Τα πάνω κάτω στην αγορά της μπίρας

Ελληνο-δανο-ολλανδικός πόλεμος πρόκειται οσονούπω να ξεσπάσει στην ελληνική αγορά της μπίρας

Ελληνο-δανο-ολλανδικός πόλεμος πρόκειται οσονούπω να ξεσπάσει στην ελληνική αγορά της μπίρας. Η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ που πρόκειται να δημιουργηθεί από τη συγχώνευση των εταιρειών Μύθος Ζυθοποιία και Ολυμπιακή Ζυθοποία ΑΕ, με την πλειονότητα των μετοχών να την κατέχει ο δανέζικος όμιλος της Carlsberg, είναι βέβαιον ότι δημιουργεί το αντίπαλον δέος της Αθηναϊκής Ζυθοποίας – ανήκει στον ολλανδικό όμιλο της Heineken.
Η αγορά της μπίρας αλλάζει με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Ωστόσο δεν είναι βέβαιον ότι ο «πόλεμος» θα είναι μέχρις εξοντώσεως του αντιπάλου, δεδομένου ότι, όπως ανέφεραν οι κκ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης και Γιάννης Χήτος, διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιίας ΑΕ και διευθύνων σύμβουλος της υπό ίδρυση εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ και αντιπρόεδρος της νέας εταιρείας αντιστοίχως, στόχος της νέας εταιρείας είναι η ανάπτυξη κερδοφόρων μεριδίων αγοράς. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός τουλάχιστον στο επίπεδο των τιμών θα είναι μάλλον «λελογισμένος».
Αναλυτικότερα στη νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία που θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο άλλων εταιρειών το 51% θα ανήκει στον όμιλο Carlsberg και το υπόλοιπο 49% θα διαμοιραστεί στον κ. Χήτο (25%) και στους κ.κ. Ηλία και Γιώργο Γκρέκη (από 12%).
Εντός των επομένων ημερών πρόκειται να κατατεθεί ο σχετικός φάκελος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για έγκριση. Πρόεδρος της νέας εταιρείας θα είναι ο κ. Lars Lehmann, αντιπρόεδρος ο κ. Χήτος και διευθύνων σύμβουλος ο κ. Καραφυλλίδης.
Θα διαθέτει δύο εργοστάσια με περίπου 500 εργαζομένους – στη Σίνδο και στη Ριτσώνα – δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, 14 εμπορικά σήματα, από τα οποία τα επτά παράγονται στην Ελλάδα, δίκτυο περισσότερων από 2.000 προμηθευτών και εξαγωγές σε 40 χώρες πέντε ηπείρων.
Το πιο σημαντικό ίσως είναι το γεγονός ότι προβλέπονται επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Το νέο εταιρικό σχήμα θα έχει μερίδιο αγοράς περίπου 29%, αλλά δεν προβλέπεται στο διάστημα 2015-2019 το μερίδιό του να αυξηθεί περισσότερο από 32%, όπως τουλάχιστον ανέφερε ο κ. Χήτος.
Οι επενδύσεις θα αφορούν τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων και υλικών μάρκετινγκ και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες στη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών επένδυσαν συνολικά 95 εκατ. ευρώ – 50 εκατ. ευρώ η Μύθος και 45 εκατ. ευρώ η Ολυμπιακή. Στη σχετική συνέντευξη Τύπου ο κ. Καραφυλλίδης δήλωσε ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών «συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης του Carlsberg Group στην Ελλάδα», ενώ ο κ. Χήτος έκανε λόγο για μια νέα εταιρεία με «ελληνικό DNA και διεθνές αποτύπωμα».
Πάντως για την προοπτική της μετοχικής σταθερότητας της νέας εταιρείας ερωτηθείς ο κ. Χήτος είπε ότι τουλάχιστον τα επόμενα πέντε χρόνια δεν προβλέπεται καμία αλλαγή.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk