Τις ίδιες μέρες που ο Αρης Σερβετάλης έδινε τη δική του οπτική γύρω από τις αμβλώσεις, «πετώντας» -για το καλό τους- στα σκουπίδια τα παιδιά που δεν ήθελαν οι μητέρες τους και γενικώς ανέπτυσσε μια δική του κοσμοθεωρία για το δικαίωμα στη ζωή, παράλληλα κάπου στην Κρήτη ένα ζευγάρι «έστελνε» στο νοσοκομείο τον τρίχρονο γιο του.

Ο περίφημος μονόλογος του Αμλετ «να ζει κανείς ή να μη ζει» σχεδόν ποτέ δεν συμπληρώνεται από τη συνέχειά του. «Τι δείχνει πιο γενναία ψυχή, να υποφέρεις πετριές και σαϊτιές μιας άθλιας τύχης, ή να παίρνεις τ’ άρματα ενάντια σ’ ένα πέλαγο από βάσανα κι αντιβγαίνοντάς να τους δίνεις τέλος;» έλεγε αμέσως μετά ο ήρωας του Σαίξπηρ.

Για τον μικρό Αγγελο η άθλια τύχη να έχει αυτούς τους κακοποιητικούς γονείς και οι πετριές που στη δική του περίπτωση φαίνεται να ήταν καψίματα με αναπτήρα επειδή δεν μπορούσε τριών χρόνων να ουρήσει σωστά, σε κάνει να αναρωτιέσαι με ποιον να πας και ποιον να αφήσεις.

Με το δικαίωμα στη ζωή που αξίζει ένα μωρό, το οποίο όμως ως έμβρυο εντός κύησης δεν αναγνωρίζεται ως νομικό πρόσωπο για να αξιοποιήσει το Σύνταγμα, με την ελευθερία της προσωπικότητας που πρέπει να έχει η γυναίκα για το τι θα κάνει με το σώμα της ή με την Παλαιά Διαθήκη;

Δεν γεννιόμαστε από δική μας επιλογή, ούτε μπορούμε να καθορίσουμε από ποιον θα γεννηθούμε. Το λαχείο της ζωής απλά μας το δίνουν, κάποιοι άλλοι περαστικοί της ζωής.

Μπορούμε απλώς να ζήσουμε όπως θέλουμε και για όσο θα μας επιτρέψει το περιβάλλον, η φύση, η εσωτερική βιοχημεία μας, ο τρόπος ζωής μας και η τύχη που μπορεί να μας βάλει ή όχι σε ένα ελικόπτερο σαν αυτό που πήγε και έπεσε πάνω σε επιβατικό αεροπλάνο.

Ο μικρός Αγγελος δεν είναι θύμα κάποιας άμβλωσης, αλλά έγινε θύμα της οικογένειάς του. Σίγουρα αύριο, Δευτέρα, κάποια γυναίκα θα αξιοποιήσει την ελευθερία της για να σταματήσει μια ανεπιθύμητη κύηση ενώ κάποια άλλη θα αποφασίζει να κρατήσει ένα παιδί ή θα της απαγορεύεται η οποιαδήποτε ελεύθερη βούληση επί του θέματος.

Κανένα Σύνταγμα και κανένα νομικό κείμενο, ούτε καν Τεχνητής Νοημοσύνης, δεν μπορεί να δώσει απάντηση και λύση στο ποιος έχει περισσότερα δικαιώματα πάνω στη ζωή.

Η ίδια όμως ανάλογα με την εποχή δίνει πάντα τις λύσεις, είτε εύκολες είτε δύσκολες και σκληρές.