«Κυρίαρχος» της ταξιδιωτικής αγοράς αναδεικνύεται το Διαδίκτυο, καθώς οι κρατήσεις μέσω Internet «καλπάζουν» τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας διέξοδο για όσους αναζητούν την πιο προσιτή εναλλακτική για τις διακοπές τους.
Κλείνεις ταξίδια με την πιστωτική
«Ο κόσμος θέλει να έχει μεγαλύτερη ευκαιρία επιλογών» τονίζει ο κ. Κεντ. «Οι τιμές γίνονται φθηνότερες στο Διαδίκτυο γιατί μειώνονται πολύ τα ενδιάμεσα κόστη» προσθέτει και «βασικός λόγος είναι το πολύ λιγότερο κόστος που έχει ένας OTA, σε σύγκριση με το κόστος που έχουν οι μεγάλοι tour operators». «Γι’ αυτό βγαίνουν φθηνότερες οι διακοπές συνήθως online από τα δυναμικά πακέτα» εξηγεί, μια και «οι τιμές που δίνονται από τα ξενοδοχεία είναι οι ίδιες».
Ανησυχητικά μηνύματα για τον τουρισμό
Η ύφεση στην Ευρώπη θα παίξει ρόλο για την Ελλάδα
Η ύφεση στην οποία μπαίνει η Ευρώπη «θα παίξει ρόλο για την Ελλάδα εφέτος» εκτιμά ο κ. Κεντ, καθώς τα δείγματα από τις παραδοσιακές αγορές της χώρας – Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία – είναι αρνητικά και κυμαίνονται αυτή την περίοδο 20% χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι. «Ακριβώς την ίδια περίοδο πέρυσι είχαμε την ίδια μείωση» σημειώνει και εξηγεί ότι μπορεί να έχει αλλάξει και ο χρόνος των κρατήσεων γενικότερα. Ωστόσο πέρυσι οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί «αναγκάστηκαν να μεταφέρουν πτήσεις στην Τουρκία και την Ισπανία και ένα κομμάτι ήρθε και στην Ελλάδα» αναφέρει. «Αυτό δείχνει να μη συμβαίνει εφέτος, με την Αίγυπτο να έχει επαναφέρει ήδη 70% του μεριδίου της και την Τυνησία επίσης» λέει, καθώς στην Αίγυπτο οι προσφορές κυμαίνονται κατά 30% – 40% χαμηλότερα από το 2010.
Την ίδια ώρα η αβεβαιότητα για τις εξελίξεις στην Ελλάδα, τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων που φιλοξενούν αρνητικές ειδήσεις για τη χώρα, σε συνδυασμό με τις νωπές αναμνήσεις των απεργιών το περσινό καλοκαίρι, λειτουργούν ανασταλτικά για τους ταξιδιώτες που θέλουν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους. «Ο κόσμος επηρεάζεται και αποφεύγει να πάει σε μια χώρα που έχει κρίση γιατί δεν μπορεί να το ελέγξει και προτιμά να πάει κάπου αλλού», αφήνοντας την Ελλάδα για αργότερα, εξηγεί. «Επηρεαζόμαστε από τις εξελίξεις και την αναστάτωση» τονίζει και «αυτό έχει αντίκτυπο κυρίως στη Γερμανία, η οποία είναι και η μεγαλύτερή μας αγορά».
«Τα social media επηρεάζουν πλέον πάρα πολύ τον κόσμο» επισημαίνει. Τα sites που κάνουν κριτικές (π.χ. Tripadvisor, zoover) «επηρεάζουν τις κρατήσεις, ενώ τα social media (π.χ. facebook, twitter) επηρεάζουν την κοινή γνώμη» προσθέτει. Σύμφωνα με το eMarketer η κοινωνική δικτύωση στη Δυτική Ευρώπη αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, αφού πάνω από 100 εκατ. χρήστες του Διαδικτύου επισκέπτονται κοινωνικά δίκτυα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Αντίστοιχα η διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε πέντε χώρες της Ευρώπης (Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία) προβλέπεται να ανέλθει σε ποσοστό 64,4% το 2015 από 36,9% το 2009.
Ο κ. Κεντ θεωρεί ότι ο Απρίλιος θα είναι ο καθοριστικός μήνας των κρατήσεων για την εφετινή σεζόν, αφού κυριαρχούν οι κρατήσεις της «τελευταίας στιγμής». Στα θετικά μηνύματα ωστόσο συγκαταλέγει τη μεγάλη αύξηση από τη Ρωσία, το Ισραήλ, ενώ για την εξέλιξη της εφετινής χρονιάς ελπίζει να διατηρηθούν αφίξεις και έσοδα στα ίδια επίπεδα με το 2011. Αγορές που πάνε επίσης πολύ καλά για τη χώρα είναι της Γαλλίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας.
Βρίσκουν, συγκρίνουν, αγοράζουν
* Σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor International τον Μάιο του 2011, οι πωλήσεις μέσω διαδικτυακών συναλλαγών για διακοπές στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 103% το 2010 φθάνοντας τα 313 εκατ. ευρώ.
* Το μέγεθος είναι μακράν το μεγαλύτερο σε ανάπτυξη για ηλεκτρονικές πωλήσεις την περίοδο αυτή και δίνει ένα μερίδιο 9% στο σύνολο της αξίας των πωλήσεων για ταξίδια σε σύγκριση με το 4% το 2009.
* Η ανοδική τάση για μεγαλύτερη διείσδυση στις διαδικτυακές πωλήσεις στα ταξίδια εντάθηκε το 2010 εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε πολλές χώρες-πηγές τουρισμού που κατ’ επέκταση επηρέασε τον διαθέσιμο προϋπολογισμό για διακοπές.
* Σημαντικός αριθμός πελατών στράφηκε στο Διαδίκτυο για να βρει, να συγκρίνει και να αγοράσει τουριστικά προϊόντα στην καλύτερη διαθέσιμη τιμή. Το μεγαλύτερο μερίδιο των διαδικτυακών συναλλαγών για ταξιδιωτικές υπηρεσίες έγινε με απευθείας προμηθευτές, ωστόσο το ποσοστό τους μειώθηκε σημαντικά σε 54% το 2010, ενώ οι διαδικτυακές συναλλαγές με μεσάζοντες αυξήθηκαν κατά 279% σε αξία καλύπτοντας το υπόλοιπο μερίδιο.
* Η οικονομική αντιξοότητα ανάγκασε τους πελάτες να κάνουν έρευνα στο Διαδίκτυο προτού αγοράσουν τις διακοπές τους, με τους μεσάζοντες να προσφέρουν πλήθος επιλογών και να προσφέρουν σύγκριση πριν από την τελική επιλογή.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ