EN TAXEI

Γιατί δεν χορταίνουμε με fast food
Μπορεί τροφές όπως τα παγωτά και τα χάμπουργκερ να είναι από τις αγαπημένες μικρών και μεγάλων, ωστόσο η νοστιμιά τους έχει μεγάλο κόστος για τον οργανισμό, το οποίο μάλιστα μετριέται σε περιττά κιλά. Και αυτό διότι το λίπος που περιέχεται σε τέτοιου είδους τροφές δίνει σήμα κατευθείαν στον εγκέφαλο κάνοντάς τον… αχόρταγο, σύμφωνα με νέα μελέτη. Ειδικοί από το Ιατρικό Κέντρο UΤ Southwestern στο Ντάλας αναφέρουν με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Τhe Journal of Clinical Ιnvestigation» ότι το λίπος που περιέχεται σε πολλά πρόχειρα γεύματα προκαλεί τη μετάδοση μηνυμάτων τα οποία κάνουν τα κύτταρα του σώματος να αγνοούν τις ορμόνες καταστολής της όρεξης. Μάλιστα η επίδραση αυτή μπορεί να διαρκέσει αρκετές ημέρες, «σαμποτάροντας» ακόμη και τις προσπάθειες ενός ατόμου να επανέλθει σε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής.

Ψεκάστε τις ημικρανίες

Νέο φάρμακο σε μορφή ρινικού σπρέι υπόσχεται ταχύτερη και μεγαλύτερη ανακούφιση από τις ημικρανίες. Το σπρέι δρα μέσα σε μόλις 30 λεπτά από την εφαρμογή, ενώ η δράση του διαρκεί ως και δύο ημέρες. Το φάρμακο που αναπτύχθηκε από την αμερικανική εταιρεία ΜΑΡ Ρharmaceuticals ονομάζεται Levadex και περιέχει τη δραστική ουσία διυδροεργοταμίνη (dihydroergotamine- DΗΕ).

Κλινικές δοκιμές έδειξαν ότι είναι αποτελεσματικότερο ενάντια στα συμπτώματα των ημικρανιών, ενώ την ίδια στιγμή συνδέεται με πολύ λιγότερες παρενέργειες από τις υπάρχουσες θεραπείες. Σύμφωνα με τους παρασκευαστές του φαρμάκου, το μεγάλο πλεονέκτημά του συνδέεται με τη συσκευή εισπνοής που διαθέτει και η οποία επιτρέπει την απελευθέρωση μικροσκοπικών σωματιδίων της δραστικής ουσίας απευθείας στους πνεύμονες. Το φάρμακο βρίσκεται σε τελικό στάδιο κλινικών δοκιμών και εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Το χλώριο φέρνει άσθμα και αλλεργίες

Το κολύμπι σε πισίνες με χλώριο μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης άσθματος και αλλεργιών σε παιδιά που έχουν τάση για ανάπτυξη τέτοιου είδους προβλημάτων. Αυτό προκύπτει από μια νέα μελέτη η οποία διεξήχθη από ειδικούς του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβέν στο Βέλγιο και η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις χλωριωμένες πισίνες, ειδικά τώρα που πολλά παιδιά ξεκινούν μαζί με τη νέα σχολική χρονιά και το κολυμβητήριο. Οπως προέκυψε από την έρευνα, σε παιδιά με ευαισθησία στις αλλεργίες το κολύμπι σε χλωριωμένη πισίνα αύξανε την πιθανότητα άσθματος και αναπνευστικών αλλεργιών. Συγκεκριμένα, μεταξύ των «ευάλωτων» στις αλλεργίες εφήβων οι πιθανότητες εμφάνισης αλλεργικού κατάρρου ήταν 3,3 ως 6,6 φορές υψηλότερες σε εκείνους που είχαν κολυμπήσει σε πισίνες με χλώριο για περισσότερες από 100 ώρες, ενώ οι πιθανότητες αλλεργικής ρινίτιδας ήταν 2,2-3,5 φορές υψηλότερες για εκείνους που είχαν κολυμπήσει περισσότερες από 1.000 ώρες σε πισίνες με χλώριο.

Δυσχρωματοψία: Γονιδιακή θεραπεία

Αμερικανοί επιστήμονες κατάφεραν να αποκαταστήσουν την (έγχρωμη) όραση σε πιθήκους με δυσχρωματοψία χρησιμοποιώντας μια πρωτοποριακή γονιδιακή θεραπεία. Οι ερευνητές πειραματίστηκαν με δύο πίθηκους που ήταν εκ γενετής ανίκανοι να ξεχωρίσουν το κόκκινο από το πράσινο χρώμα. Οι επιστήμονες εισήγαγαν στα μάτια των δύο πειραματόζωων αντίγραφα των ανθρώπινων γονιδίων που απαιτούνται για να μπορεί κανείς να διακρίνει το κόκκινο. Η επιτυχία του εγχειρήματος έγκειται στο γεγονός ότι η θεραπεία δεν επιδιόρθωσε μόνο τα μάτια των πιθήκων, αλλά κατέστησε ικανό τον εγκέφαλό τους να αντιλαμβάνεται τα «νέα» χρώματα, κάτι που πολλοί επιστήμονες θεωρούσαν αδύνατο να συμβεί.

Ετσι τώρα ανοίγει ο δρόμος για τη χρήση της θεραπείας και σε ανθρώπους. Στην εικόνα, τα άτομα με δυσχρωματοψία βλέπουν μόνο τον κίτρινο κύκλο, ενώ όσα έχουν φυσιολογική όραση διακρίνουν τόσο τον κίτρινο κύκλο όσο και ένα «αχνό» καφέ τετράγωνο.

Καυτή εξαδέλφη της Γης

Ονομάζεται Corot-7b, βρίσκεται σε απόσταση 500 ετών φωτός και είναι ο πρώτος βραχώδης πλανήτης που εντοπίζεται έξω από το ηλιακό μας σύστημα. Εως σήμερα έχουν εντοπιστεί περίπου 350 εξωηλιακοί πλανήτες, αλλά ο Corot-7b είναι ο πρώτος που αποτελείται από στερεά πετρώματα και όχι από αέρια. Χρησιμοποιώντας το ισχυρό τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Παρατηρητηρίου στη Χιλή, οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι ο πλανήτης έχει πενταπλάσια μάζα σε σχέση με τη Γη, διάμετρο περίπου 80% μεγαλύτερη και τα βασικά χαρακτηριστικά του μοιάζουν με αυτά του δικού μας πλανήτη. Ωστόσο ο Corot7b είναι αδύνατον να φιλοξενεί ζωή καθώς βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το μητρικό του άστρο, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία στην επιφάνειά του να αγγίζει τους 1.500 βαθμούς Κελσίου. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο Corot-7b «είναι ό,τι πλησιέστερο στη Γη έχουμε βρει έως σήμερα, απλώς είναι υπερβολικά κοντά στο άστρο του».

Ανδρες ψεύτες, γυναίκες μαρτυριάρες

Νέα έρευνα που πραγματοποίησαν αμερικανοί ειδικοί καταρρίπτει την πεποίθηση ότι οι γυναίκες λένε περισσότερα και συχνότερα ψέματα, καθώς και στις δύο «κατηγορίες» οι άνδρες έχουν την… πρωτιά. Ωστόσο άλλη έρευνα πιστοποιεί την πεποίθηση ότι οι γυναίκες αποκαλύπτουν εύκολα αλλά και γρήγορα τα μυστικά που τους έχουν εμπιστευθεί. Οπως έδειξε η πρώτη έρευνα, οι άνδρες λένε ψέματα με διπλάσια συχνότητα από ό,τι οι γυναίκες. Η έρευνα αφορούσε τα «καθημερινού» τύπου ψέματα που λέει κάποιος στον σύντροφό του, στο αφεντικό του, στους συναδέλφους του και στον κοινωνικό του περίγυρο. Οι άνδρες συνήθως λένε ψέματα σε μια γυναίκα για την εμφάνισή της- π.χ., ότι δεν έχει κάποιο ψεγάδι, παραπάνω κιλά κτλ. Επίσης, πολύ συχνά οι άνδρες λένε ψέματα για το πόσο αλκοόλ έχουν καταναλώσει. Οι γυναίκες λένε συνήθως ψέματα για το αν και το πόσο έχουν ψωνίσει. Η δεύτερη έρευνα έδειξε ότι οι γυναίκες αποκαλύπτουν κάτι (εμπιστευτικό) που γνωρίζουν μέσα σε διάστημα 47 ωρών από τη στιγμή που το έμαθαν.