Τέλος ΑΜΕΑ: 20 λεπτά και μόνο στα δημόσια αεροδρόμια

Διευκρινίσεις για το τέλος υπέρ ΑμεΑ, που θα επιβληθεί σε όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από τα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με πολυνομοσχέδιο που είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» και εισήχθη προ ημερών στη Βουλή, έδωσε στο κοινοβούλιο ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Διευκρινίσεις για το τέλος υπέρ ΑμεΑ, που θα επιβληθεί σε όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από τα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με πολυνομοσχέδιο που είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» και εισήχθη προ ημερών στη Βουλή, έδωσε στο κοινοβούλιο ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.
Ειδικότερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, το τέλος υπέρ ΑΜΕΑ δεν θα επιβληθεί στα παραχωρούμενα αεροδρόμια, δηλαδή το «Ελ.Βενιζέλος», τα 14 περιφερειακά της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, καθώς και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και το συνδεόμενο με αυτό «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου.
Και αυτό διότι, όπως σημείωσε, «οι παραχωρησιούχοι έχουν υποχρέωση παροχής συνδρομής στα ΑμΕΑ και τις δαπάνες αυτές τις καλύπτουν εξ’ ιδίων, σύμφωνα με το νόμο». «Στα αυριανά ιδιωτικά αεροδρόμια, η εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ γίνεται υποχρεωτικά από τους διαχειριστές των αεροδρομίων» πρόσθεσε.
«Η ρύθμιση αφορά τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Πολιτική Αεροπορία, δηλαδή, τα κρατικά αεροδρόμια που θα απομείνουν στη διαχείριση της Υ.Π.Α., περίπου είκοσι δύο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Χρυσοχοϊδης, το τέλος υπερ ΑμεΑ θα οριστεί σε 20 λεπτά του ευρώ, «ακριβώς γιατί δεν προβλέπεται από το νόμο η εξυπηρέτηση – οικονομικά εννοώ- των ΑμεΑ». «Είναι καλό, για λόγους αξιοπρέπειας και σεβασμού απέναντι σ’ αυτούς τους ανθρώπους, το κοινωνικό σύνολο και κυρίως οι χρήστες, να έχουν αυτήν την πολύ μικρή συνδρομή» συμπλήρωσε.
Ο υπουργός Υποδομών υπερασπίστηκε την παραχώρηση της περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για τις απαραίτητες επενδύσεις σε αεροπορικές υποδομές. «Ο προϋπολογισμός, τα έξοδα, οι δαπάνες της Πολιτικής Αεροπορίας είναι 150 εκατομμύρια το χρόνο, τα έσοδα είναι περίπου 160 εκατομμύρια το χρόνο» τόνισε και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχουν πόροι ικανοί να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ανάπτυξης των αεροδρομίων μας».
Όπως είπε, για τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία δέχονται 5,6 εκατ. επιβάτες το χρόνο, απαιτούνται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων «για τις οποίες ειλικρινώς εγώ δεν έχω απαντήσει στο ερώτημα ποιός θα τις πληρώσει». Μάλιστα, ο κ. Χρυσοχοϊδης σχολίασε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ περί ακύρωσης της παραχώρησης των αεροδρομίων, τονίζοντας ότι «αυτό δεν είναι καλό σήμα για την χώρα».
Στο μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών υπερασπίστηκε τις ρυθμίσεις που φέρνει το πολυνομοσχέδιο για τις Μεταφορές, τα Δημόσια Έργα και τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, σημειώνοντας ότι «ο ΟΣΕ είναι μία υπόθεση που αυτή τη στιγμή δημιουργεί τεράστια ακόμα ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι μίκρυνε», ενώ γνωστοποίησε ότι «σε λίγες μέρες θα προκηρύξουμε έναν διαγωνισμό για την συντήρηση της κεντρικής γραμμής του ΟΣΕ για τα επόμενα χρόνια».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk