• Αναζήτηση

Σταθόπουλος: Η «μαύρη τρύπα» του ΟΣΕ ήταν όσο πέντε Ολυμπιακές

Ο φάκελος της εκκαθάρισης κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ, ύψους έως και 2,5 δισ. ευρώ, ο οποίος συνδέεται, μάλιστα και με την υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρίσκεται σε καλή πορεία στην Κομισιόν, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκο Σταθόπουλο.

Ο φάκελος της εκκαθάρισης κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ, ύψους έως και 2,5 δισ. ευρώ, ο οποίος συνδέεται, μάλιστα και με την υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρίσκεται σε καλή πορεία στην Κομισιόν, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκο Σταθόπουλο.

«Η υπόθεση βρίσκεται σε καλό δρόμο, αφού το τροχαίο υλικό μεταφέρεται στο δημόσιο, η διαχείρισή του γίνεται από την προς ιδιωτικοποίηση ROSCO, ο κλάδος του real estate αποσπάστηκε από τον ΟΣΕ, που με τη σειρά του παραμένει διαχειριστής δικτύου, χωρίς εμπορική δραστηριότητα, όπως συμφωνήθηκε με την Κομισιόν» λέει.

Όπως σημειώνει ο κ. Σταθόπουλος, η κρίση του ΟΣΕ δεν σχετίζεται με την Τρόικα, χρονολογείται πριν από την έλευσή της και έχει τρεις βασικές παραμέτρους. «Η πρώτη είναι ότι πριν από 20 χρόνια έγιναν εσφαλμένες στρατηγικές επιλογές. Αντί νέων χαράξεων υψηλών ταχυτήτων, αποφασίστηκε η ανανέωση του υφιστάμενου δικτύου. Επρόκειτο για απίστευτη επιλογή, η οποία ελήφθη την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη γενικευόταν η τάση για ταχύτητες άνω των 300 χλμ/ώρα. Δαπανήθηκαν φοβερά λεφτά, που δεν φέρνουν ανάλογα έσοδα με αντίστοιχους ευρωπαϊκούς σιδηρόδρομους λόγω της κακής αυτής επιλογής» εξηγεί.

«Η δεύτερη είναι η κακή διαχείριση. Περί τα μέσα της δεκαετίας του 90 σβήστηκαν τα χρέη του ΟΣΕ και 15 χρόνια μετά, έφτασαν τα 11 δισ. ευρώ» συνεχίζει. «Ο τρίτος παράγων είναι ότι, παρόλο που γνωρίζαμε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, παρείχαμε αφειδώς κρατικές ενισχύσεις στον ενιαίο ΟΣΕ, χωρίς τις στοιχειώδεις προφυλάξεις περί διαφορετικών λογαριασμών» συμπληρώνει.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών θεωρεί ότι «με όλα αυτά η κρίση του ΟΣΕ ήταν προδιαγεγραμμένη και το 2010 ο ΟΣΕ ήταν πέντε Ολυμπιακές», κάτι που έγινε αντιληπτό από τον βαθμό αύξησης του δημοσίου χρέους, που προκάλεσε η μεταβίβαση των χρεών των σιδηροδρόμων στο κράτος.
«Είναι σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι οι προσπάθειες που έγιναν και που πραγματικά βελτίωσαν την κατάσταση, καθώς και η μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη δεν πρέπει να πάνε χαμένες. Η ελληνική προεδρία, και το διάστημα μέχρι την συγκρότηση της νέας ευρωπαϊκής επιτροπής είναι το πιο καλό παράθυρο για την χώρα σ’ αυτή την υπόθεση» καταλήγει, αναφερόμενος τόσο στον ΟΣΕ όσο και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οικονομία
Σίβυλλα
Helios Kiosk