Αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη θα βρεθεί ο οδηγός του φορτηγού που συγκρούστηκε με αμαξοστοιχία του Προαστιακού, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα, στο Βαθύ Αυλίδας, στο ύψος των Ναυπηγείων, λίγο πριν τον σταθμό της περιοχής, το πρωί της Δευτέρας.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο σημείο λειτουργούσε αυτόματη μπάρα ισόπεδης διάβασης με προειδοποιητικά ηχοφωτεινά σήματα και ο οδηγός του φορτηγού, που συνελήφθη, παραβίασε την μπάρα κατά την ώρα που εκείνη έκλεινε, όπως επίσης και τον ερυθρό σηματοδότη.
Κατά τις ίδιες πηγές, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1543 φρέναρε εγκαίρως και σύμφωνα με την Hellenic Train, καταγράφονται μόνο μικρές υλικές φθορές στο πλάι της μηχανής, η οποία ακούμπησε οριακά το πίσω μέρος του φορτηγού οχήματος.
Σημειώνεται ότι το σχετικό άρθρο του Ποινικού Κώδικα, όπως αυστηροποιήθηκε το 2023, επί υπουργίας Γιώργου Γεραπετρίτη, προβλέπει τα εξής:
Άρθρο 291 – Ποινικός Κώδικας (Νόμος 4619/2019) – Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών
Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων ή αεροσκαφών:
- με καταστροφή, βλάβη, μετακίνηση ή αφαίρεση εξοπλισμού λειτουργίας, κίνησης, ηλεκτροδότησης ή ασφάλειας, εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων,
- με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,
- με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων,
- με παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών μέσων,
- με παραβίαση των κανόνων λειτουργίας συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών,
- με άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις
τιμωρείται:
- με φυλάκιση, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,
- με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
- με κάθειρξη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας,
- με ισόβια κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Τέλος, στο σχέδιο νόμου για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις του άρθρου 27, δηλαδή παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης ή/και κινητού φράγματος προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης, κατατάσσονται στην Κατηγορία Ε4 – υψηλής επικινδυνότητας και με ιδιαίτερες επιπτώσεις για την οδική ασφάλεια και θα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες.





