Νέες προτεραιότητες για το BMW Group
Η διαφύλαξη της κερδοφορίας και η προϊοντική ανάπτυξη της βαυαρικής εταιρείας σχετίζονται άμεσα με την περιστολή των δαπανών και τις στοχευμένες αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και το μυαλό στις προκλήσεις της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων η ηγεσία του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών ανακοίνωσε τη στρατηγική που πρόκειται να ακολουθήσει τα αμέσως επόμενα χρόνια, με στόχο να διαφυλάξει τα κεκτημένα αλλά και να μην πληγεί από πιθανούς κινδύνους.
Για ακόμη μία χρονιά ο όμιλος BMW εμφάνισε το 2018 σημαντικά κέρδη αποδίδοντας στους μετόχους του μέρισμα ύψους 3,2-3,5 ευρώ ανά μετοχή ενώ και τα τρία από τα τέσσερα brands του (BMW, Rolls-Royce και BMW Motorrad) εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων. Ειδικότερα, το περασμένο έτος διατέθηκαν 2,125 εκατ. αυτοκίνητα BMW (+1,8%), 165.566 μοτοσικλέτες BMW (+0,9%) και 4.107 Rolls-Royce (+22,2%). Αντίθετα, η MINI εμφάνισε μείωση πωλήσεων κατά 2,8% διαθέτοντας 361.531 αυτοκίνητα.
Στα συγκεκριμένα μεγέθη αποτυπώνεται, σύμφωνα με τον Χάραλντ Κρούγκερ, πρόεδρο του ΔΣ του γερμανικού ομίλου, η πρώτη από τις τρεις φάσεις που σταδιακά θα τον οδηγήσουν στον μετασχηματισμό του σε κορυφαίο φορέα ανάπτυξης τεχνολογίας στο πεδίο της premium αυτοκίνησης. «Υλοποιούμε ήδη τη μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση της ιστορίας μας, επενδύοντας ταυτόχρονα στην ηλεκτροκίνηση, στην αυτόνομη οδήγηση και στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των υπηρεσιών μας. Το 2019 θα παρουσιάσουμε περισσότερα από 20 νέα μοντέλα και εκδόσεις υφιστάμενων μοντέλων συνεχίζοντας παράλληλα το πλάνο εξηλεκτρισμού όλων των σειρών μας σε όλα τα brands του ομίλου. Εως το τέλος του χρόνου θα κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη σχεδόν 500.000 plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με τα σήματά μας» υπογράμμισε ο κ. Κρούγκερ. Αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία με τον όμιλο Daimler για τη συνεξέλιξη τεχνολογιών και υπηρεσιών κινητικότητας αλλά και στη στρατηγική NUMBER ONE > NEXT του ομίλου του που στοχεύει στην ταυτόχρονη ανάπτυξή του στις αγορές της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης αντιμετωπίζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την επιβολή πρόσθετων δασμών στις πωλήσεις εισαγόμενων αυτοκινήτων στις δύο πρώτες και από το πιθανό άναρχο Brexit στην τρίτη.
Οι στρατηγικές αποφάσεις
Σε αυτή την κατεύθυνση η ηγεσία του γερμανικού ομίλου έχει αποφασίσει τη μείωση κατά 50% της πολυπλοκότητας των σειρών των μοντέλων της, τη διακοπή της παραγωγής ορισμένων όπως για παράδειγμα η Σειρά 3 GT και τη μείωση κατά 30% του χρόνου εξέλιξης των οχημάτων της αυξάνοντας τις ψηφιακές προσομοιώσεις και καταργώντας την κατασκευή σχεδόν 2.500 πρωτοτύπων έως το 2024. Σε ό,τι αφορά το εργατικό δυναμικό, σχεδόν 1.500 άτομα αποχωρούν με καθεστώς πρόωρης συνταξιοδότησης ενώ άλλα 2.500 άτομα θα πληρούν στο άμεσο μέλλον τις σχετικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Συνολικά ο γερμανικός όμιλος αναμένει την εξοικονόμηση ποσού υψηλότερου των 12 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το τέλος του 2022.
Ωστόσο παρά την προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων σε προϊοντικό επίπεδο μέσα στο 2019 θα διατίθενται σε κανονικούς ρυθμούς η νέα Σειρά 3 και το μεγαλύτερο SUV της φίρμας, η X7, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των Σειρών 3 και 7 και οι αντίστοιχες X3 και X5. Θα υπάρξουν επίσης υβριδικές εκδόσεις στις Σειρές 2 και 5 ενώ ως το τέλος του 2020 θα είναι διαθέσιμα 10 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα. Στη δε κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθεί το 2021 η εντυπωσιακή από πλευράς μεγέθους και αισθητικής iNEXT, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της βαυαρικής εταιρείας που θα προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.
Δοκιμές εξέλιξης για τη Mercedes-AMG CLA 45 στη Γερμανία
Παράλληλα με τη δημοσιογραφική οδηγική παρουσίαση της νέας CLA που εξελίσσεται στο Μόναχο, η Mercedes-Benz συνεχίζει στη Στουτγκάρδη και στο Νίρμπουργκρινγκ τις δοκιμές εξέλιξης της ισχυρότερης από τις δύο εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του μοντέλου με κοινό χαρακτηριστικό τους την αξιοποίηση του δίλιτρου turbo κινητήρα βενζίνης.
Ωστόσο, ενώ στην έκδοση CLA 35 η ισχύς του αγγίζει τους 306 ίππους, στη CLA 45 ξεκινά από τους 383 ίππους για να καταλήξει σύμφωνα με πληροφορίες στους 416 ίππους. Η διπλή απόδοση υπογραμμίζει τις δυνατότητες του μηχανικού συνόλου που κινεί και τη μικρότερου μεγέθους Α 45 ενώ ανεξαρτήτως έκδοσης συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων.
Αισθητικά η συγκεκριμένη έκδοση διακρίνεται από τη γρίλια Panamericana, τις θηριώδεις εισαγωγές αέρα, τους προδιαγραφών AMG τροχούς, το διακριτικό αεροδυναμικό βοήθημα στην πόρτα του χώρου αποσκευών, τις δύο εξατμίσεις κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και τον αεροδυναμικό διαχύτη εκεί.
Οι ανασχεδιασμένοι σε σύγκριση με την απλή CLA προφυλακτήρες ίσως μεταβάλλουν οριακά το μήκος του αμαξώματος το οποίο στις απλές εκδόσεις προσδιορίζεται στα 4,688 μέτρα ενώ το μεταξόνιο στη νέα γενιά της CLA φτάνει πλέον στα 2,729 μέτρα έναντι των 2,699 μέτρων της προηγούμενης.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τη διάθεση της CLA 45 στη διεθνή αγορά, τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για τις αρχές της επόμενης χρονιάς αφού προηγηθεί η CLA 35, στο πρότυπο της σειράς εμφάνισης των εκδόσεων της μικρότερης A-Class.

