Αύξηση 10,8% κατέγραψαν σε ετήσια βάση τα διαφημιστικά έσοδα στην ελληνική αγορά στο 7μηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014, διατηρώντας τη θετική δυναμική του 2013 , όταν και η συνολική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 4%, στα 1,19 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, το 2013, σύμφωνα με τη Media Services, η συνολική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 4%, στα 1,19 δισ. ευρώ. Η τηλεόραση αναδείχθηκε ως ο κερδισμένος τομέας, καθώς απορρόφησε κονδύλια 571,40 εκατ. ευρώ (+21,7% έναντι του 2012), αποσπώντας το 48% του συνόλου. Αντιθέτως, τα περιοδικά εμφάνισαν απώλειες 17%, στα 291,67 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 24,6% της αγοράς. Οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο σημείωσαν μικρή άνοδο, με αποτέλεσμα να διαμορφώσουν οριακά χαμηλότερα μερίδια (21,8% και 5,5% αντίστοιχα).

Επιπλέον, το τρέχον έτος ο ρυθμός αύξησης των διαφημιστικών εσόδων επιταχύνθηκε: την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014 σημειώθηκε άνοδος 10,8% σε ετήσια βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου να αποδίδεται στην τηλεόραση.

«Η ήπια άνοδος των διαφημιστικών δαπανών το 2013 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον. Η ανάπτυξη όμως θα προέλθει από όσες εταιρείες του κλάδου επενδύσουν σε τεχνολογίες ψηφιακής / διαδραστικής διαφήμισης» ανέφερε σχετικά ο Χρυσόστομος Κάτσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Infobank Hellastat.

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 137 επιχειρήσεων. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών του δείγματος, το 2013 μειώθηκε κατά 7,9%, στα 600,84 εκατ. ευρώ, με 6 στις 10 εταιρείες να υπόκεινται σε μείωση των εσόδων τους. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) αυξήθηκαν κατά 11,4%, στα 15,29 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) διπλασιάστηκαν στα 11 εκατ. ευρώ.

Το περιθώριο των ΚΠΤΦΑ διαμορφώθηκε σε 4,2%, από 3,6% το 2012, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ αυξήθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα, στο 2,3%. Ο δείκτης των ξένων ως προς τα ίδια κεφάλαια περιορίστηκε ελαφρώς σε 3,6 προς 1. Οι απαιτήσεις του κλάδου το τελευταίο έτος εισπράχθηκαν κατά μέσο όρο εντός 6,5 μηνών.