Ψηφιακή «τράπεζα» γίνεται η Viva

Ενα μεγάλο επενδυτικό πλάνο για τη μετεξέλιξη του ομίλου Realize – Viva σε ψηφιακή «τράπεζα» προσείλκυσε το ενδιαφέρον της οικογένειας Λάτση

Ενα μεγάλο επενδυτικό πλάνο για τη μετεξέλιξη του ομίλου Realize – Viva σε ψηφιακή «τράπεζα» προσείλκυσε το ενδιαφέρον της οικογένειας Λάτση, η οποία επενδύει σημαντικά κεφάλαια για την ανάπτυξη και τη διεθνοποίηση του επιτυχημένου αυτού ελληνικού startup.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», ο όμιλος Realize – Viva , που ελέγχει τη Realize και τις θυγατρικές της Viva Payments και Viva Services, δημιουργεί εικονική ψηφιακή «τράπεζα» η οποία δεν θα διαθέτει στο κοινό καταθετικά και δανειακά προϊόντα αλλά θα διατηρεί εικονικά τραπεζικά καταστήματα μέσω της «ηλεκτρονικοποίησης» των φυσικών σημείων πληρωμών. Στόχος είναι το μεγάλο κενό που υπάρχει στις ηλεκτρονικές πληρωμές καθώς μόλις το 5% των συναλλαγών γίνεται με κάρτες στην Ελλάδα.

e-πορτοφόλι
Ηδη η εταιρεία εκτελεί χρεώσεις καρτών για 4.500 εμπόρους, σε συνεργασία με τρεις συστημικές τράπεζες (ΕΤΕ, Alpha, Eurobank), ενώ διαθέτει δίκτυο 447 συνεργαζόμενων εμπορικών σημείων (Public, 7spot, Goody’s, Everest, Media Markt, Παπασωτηρίου, Ιανός) που εισπράττουν μετρητά. Αυτά τα σημεία θα πολλαπλασιαστούν τους επόμενους μήνες καθώς θα επεκταθούν σε περίπτερα και σουπερμάρκετ.
Η Viva Payments διαθέτει άδεια ιδρύματος πληρωμών από την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία έχει ενεργοποιηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένει την επέκταση της άδειας για έκδοση ηλεκτρονικού χρήματος. Ετσι θα μετατραπεί σε ψηφιακή «τράπεζα» και θα μπορεί όχι μόνο να εισπράττει και να πληρώνει έναντι τρίτων αλλά και να κρατά χρήματα σε ψηφιακούς λογαριασμούς.
Το 2015 η εταιρεία θα επεκτείνει τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού της «πορτοφολιού» για smartphones, Viva Wallet, το οποίο ήδη διαθέτει 80.000 χρήστες, επιτρέποντας στους κατόχους του να διατηρούν χρήματα και να πληρώνουν με αυτό, είτε μέσω κινητού είτε μέσω κάρτας, σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Μάλιστα θα διαθέσει στο καταναλωτικό κοινό προπληρωμένες κάρτες Viva – Mastercard, ενώ θα επεκτείνει τη χρέωση καρτών με φυσικό τερματικό Viva (POS) σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
Η ιδιαιτερότητα της κάρτας ανέπαφων συναλλαγών Viva είναι ότι θα αποτελεί και το «διαβατήριο» του κατόχου της καθώς με αυτήν θα μπορεί να εισέρχεται σε συναυλιακούς χώρους και ποδοσφαιρικούς αγώνες κ.τ.λ. Για παράδειγμα, ένας φίλος του Παναθηναϊκού που θα κάνει κράτηση της θέσης του μέσω του site της ομάδας θα μπορεί να μπει στο γήπεδο με την κάρτα Viva.
Στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσει δραστηριότητες άμεσα και στο εξωτερικό. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, στήνει επιχειρησιακές μονάδες σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο να βγει στην αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2015. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν να έχει συνάψει στρατηγική συνεργασία με payment provider του εξωτερικού.

Ποια είναι η εταιρεία
Τα τελευταία χρόνια η Realize έριξε όλα της τα κέρδη για την ανάπτυξη του Viva Wallet επενδύοντας περί τα 6 εκατ. ευρώ. Σήμερα ο όμιλος απασχολεί 130 εργαζομένους και μάλιστα το προσωπικό πολλαπλασιάστηκε την περίοδο της κρίσης καθώς το 2010 απασχολούσε μόλις 45 άτομα. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον κ. Χάρη Καρώνη το 2000, ο οποίος σήμερα ελέγχει το 60% της εταιρείας. Στην πορεία προσείλκυσε στελέχη από την αγορά, όπως οι κ.κ. Μάκης Αντύπας, Παναγιώτης Τσάκος, Αλέξανδρος Καραβίτης και Κώστας Τσαούσης, τα οποία έγιναν σταδιακά και μέτοχοί της.
Προοπτική


Η Viva ενεπλάκη στην υπόθεση του ιδρύματος πληρωμών από την εποχή που η ΕΕ διαμόρφωνε το κανονιστικό πλαίσιο το οποίο έλαβε μορφή οδηγίας το 2008. Πήρε άδεια από την ΤτΕ τον Ιούλιο του 2011 και διεύρυνε τις δραστηριότητές της, ενώ το πρώτο κατάστημα Viva, το οποίο εισέπραττε έναντι τρίτων, στήθηκε στο Mall το καλοκαίρι του 2012. Θεάματα, θέατρα και συναυλίες εισήλθαν στο χαρτοφυλάκιό της.
Από τις αρχές του 2014 πληροφορίες ήθελαν επενδυτικά σχήματα στα οποία συμμετέχουν κορυφαία ονόματα της αγοράς με μακρά θητεία στον τραπεζικό κλάδο να έχουν εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Realize καθώς διέκριναν την προοπτική της ως ιδρύματος πληρωμών.
Ετσι οι εξελίξεις επιταχύνθηκαν, η οικογένεια Λάτση πήρε την πρωτοβουλία και έκανε το μεγάλο βήμα. Η επένδυση του επενδυτικού σχήματος της κυρίας Μαριάννας Λάτση και του κ. Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση ενδέχεται, κατά πληροφορίες, να ξεπερνά τα 6 εκατ. ευρώ, ενώ η αποτίμηση της εταιρείας εκτιμήθηκε κατ’ ελάχιστον στα 40 εκατ. ευρώ. Παράλληλα στο «πακέτο» της επένδυσης περιλαμβάνονται και σημαντικές συνέργειες με εταιρείες συμφερόντων της οικογενείας Λάτση, όπως τα τρία μεγάλα εμπορικά κέντρα (Mall, Golden Hall, Cosmos), τα ακίνητα της Lamda Development κ.τ.λ.
Πληροφορίες θέλουν την οικογένεια Λάτση να εισέρχεται στην εταιρεία με τη χρήση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου για τον έλεγχο ποσοστού του ομίλου στηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την επέκτασή του στο εξωτερικό. Μάλιστα ένας λόγος συνεργασίας μεταξύ της εταιρείας και της οικογενείας Λάτση είναι, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η μακρά συνεργασία της Realize με τη Eurobank και το σύνολο των εταιρειών συμφερόντων της οικογενείας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk