Η παγκόσμια δημοφιλία των SUV, σε συνδυασμό με την εξαφάνιση των πολυχρηστικών MPV προτάσεων στις κορυφαίες κατηγορίες της αγοράς, δημιουργεί μια νέα ενδιαφέρουσα υποκατηγορία. Πρόκειται γι’ αυτή των επταθέσιων SUV – στην οποία συμμετέχουν όλες οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ανάμεσά τους πλέον και η Mazda (αυτός ο premium ρόλος τη διαχωρίζει από τις υπόλοιπες ιαπωνικές εταιρείες), η οποία παρουσίασε τις προηγούμενες μέρες το πρώτο για την Ευρώπη μοντέλο της με τρεις σειρές καθισμάτων μετά το 5 MPV.

Υιοθετώντας την αισθητική του πενταθέσιου, αλλά διόλου «μικρού» CX-60, το οποίο κυκλοφορεί την τελευταία διετία και στους ελληνικούς δρόμους, το CX-80 έχει 25 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από εκείνο και σχεδόν, άλλα τόσα εκατοστά ψηλότερη οροφή στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Είναι χαρακτηριστικά που τεκμηριώνουν χωροταξικά την επταθέσια υπόστασή του.

Το μήκος των 4,995 μέτρων (με πλάτος 1,890 και ύψος 1,710 μέτρα) καθιστά σαφή τον ρόλο του όχι μόνο ως αντιπάλου των άλλων, αλλά κυρίως ως «παίκτη» για όσους αναζητούν θηριώδεις διαθέσιμους χώρους αποσκευών σε μια πιθανή πενταθέσια διάταξη καθισμάτων. Σκεφθείτε ότι ενώ ο διαθέσιμος χώρος στο πορτμπαγκάζ με επτά άτομα στο αυτοκίνητο είναι 258 λίτρα, αυξάνεται σταδιακά στα 687 ή στα 1.221 λίτρα ανάλογα με το πόσα καθίσματα χρησιμοποιεί κάποιος. Έτσι, ανάλογα με τις περιστάσεις, τη μεταφορά ανθρώπων μπορεί να διαδεχθεί η μεταφορά εξοπλισμού για σπορ ή το αντίστροφο, φαινόμενο πολύ διαδεδομένο πλέον στην ευρωπαϊκή αγορά στην οποία το CX-80 απευθύνεται.

Παράλληλα υπάρχει και η επιλογή χρήσης δύο ανεξάρτητων περιστρεφόμενων καθισμάτων στη δεύτερη σειρά, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για μια εξαθέσια υλοποίηση με έναν κεντρικό διάδρομο πίσω από οδηγό και συνοδηγό.

Η βολική αντίθεση

Οι παραγγελίες για το CX-80 στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν τον Μάιο, αρχικά με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: το e-Skyactiv Plug-in Hybrid σύνολο (PHEV), που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, και έναν εξακύλινδρο σε σειρά diesel κινητήρα e-Skyactiv D, που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V.

Στην ερώτηση γιατί ένα αυτοκίνητο για την Ευρώπη πρέπει να διατίθεται και με πετρελαιοκίνητη επιλογή (αφού αυτή η μορφή κίνησης φθίνει διαρκώς στη Γηραιά Ήπειρο), ο Christian Schultze, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Mazda Europe, απάντησε ότι το diesel αποτελεί κορυφαία λύση για όσους αναζητούν μεγάλη αυτονομία κίνησης και ανάλογη οικονομία χρήσης.

«Προφανώς και ασχολούμαστε και με την ηλεκτρική τεχνολογία που θα εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία, ωστόσο δεν την προσφέρουμε ακόμα διότι δεν έχουμε φτάσει στο τελικό στάδιο της εξέλιξής της» δήλωσε. Αναφορικά με τις επιδόσεις του CX-80, η έκδοση e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 ίππους και 500 Nm ροπής με επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 6,8 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης 60 χιλιομέτρων χάρη στην μπαταρία των 17,8 kWh.

Οι επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά

Η θεωρητική μέση κατανάλωση καυσίμου, στο πρωτόκολλο WLTP,  αγγίζει τα 1,6 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 36 γρ./χλμ. Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 ίππους με επιτάχυνση σε 8,4 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 219 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 5,7-5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 148- 151 γρ./χλμ.

Κοινά στοιχεία και των δύο εκδόσεων αποτελούν το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ, ενώ υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής μιας από τις τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως τις γνωρίσαμε στο CX-60. Η τιμή του CX-80 για την ελληνική αγορά θα γνωστοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες.