«Πιστεύουμε ότι το Flyover έπρεπε να ξεκινήσει μετά την έλευση των 120 ηλεκτρικών λεωφορείων και μετά τη λειτουργία του μετρό. Ως υπεύθυνη, όμως, δημοτική Αρχή από τη στιγμή που αυτό δεν έγινε αποδεκτό πρέπει να δουλέψουμε με τους φορείς και να υποβάλλουμε προτάσεις για να βοηθήσουμε ώστε η ταλαιπωρία των πολιτών να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη» δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, αναφορικά με την πορεία του έργου του Flyover.

Στο περιθώριο των σημερινών συναντήσεων που είχε ο κ. Αγγελούδης στο δημαρχιακό μέγαρο, ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους για τα αποτελέσματα της χθεσινής τηλεδιάσκεψης στην οποία συμμετείχαν, εκτός από τον ίδιο, ο υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκέρτσος, οι υφυπουργοί Υποδομών Νίκος Ταχιάος και Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης και ο επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Μιχάλης Μπεκίρης.

Ο κ. Αγγελούδης τόνισε πως στη διάρκεια της σύσκεψης ζήτησε «να εξεταστεί η δυνατότητα να σταματήσει η ταλαιπωρία των συμπολιτών μου, μεταφέροντας το έργο κάποιους μήνες πίσω». ‘Οπως είπε ο δήμαρχος, ο κ.  Ταχιάος εξήγησε τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει δεκτή η πρόταση της δημοτικής Αρχής και σε αυτό το πλαίσιο έθεσε σειρά προτάσεων για «ανακούφιση» των πολιτών που θα εξεταστούν από το συντονιστικό.

Μεταξύ των προτάσεων της δημοτικής Αρχής είναι η δημιουργία 2.500 θέσεων στάθμευσης πέριξ του ευρύτερου κέντρου με την προσωρινή παραχώρηση χώρων που ανήκουν είτε στο υπουργείο ‘Αμυνας, είτε στο ευρύτερο δημόσιο, αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων και μεγαλύτερη δύναμη της Τροχαίας στους δρόμους.

Για το θέμα του Flyover θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου, ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Οι προτάσεις Τζιτζικώστα προς την κυβέρνηση

Από την άλλη πλευρά, προτάσεις προς την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από την κατασκευή του flyover πρόκειται να καταθέσει και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Ο Περιφερειάρχης επισήμανε ότι το ζήτημα απασχολεί τη διοίκηση της Περιφέρειας τους τελευταίους μήνες, ανέφερε ότι το έργο σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και πρόσθεσε: «Με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη είμαστε σε άμεση συνεργασία για μια σειρά θεμάτων και για το θέμα του flyover. Λάβαμε από κοινού πρωτοβουλίες, οι θέσεις μας συμπίπτουν και αύριο θα δημοσιοποιήσω μια σειρά προτάσεων που επεξεργαστήκαμε ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τις οποίες αποστέλλουμε στα συναρμόδια υπουργεία».

Ειδικότερα, ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η Περιφέρεια δεν είχε ενημέρωση μέχρι το περασμένο καλοκαίρι για το θέμα, η τοπική κοινωνία ήταν στο απόλυτο σκοτάδι ενώ στην πρώτη σύσκεψη που έγινε, ο ίδιος ζήτησε το  έργο να μην ξεκινήσει αν δεν έχει πρώτα ξεκινήσει το Μετρό κι αν δεν ολοκληρωθούν οι κυκλοφοριακές μελέτες. Όπως υπογράμμισε, αυτά δεν έγιναν και σήμερα «η κατάσταση για όλους, τους πολίτες, τους επισκέπτες έχει καταστεί απολύτως προβληματική».

«Πράγματι είναι ένα σημαντικό έργο που πρέπει να υποστηριχτεί και να ολοκληρωθεί και μάλιστα στην ώρα του γιατί θα λύσει το ζήτημα αυτό για πολλές δεκαετίες μπροστά μας, αλλά πολύ φοβάμαι ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα» πρόσθεσε. Έκανε παράλληλα λόγο για ταλαιπωρία των πολιτών, ελλείψεις στον σχεδιασμό των διαδικασιών εκτέλεσης του έργου και αναποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι, νωρίτερα, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας Χρήστος Παπαστεργίου έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο του Συμβουλίου, ζητώντας να συζητηθεί το θέμα των επιπτώσεων από την έναρξη των εργασιών του flyover. Ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι συμφωνεί με την πρόταση του κ. Παπαστεργίου να συζητηθεί αυτό το θέμα πρώτο στην πρώτη ειδική συνεδρίαση που, όπως είπε, πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατό.

Αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη για το flyover

Αναφορές για το επίπεδο ενημέρωσης που σχετίζεται με το έργο του flyover, στη Θεσσαλονίκη, έχει δεχτεί ο Συνήγορος του Πολίτη μέσα από το γραφείο του, που λειτουργεί από τον περασμένο Μάρτιο στην πόλη.

Όπως αποκάλυψε σε συνάντηση ενημέρωσης για το έργο της Ανεξάρτητης Αρχής που έγινε στη Θεσσαλονίκη ο Συνήγορος του Πολίτη Ανδρέας Ποττάκης, τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί και εξετάζονται αφορούν στις πληροφορίες για το έργο και τις συνέπειές του.

«Οι αναφορές πολιτών εστιάζουν στο ότι δεν έχουν επαρκή ενημέρωση για τον βαθμό επιβάρυνσης που θα τους επηρεάσει. Επικαλούνται ότι δεν είναι πλήρως ενημερωμένοι για το έργο και ούτε έχουν εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία» ανέφερε ο κ. Ποττάκης προσθέτοντας ότι ήδη η Ανεξάρτητη Αρχή έχει έρθει σε επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς και αναμένει απαντήσεις.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα αιτήματα που κατατίθενται στο γραφείο της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι δεν υπάρχει διαφοροποίηση στις κατηγορίες των θεματικών που απασχολούν τους κατοίκους των άλλων αστικών κέντρων.

«Ζητούν λύσεις σε προβλήματα με την ασφαλιστική τους κατάσταση γιατί παρά την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα και θέτουν ζητήματα κατάληψης κοινόχρηστων χώρων. Είχαμε κάνει ειδικές παρεμβάσεις, ιδίως για την πλατεία Αριστοτέλους, και φαίνεται ότι θα ξαναχρειαστεί να κάνουμε μείζονες παρεμβάσεις σε συνεργασία και με τη νέα δημοτική αρχή προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι ο νόμος θα τηρείται και ότι ο σεβασμός σε όλους τους συμπολίτες μας θα είναι το πρωτεύον. Ιδίως, δε, σε αυτούς που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και έτσι δυσχεραίνονται ακόμη περισσότερο από την αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων».

Η συνάντηση αποτέλεσε μία από τις ενέργειες της πράξης «Δράσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για την ενίσχυση της χρηστής διακυβέρνησης, της λογοδοσίας και καταπολέμησης της κακοδιοίκησης στο δημόσιο τομέα». Η πράξη συγχρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Χρηστή Διακυβέρνηση, Θεσμοί, Διαφάνεια» των EEA Grants (Χρηματοδοτικός Μηχανισμός ΕΟΧ) που αντιπροσωπεύουν τη συμβολή της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν και της Νορβηγίας για μια πράσινη, ανταγωνιστική Ευρώπη χωρίς αποκλεισμούς.