Σχεδιάζοντας το μέλλον
Η αύξηση των επενδύσεων, ο πλήρης εξηλεκτρισμός της γκάμας του και η παροχή νέων υπηρεσιών που θα τον καταστήσουν κορυφαίο πάροχο λύσεων κινητικότητας στην Ευρώπη αποτελούν τις προτεραιότητες του ομίλου Toyota
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Ενθαρρυμένος από τα αποτελέσματα που σημείωσε η Toyota Motor Europe το 2019 (με 1.089.000 πωλήσεις αυτοκινήτων και μερίδιο αγοράς 5,3%) αλλά και σίγουρος ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι ακόμη καλύτερα για την εταιρεία που διοικεί εμφανίστηκε σε ειδική εκδήλωση στην Ολλανδία ο Dr. Johan Van Zyl, επικεφαλής της TME.
Χαρακτηρίζοντας τη νέα δεκαετία που μόλις ξεκίνησε ως «…περίοδο μεταμόρφωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της εφαρμογής των νέων αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών στη γηραιά ήπειρο» και θέτοντας στο επίκεντρο της προόδου των προηγούμενων ετών για την Toyota την απήχηση της υβριδικής τεχνολογίας της, περιέγραψε επιγραμματικά την πορεία της εταιρείας του την τελευταία πενταετία: η διαρκής αύξηση των πωλήσεων (από τα 875.000 Toyota και Lexus το 2015 στον αριθμό-ρεκόρ της περασμένης χρονιάς) και του μεριδίου αγοράς (από 4,6% το 2015 σε 5,0% το 2018 και 5,3% πέρυσι) αλλά κυρίως τα ποσοστά των πωλήσεων υβριδικών εκδόσεων στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη (63% για την Toyota και 96% για τη Lexus) καταδεικνύουν σύμφωνα με τον Dr. van Zyl ότι όλα τα «λελογισμένα ρίσκα» στο πρόσφατο παρελθόν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Η μεγάλη εικόνα
Το 2020 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την Toyota παγκοσμίως καθώς η παρουσία της ως αποκλειστικής παρόχου υπηρεσιών κινητικότητας στους Ολυμπιακούς και στους Παρολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το ερχόμενο καλοκαίρι σηματοδοτεί τη συνεργασία της με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή στη βάση του οράματος με τίτλο «Start your Impossible» που εκφράζει τη φιλοδοξία του ιαπωνικού ομίλου να συμβάλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας στην οποία ο καθένας ανεξαρτήτως φυσικών δυνατοτήτων ή ειδικών αναγκών θα μπορεί να μετακινείται επιτυγχάνοντας τους στόχους του.
Σε αυτό το πλαίσιο, o όμιλος Toyota θα αξιοποιήσει σύμφωνα με τον Dr. Johan van Zyl τέσσερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο αφορά το παγκόσμιο δίκτυό του καθώς Toyota και Lexus διαθέτουν περίπου 16.000 σημεία λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών σε όλον τον κόσμο. Το δεύτερο εντοπίζεται στο πλήθος των αυτοκινήτων των δύο εταιρειών καθώς κάθε χρόνο πωλούνται περίπου 9,5 εκατομμύρια καινούργια μοντέλα ενώ υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή περισσότερα από 100 εκατομμύρια Toyota και Lexus κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη. Το τρίτο πλεονέκτημα έχει να κάνει με τις παραγωγικές δυνατότητες του ομίλου, οι οποίες αναπτύσσονται συνεχώς βασισμένες στο διάσημο πλέον «Toyota Production System» και στην ιαπωνική φιλοσοφία «Kaizen» περί διαρκούς βελτίωσης της ποιότητας. Το δε τέταρτο πλεονέκτημα αφορά στη στρατηγική CASE (Connectivity – Autonomous – Shared mobility – Electrified vehicles) που σχετίζεται με τις έννοιες οι οποίες μεταμορφώνουν την αυτοκίνηση: τη συνδεσιμότητα, την αυτονομία, τον διαμοιρασμό και την ηλεκτροκίνηση.
Στο πεδίο της συνδεσιμότητας η νέα προσθήκη στην αλυσίδα των δραστηριοτήτων του ιαπωνικού ομίλου αφορά τη δημιουργία της Toyota Connected Europe με έδρα το Λονδίνο, η οποία ενισχύει την ευρωπαϊκή διάσταση των παγκόσμιων δράσεών του, μια πρωτοβουλία που σχετίζεται και με την έρευνα και εξέλιξη τεχνολογιών για την αυτόνομη οδήγηση και τη ρομποτική.
Σε ό,τι αφορά τον διαμοιρασμό και την χρήση οχημάτων η Toyota εξελίσσει δικές της υπηρεσίες όπως η πλατφόρμα KINTO, επενδύοντας παράλληλα στις τρεις κορυφαίες εταιρείες του είδους παγκοσμίως – στην Didi, στην Grab και στην Uber.
Ηλεκτρική πραγματικότητα
Αποτελώντας την κυρίαρχη τάση της εποχής ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων του ιαπωνικού ομίλου αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα σύμφωνα με τον Dr. van Zyl. «Τον προηγούμενο μήνα διαθέσαμε το 15εκατομμυριοστό υβριδικό/ηλεκτρικό όχημά μας – με τα 2,8 εκατομμύρια από αυτά να έχουν πουληθεί στην Ευρώπη. Ωστόσο επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στην κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, συνεργαζόμαστε ήδη με τις Mazda, Suzuki, Subaru και άλλους για την εξέλιξη και την κοινή χρήση της δικής μας πλατφόρμας με τα διακριτικά e-TNGA στην οποία θα βασίζονται μοντέλα με μπαταρίες. Ανακοινώσαμε τη συνεργασία μας με κορυφαίους προμηθευτές μπαταριών όπως η Panasonic, η BYD και η CATL. Διαφοροποιούμε το χρονοδιάγραμμα πώλησης 5,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως με στόχο το 2025 και όχι το 2030 και είμαστε σίγουροι ότι έως το τέλος της δεκαετίας θα έχουμε διαθέσει περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα μηδενικών ρύπων» επεσήμανε ο επικεφαλής της TME.
Αν και τα μεγέθη που αναφέρθηκαν αφορούν την παγκόσμια δραστηριότητα του ιαπωνικού ομίλου, η γηραιά ήπειρος έχει κυρίαρχο ρόλο στην επίτευξή τους. Χαρακτηριστικό της σημασίας της είναι ότι στα επόμενα πέντε χρόνια Toyota και Lexus θα λανσάρουν περισσότερα από 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα με μπαταρίες, περιλαμβανομένων και των plug-in υβριδικών. «Ο στόλος μας θα πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων το 2021 και προετοιμαζόμαστε και για τις αυστηρότερες που θα ισχύσουν το 2025. Επίσης όλες μας οι ευρωπαϊκές δραστηριότητες τροφοδοτούνται με ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές, συμπεριλαμβανομένης και της παραγωγικής μονάδας της κοινοπραξίας TPCA στην Τσεχία, η οποία από τον Ιανουάριο του 2021 θα ανήκει αποκλειστικά στην Toyota» υπογράμμισε ο Dr. van Zyl.
Σε ό,τι αφορά τους άμεσους εμπορικούς στόχους δήλωσε ότι ο συνδυασμός νέων μοντέλων – ακόμη και σε κατηγορίες που δεν βρίσκεται σήμερα – και υπηρεσιών θα επιτρέψει στον όμιλό του να αυξήσει τις πωλήσεις του στην Ευρώπη σε 1,4 εκατομμύρια μονάδες κάθε χρόνο έως το 2025 (με μερίδιο αγοράς περίπου 6,5%). Η παρουσίαση νέων αυτοκινήτων όπως το B-SUV που αναμένεται το 2021, η σταθερή παρουσία στην κατηγορία των Κυψελών Καυσίμου με ορόσημο το νέο Mirai, και οι ειδικές εκδόσεις επιδόσεων από την Gazoo Racing (το τμήμα που εξελίσσει την αγωνιστική τεχνολογία και παρουσία της Toyota) είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του brand Toyota που προηγείται εκείνων της Lexus, της Gazoo Racing και του KINTO, στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι υπηρεσίες κινητικότητας που θα δούμε και στην Ευρώπη.
Το Skoda Citigo e iV στην Ελλάδα από 19.800 ευρώ
Η τσεχική φίρμα υποδέχεται και στην εγχώρια γκάμα της το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο ευρείας παραγωγής στην ιστορία της με τη μορφή του Citigo. To ηλεκτρικό city car προσφέρει ισχύ 63 ίππων και 212 Nm ροπής καθώς και ηλεκτρική αυτονομία 260 χλμ. Η επαναφόρτιση των μπαταριών στο 80% απαιτεί 4 ώρες και 15 λεπτά μέσω wallbox ή λιγότερο από μία ώρα σε δημόσιο ταχυφορτιστή 40 kW.

