Tα συστήματα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση εμφανίστηκαν αρχικά στις τάξεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και στην F1 ως KERS (Kinetic Energy Recovery System), για να περάσουν γρήγορα, όπως συνηθίζεται, στα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής συνεισφέροντας στο ενεργειακό ισοζύγιο. Αν και τα συγκεκριμένα συστήματα εφοδιάζουν και ορισμένα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως για παράδειγμα μοντέλα της Volvo, αποτελούν τον κανόνα σε αυτοκίνητα υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας. Το σκεπτικό των εν λόγω συστημάτων είναι να συλλέγουν την ενέργεια που παράγεται από τη χρήση των φρένων και να την αποθηκεύουν στις μπαταρίες, που με τη σειρά τους αναλαμβάνουν να την αναδιοχετεύσουν για την τροφοδοσία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων ενός αυτοκινήτου ή για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ετσι η κινητική ενέργεια που σε ένα πλήρως συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πήγαινε ουσιαστικά χαμένη, στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με συστήματα ανάκτησης αξιοποιείται υποστηρίζοντας τη λειτουργία συστημάτων όπως π.χ. τα φωτιστικά σώματα ή το ραδιόφωνο ή/και συμβάλλοντας στη φόρτιση της μπαταρίας, αυξάνοντας τη συνολική αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου ή υβριδικής τεχνολογίας αυτοκινήτου.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τη συλλογή και την αποθήκευση της ενέργειας είναι αρκετά πολύπλοκη, ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν φροντίσει σε πολλές περιπτώσεις ώστε ο τελικός αποδέκτης της, ο οδηγός, να μην αντιλαμβάνεται καν την παρουσία της. Βέβαια οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στην περίπτωση που κάποιος έχει συνηθίσει στη λειτουργία των φρένων ενός πλήρους συμβατικού αυτοκινήτου και μεταβεί σε ένα με κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία θα αντιληφθεί τη διαφορά, ωστόσο το πιθανότερο είναι αυτή να εκληφθεί ως μέρος του πλήθους των μικρών ή και ενίοτε μεγάλων ιδιαιτεροτήτων (όπως π.χ. η αμεσότητα στην απόδοση ροπής) που συνοδεύουν τα ηλεκτρικής τεχνολογίας οχήματα και χωρίς να υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στη λειτουργία των φρένων. Βέβαια όσο η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προχωρά, οι κατασκευαστές συνηθίζουν στις πιο σπορ και premium κατασκευές να προσφέρουν στον οδηγό τη δυνατότητα παραμετροποίησης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, αναλόγως με το περιβάλλον στο οποίο κινούνται και τις απαιτήσεις τους, αυξάνοντας ή περιορίζοντας την παρέμβασή του.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω