Aegean: Θα κλείσει το 2014 με τζίρο 0,9 δισ. ευρώ

Θα ξεπεράσει τα 920 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Aegean Airlines το 2014, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της εταιρείας κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, ο οποίος παρουσίασε την Τετάρτη τα πεπραγμένα του πρώτου έτους από την εξαγορά της Olympic Air

Θα ξεπεράσει τα 920 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Aegean Airlines το 2014, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της εταιρείας κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, ο οποίος παρουσίασε την Τετάρτη τα πεπραγμένα του πρώτου έτους από την εξαγορά της Olympic Air.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η εταιρεία έχει εισέλθει σε νέα τροχιά ανάπτυξης, καθώς κερδίζει το στοίχημα της αύξησης του πτητικού έργου και της επιβατικής κίνησης, με παράλληλη, όμως, μείωση της μέσης τιμής του ναύλου.
Πλέον, η εταιρεία μετράει 50 αεροσκάφη, σχεδόν 10 εκατ. επιβάτες, 2.400 εργαζομένους και δύο τεχνικές βάσεις. Μάλιστα, στο διάστημα 2015-16 θα επενδύσει 300 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 5+2 Airbus A320ceos.
Όπως τόνισε, οι δύο εταιρείες καλύπτουν συνολικά δίκτυο 120 προορισμών εξωτερικού και εσωτερικού σε 33 χώρες, με 13 εκατ. διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 1,2 εκατομμύρια από την αρχή της συνένωσης.
Η εταιρεία μιλά για μείωση ναύλων
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ο μέσος ναύλος στους προορισμούς, που εξυπηρετεί μόνο η Aegean, μειώθηκε ως και 34%, με παράλληλη αύξηση της επιβατικής κίνησης. Μάλιστα στη σεισμόπληκτη Κεφαλλονιά η κίνηση αυξήθηκε κατά 66%, στην Κάρπαθο κατά 36% και στη Ζάκυνθο κατά 44%.
Το 2013 ξεκίνησαν με 45 αεροσκάφη και 8,8 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων 4,5 εκατ. εσωτερικού και 4,3 εκατ. εσωτερικού. Σε διάστημα ενός έτους ο στόλος έφτασε αθροιστικά τα 50 αεροσκάφη, ενώ οι αεροπορικές θέσεις τα 13 εκατομύρια. Παρά το ότι πολλοί ανέμεναν συρρίκνωση του προσωπικού, όπως συμβαίνει συνήθως στις περιπτώσεις συγκέντρωσης της αγοράς, εν τούτοις το προσωπικό έχει αυξηθεί κατά 247 άτομα, τόνισε ο κ. Βασιλάκης.
Μάλιστα, η ανάπτυξη της εταιρείας, όπως σημείωσε, έχει άμεσα οφέλη για το Δημόσιο, το οποίο από τέλη και φόρους εισέπραξε το 2014 280 εκατ. ευρώ, αντί 247 εκατ. ευρώ το 2013.
Στο μεταξύ, πλέον η Aegean δημιουργεί τους δικούς της πιλότους, καθώς περίπου οι μισοί ξεκινούν την καριέρα τους από την εταιρεία και εκπαιδεύονται συνεχώς. Παράλληλα, ένα σημαντικό κομμάτι των πιλότων προέρχεται από τον Πολεμική Αεροπορία, ενώ ένα άλλο ικανό ποσοστό είτε από την κρατική Ολυμπιακή είτε από άλλες εταιρείες.
Πλέον, οι δύο εταιρείες καταγράφουν επιβατική κίνηση εσωτερικού της τάξης των 5,1 εκατ. επιβατών, οι οποίοι κατά 4,24 εκατ. αφορούν την Αθήνα, κατά 410.000 τις άγονες γραμμές και κατά 460.000 τα λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια.
Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, η μείωση της μέσης τιμής του ναύλου εσωτερικού έχει φτάσει το 34% τα τελευταία έξι χρόνια. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Aegean, η μείωση του μέσου ναύλου στα δρομολόγια από Αθήνα έχει φτάσει το 34% στην Κεφαλλονιά, το 18% στα Ιωάννινα και τη Χίο, το 8% στην Καβάλα, το 23% στη Λήμνο και το 25% στη Σάμο. Παράλληλα, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 44%, 17%, 13%, 11%, 18% και 16% αντίστοιχα, τόνισε ο κ. Βασιλάκης.
Στις άγονες γραμμές, συνέχισε, στις άγονες γραμμές οι ναύλοι μειώθηκαν από 8% έως 25%, ενώ η αύξηση της επιβατικής κίνησης αυξήθηκε από 14% έως 44%, ανάλογα τον προορισμό.
Στο εξωτερικό, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 4,7 εκατ., εκ των οποίων τα 2,9 εκατ. αφορούν την Αθήνα και το 1,8 εκατ. την περιφέρεια, με αύξηση κατά 383 χιλιάδες και 110 χιλιάδες, αντίστοιχα.
Ισορροπημένη ανάπτυξη στο εξωτερικό
Ο κ. Βασιλάκης μίλησε για μία πορεία ισορροπημένης ανάπτυξης τόσο σε χώρες, όπου η εταιρεία έχει ήδη παρουσία, όσο και σε νέες αγορές, όπως τα Εμιράτα, τα κράτη της Σκανδιναβίας, η Ελβετία, η Ιορδανία κτλ.
Επίσης, εξήγησε ότι η ρωσική αγορά, η οποία αναπτύχθηκε ραγδαία από τους 200 χιλιάδες επισκέπτες το 2007 σε 1,2 εκατ. το 2013, θα είναι δύσκολη τα επόμενα χρόνια, λόγω των πολιτικών προβλημάτων, και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη διατήρηση της οποίας θετικής δυναμικής.
Και κάπως έτσι η ενοποιημένη Aegean – Olympic αναμένεται να κλείσει την χρονιά με τζίρο 920 εκατ. ευρώ, ποσό ιδιαίτερα μεγάλο για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά μικρό σε σχέση με τον διεθνή ανταγωνισμό.
Οι μεγαλύτερες βάσεις της Aegean είναι η Αθήνα, με 7,2 εκατ. επιβάτες, η Θεσσαλονίκη με 2,1 εκατ. επιβάες, το Ηράκλειο με 1,2 εκατ. επιβάτες, η Ρόδος με 773 χιλιάδες, τα Χανιά με 390 χιλιάδες, η Κέρκυρα τις 295 χιλιάδες κτλ.
Στόχος της Aegean είναι το 2023 να έχει 70 αεροσκάφη, να εξυπηρετεί 110 προορισμούς (80 εξωτερικού και 30 εσωτερικού), να εκτελεί 350 δρομολόγια εξωτερικού, να διατηρεί 10 βάσεις στην Ελλάδα και να εξυπηρετεί 15 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων τα 10 εκατ. στο εξωτερικό.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk