Φουντώνει ο ανταγωνισμός στα αναψυκτικά

Η πτώση των πωλήσεων εφέτος στην αγορά των αναψυκτικών πλησιάζει ίσως και το 7%, ενώ του εμφιαλωμένου νερού το 10%.

Η πτώση των πωλήσεων εφέτος στην αγορά των αναψυκτικών πλησιάζει ίσως και το 7%, ενώ του εμφιαλωμένου νερού το 10%. Και ο Αύγουστος – ένας από τους καλύτερους μήνες του χρόνου για τον κλάδο των αναψυκτικών – ήταν «πολύ κακός μήνας», όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθεια του κ. Πέτρου Σεπετά, του αφεντικού της εταιρείας εμφιάλωσης του νερού Βίκος, να δραστηριοποιηθεί στην αγορά των αναψυκτικών είναι μάλλον επιτυχής. Οπως αναφέρει ο ίδιος μιλώντας στο «Βήμα», στο διάστημα των περίπου πέντε μηνών που τα αναψυκτικά Βίκος κυκλοφορούν στην αγορά απέσπασαν μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των non cola περίπου 1,5%. Μάλιστα σε ορισμένες αλυσίδες στην κατηγορία των non cola αναψυκτικών τα Βίκος έχουν αποσπάσει ακόμη και 10%. Αν και η σχέση της Βίκος ΑΕ με τον κλάδο των αναψυκτικών δεν είναι καινούργια – από το 1995 παράγει τα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας για τη Lidl, ενώ πριν από περίπου δύο χρόνια απέκτησε το 25% της ΕΨΑ, ωστόσο η είσοδός της στην αγορά σε μια περίοδο ανακατατάξεων σίγουρα παρουσιάζει ενδιαφέρον. Βέβαια η αγορά είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική – ο πόλεμος των προσφορών από τους «μεγάλους» είναι καθημερινό φαινόμενο -, γεγονός το οποίο πιέζει τις πωλήσεις της εταιρείας προς τα κάτω, όπως και τον συνολικό της τζίρο. Ετσι εκτιμάται ότι οι συνολικές πωλήσεις ίσως μειωθούν ως και 7%, ενώ η μείωση του όγκου θα κυμανθεί σε 4%-5%. Πάντως ο κ. Σεπετάς πιστεύει ότι «η εταιρεία θα αποσπάσει καλό μερίδιο τα επόμενα τρία χρόνια».
Ωστόσο πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η Βίκος ΑΕ στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, όπου κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 18,7%. Οι πωλήσεις το 2013 διαμορφώθηκαν σε 69 εκατ. ευρώ και όπως λέει ο κ. Σεπετάς και εφέτος θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα, ενώ ικανοποιητικά θα εξελιχθούν και τα κέρδη της – πέρυσι ήταν 12,5 εκατ. ευρώ. Το 8% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές (Κύπρος, Μάλτα, Γερμανία, ΗΠΑ, Κίνα, Αυστραλία κ.ά.), ενώ παράλληλα έχει ισχυρή παρουσία στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk