Κάρολιν Μακ Κολ: Η γυναίκα που απογείωσε την easyJet

Οταν η Κάρολιν Μακ Κολ ανέλαβε τα ηνία της easyJet, πολλοί ήταν εκείνοι που βιάστηκαν να προφητεύσουν την αποτυχία της – πρώτος και καλύτερος ο Μάικλ Ο’Λίρι της Ryanair

Οταν η Κάρολιν Μακ Κολ ανέλαβε τα ηνία της easyJet, πολλοί ήταν εκείνοι που βιάστηκαν να προφητεύσουν την αποτυχία της – πρώτος και καλύτερος ο Μάικλ Ο’Λίρι της Ryanair – κυρίως επειδή δεν είχε καμία σχέση με τον κόσμο της αεροπλοΐας. Τέσσερα χρόνια αργότερα η διευθύνουσα σύμβουλος της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας έχει καταφέρει όχι μόνο να κερδίσει τον σεβασμό των ανταγωνιστών της αλλά ακόμα και να μιμούνται πολλοί από αυτούς τις επιχειρηματικές της αποφάσεις. Μέχρι και το στρυφνό αφεντικό της ιρλανδικής Ryanair αναγκάστηκε ερωτώμενος για τη Μακ Κολ, έστω και σε δήλωση της μιας γραμμής, να παραδεχτεί ότι «έχει κάνει σπουδαία δουλειά στην easyJet».
Στα ύψη η μετοχή


Από τότε που ανέλαβε τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους της Ευρώπης τον Ιούλιο του 2010, η Μακ Κολ – μία από τις μόλις τέσσερις γυναίκες που διοικούν εταιρεία του δείκτη FTSE 100 – έχει επιβλέψει τη σχεδόν τετραπλάσια αύξηση της τιμής της μετοχής της easyJet και τον υπερδιπλασιασμό των κερδών της. Και απ’ ό,τι φαίνεται η ηλικίας 53 ετών μάνατζερ δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί.
Οι πελατοκεντρικές αποφάσεις της Μακ Κολ ήταν αυτές που ανέτρεψαν τη φθίνουσα μέχρι τότε πορεία της easyJet, η οποία ταλανιζόταν έντονα από διοικητικά προβλήματα. Η εταιρεία είχε εγκλωβιστεί σε μια επιζήμια διαμάχη για την επιλογή στρατηγικής μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου και του ιδρυτή της Στέλιου Χατζηιωάννου, ο οποίος είναι επίσης ο μεγαλύτερος μέτοχος του μεταφορέα. Ο πρόεδρος, ο διευθύνων σύμβουλος και ο διευθυντής οικονομικών είχαν όλοι «εγκαταλείψει το πορτοκαλί αεροπλάνο» μέσα σε διάστημα 12 μηνών και η επιχείρηση ήταν στάσιμη για χρόνια σε διψήφια νούμερα ανάπτυξης. Το επιστέγασμα όλων ήταν η έλλειψη εμπειρίας της Μακ Κολ, η οποία από το 1986 εργαζόταν για την Guardian Media Group (MGM), τον βρετανικό όμιλο μέσων μαζικής ενημέρωσης, ιδιοκτησίας του οποίου είναι, μεταξύ άλλων, οι εφημερίδες «The Guardian» και «Observer». Ως διευθύνουσα σύμβουλος της «Guardian» η Μακ Κολ ηγήθηκε της στρατηγικής περικοπών σε μισθούς και προσωπικό στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της βρετανικής εφημερίδας που σημείωνε διαρκώς οικονομικές απώλειες.
Ο κόμπος στο χτένι


Παρ’ όλα αυτά, η τακτική της ινδοβρετανικής καταγωγής μάνατζερ στην easyJet είναι η ακριβώς αντίθετη. Ενα από τα πρώτα πράγματα που έκανε όταν ανέλαβε το τιμόνι ήταν να γράψει μια καθησυχαστική επιστολή στους πιλότους της εταιρείας ότι δεν σχεδιάζει να δημιουργήσει μια «πορτοκαλί Ryanair», αναφερόμενη στους σκληρούς όρους απασχόλησης που ήθελε να εισαγάγει η προηγούμενη ηγεσία του ιρλανδικού αερομεταφορέα. Επιπλέον, την περασμένη χρονιά η Μακ Κολ έκρινε ότι ο κόμπος είχε φτάσει στο χτένι με τις περικοπές όταν οι διαχειριστές της easyJet αποφάσισαν να εξοικονομήσουν χρήματα με τη μείωση τών εν πτήσει γευμάτων του πληρώματος.
Σε παλαιότερες δηλώσεις της είχε αναφέρει ότι στα επόμενα σχέδιά της περιλαμβάνεται και η επέκταση στη Γαλλία και τη Γερμανία όπου η διείσδυση στην αγορά για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους είναι σημαντικά μικρότερη σε σχέση με τη Βρετανία. Στη Γαλλία η easyJet σκοπεύει να καλύψει την περιφερειακή ζήτηση τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς πτήσεις, ενώ στη Γερμανία η αεροπορική εταιρεία αλλά και οι ανταγωνιστές της ελπίζουν να επωφεληθούν από τα προβλήματα της Air Berlin, του νούμερο δύο αερομεταφορέα της χώρας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Ibiza, Mykonos και .... Πλάκα Το δημοφιλέστατο νησί της Ισπανίας με τους κορυφαίους DJ μοιάζει τόσο μακρινό αυτή τη δύσκολη λόγω COVID-19 εποχή. Ακόμα... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk