Χρυσοχοΐδης: Καμία ανησυχία για τα έργα της Αθήνας

Επιβεβαίωσε την αποκάλυψη του «Βήματος της Κυριακής» ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα χρηματοδότησης των έργων της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της ανάπλασης του Φαληρικού Μετώπου από τα κοινοτικά ταμεία, ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο οποίος παραδέχθηκε ότι τα δύο εμβληματικά έργα δεν περιλαμβάνονται στο «νέο ΕΣΠΑ».

Επιβεβαίωσε την αποκάλυψη του «Βήματος της Κυριακής» ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα χρηματοδότησης των έργων της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της ανάπλασης του Φαληρικού Μετώπου από τα κοινοτικά ταμεία, ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο οποίος παραδέχθηκε ότι τα δύο εμβληματικά έργα δεν περιλαμβάνονται στο «νέο ΕΣΠΑ».
Ωστόσο, σε δηλώσεις που έκανε τη Δευτέρα, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι το ζήτημα είναι διαδικαστικό και ότι στο τέλος η Κομισιόν θα εγκρίνει την χρηματοδότηση των δύο έργων.
«Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία για τα έργα της Αθήνας» είπε και σημείωσε ότι αυτά θα προχωρήσουν «όχι γιατί το λέμε εμείς, αλλά γιατί είναι αναγκαία».
Ο κ. Χρυσοχοϊδης υπογράμμισε ότι «η ΕΕ δεν απέρριψε τίποτε», απλά «εξέφρασε τις επιφυλάξεις τις για τα δύο έργα, ύψους 500 εκατ. ευρώ», που αποτελούν συνδυαστικά το 10% του ενοποιημένου επιχειρησιακού προγράμματος Υποδομών & Περιβάλλοντος της νέας περιόδου 2014-2020.
«Για να μην πάνε πίσω τα υπόλοιπα έργα που έχουμε» σημείωσε, «προχωράμε στην έγκριση του προγράμματος χωρίς αυτά τα δύο έργα». «Αλλά ταυτόχρονα συνεχίζουμε τις μελέτες ωρίμανσης» τόνισε και συμπλήρωσε ότι «θα καταθέσουμε φακέλους πολύ σύντομα στην ΕΕ».
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «πιστεύουμε τελικά ότι θα πείσουμε τόσο για την βιωσιμότητα όσο και για την αναπτυξιακή αξία των έργων» για τον τουρισμό και την βελτίωση της ποιότητας ζωής στο Λεκανοπέδιο.
«Η βελτίωση της ζωής των ανθρώπων στην Αττική είναι προτεραιότητά μας» είπε και εξήγγειλε την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων του Φαλήρου, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, που οποίο αποτελεί ένα από τα τρία υποέργα που μελετά το υπουργείο στο παράκτιο μέτωπο. Ωστόσο, η χρηματοδότηση, όπως παραδέχθηκε, θα έρθει από τους εθνικούς πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. «Δεν είναι πολυτέλεια να μην πνίγεται η πρωτεύουσα της Ελλάδας. Δεν είναι πολυτέλεια να γίνει η Αθήνα σημαντικός προορισμός» δήλωσε.
Σύμφωνα με συνεργάτες του, ο υπουργός Υποδομών θεωρεί ότι η παρουσίαση των δύο φακέλων των έργων μπορεί να γίνει εκ νέου άμεσα στην ΕΕ και δικαιολογεί το μπλόκο των Βρυξελλών με το επιχείρημα ότι καθώς η Ελλάδα ζήτησε να εγκριθεί το πρόγραμμα εμπροσθοβαρώς, η Κομισιόν έθεσε ως όρο την εξαίρεσή τους ως βάση συζήτησης.
Και αυτό διότι η Επιτροπή θεωρεί ότι δεν εντάσσονται στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων του νέου επιχειρησιακού προγράμματος. Μάλιστα, σημειώνουν, πεποίθηση του κ. Χρυσοχοϊδη είναι ότι τα δύο έργα θα ενταχθούν στο ΣΕΣ σε 15 μέρες.
Μάλιστα, κύκλοι του υπουργείου επισημαίνουν ότι «στη χώρα αυτή κάνει κουμάντο η κυβέρνηση, η ΕΕ λειτουργεί με βάση τους κανονισμούς και στο τέλος τα έργα θα ενταχθούν πλήρως».
Στο μεταξύ, εκφράζουν την άγνοιά τους για ποιο λόγο το υπουργείο Περιβάλλοντος δημοσίως έχει εκφράσει την βεβαιότητά του ότι η χρηματοδότησή των δύο έργων είναι εξασφαλισμένη.

Εντασσόμενα έργα

Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών έδωσε στη δημοσιότητα τα έργα που εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 της ΕΕ.

Συγκεκριμένα, ο κατάλογος των μεγάλων έργων στον τομέα Μεταφορών στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ έχει ως εξής:

Σιδηροδρομικά έργα

1. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-Πάτρα.
2. Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας(ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
3. Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή αυτής.
4. Σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας (Νέας Καρβάλης).
5. Αναβάθμιση ΠΑΘΕ-Π: τμήμα ΣΚΑ-Οινόη.
6. Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από το Κορωπί έως το Λαύριο και σύνδεση του λιμένα Λαυρίου. Επιπλέον, στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting EuropeFacility (CEF) προτείνονται για συγχρηματοδότηση δύο έργα επί του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ-Π.
7. Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός (ΕΡΓΟ PHASING).
8. Κατασκευή υποδομής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (ΕΡΓΟ PHASING).

Οδικά έργα

1. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος».
2. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Καλό Νερό-Τσακώνα».
3. Κατασκευή του τμήματος «Λαμία-Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).
4. Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας.
5. Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου-φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).

Έργα μετρό

1. Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).

2. Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά – Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).

3. Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς & Συρμοί του Μετρό Αθήνας – Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).

4. Μετρό Αθήνας ΓΡΑΜΜΗ 4- Τμήμα «Άλσος Βεΐκου-Γουδή».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk