guardian» το νέο ελληνικό κύμα βαφτίστηκε «παράξενο» (Weird), κάτι που δεν ισχύει βέβαια με όλες τις ταινίες. Στη Βενετία, όταν ο Λάνθιμος παρουσίασε την ταινία «Αλπεις» (που απέσπασε βραβείο σεναρίου), μια αμερικανίδα δημοσιογράφος εντυπωσιασμένη από το θέμα της ρώτησε τον σκηνοθέτη αν η κατάσταση στην Ελλάδα είναι τόσο δραματική που ο κόσμος έχει φτάσει να κάνει δουλειές όπως των ηρώων της ταινίας του – «Αλπεις» είναι η ονομασία μιας τετραμελούς παρέας της οποίας τα μέλη παίρνουν τη θέση πεθαμένων για λογαριασμό των συγγενικών προσώπων ή φίλων των πεθαμένων!
«Αν και η πολιτική και η οικονομική καταστροφή της χώρας του δεν είναι φανερές στις «Αλπεις» ή στον «Κυνόδοντα», ο Γιώργος Λάνθιμος αποτελεί κομμάτι μιας γενιάς ελλήνων κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν σε μια περίοδο βαθιάς και τρομακτικής κρίσης» ανέφεραν σε άρθρο τους οι «Τάιμς» της Νέας Υόρκης, που βρήκαν για αυτόν μία θέση στη λίστα των 20 ανερχόμενων σκηνοθετών που αξίζει να γνωρίσει κανείς. «Και το αίσθημα της δυσφορίας του να ζεις σε συνθήκες κούφιων νοημάτων και αποκλεισμένων πιθανοτήτων στοιχειώνει τους χαρακτήρες του, ειδικά τους νεότερους».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk