Εκτός από τα υπερβατικά τεχνολογικά gadgets και τα νέα τετράτροχα πρωτότυπα και μη, το CES του Las Vegas φιλοξένησε και μια λιγότερη αναμενόμενη, ιπτάμενη πρεμιέρα από μέρους της Hyundai.


O λόγος για το Supernal S-A2, μια νέα πρωτότυπη αλλά λειτουργική εκδοχή του compact αεροσκάφους των Κορεατών που αποτελεί υβρίδιο ανάμεσα σε αεροπλάνο και ελικόπτερο και λειτουργεί με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Το S-A2 αποτελεί μετεξέλιξη του S-A1 που η Hyundai είχε παρουσιάσει πριν λίγα χρόνια και αυτονόητα μια πιο κοντά στην παραγωγή εκδοχή του. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κορεατικής φίρμας αυτή αναμένεται να ξεκινήσει περί το 2028.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, το S-A2 διαθέτει οκτώ έλικες με κάθετο και οριζόντιο προσανατολισμό που του επιτρέπουν να απογειώνεται και προσγειώνεται καθέτως και, αναλόγως την περίσταση να έχει την μέγιστη δυνατή σταθερότητα.

Η ισχύς του προέρχεται από ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο που σύμφωνα με τις σχετικές συστάσεις επιτρέπει στο Supernal S-A2 να αναπτύσσει ταχύτητες έως 195 χλμ./ώρα και να ίπταται σε ύψος έως και 1.500 ποδών. Σε επίπεδο αυτονομίας, ο στόχος της Hyundai για την εμβέλειά του ανέρχεται μεταξύ 40 και 65 χλμ. αναλόγως την έκδοση. Να σημειωθεί ότι χάρη στην ηλεκτρική του λειτουργία το S-A2 είναι σχεδόν αθόρυβο, παράγοντας ήχο ουσιαστικά μόνο από τους έλικές του και ο οποίος έχει μετρηθεί σε 65 db κατά την απογείωση και σε 45 db κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Η άτρακτος διαθέτει στο μπροστινό τμήμα μια διόλου ευκαταφρόνητη σε μέγεθος γυάλινη επιφάνεια που σύμφωνα με τον σχεδιαστή του Supernal, Luc Dockerwolke αντλεί την έμπνευση του σχεδιασμού της από τα μάτια της μέλισσας. Το πίσω τμήμα, η ουρά με απόληξη σε διάταξη V, έχει σχεδιαστεί έτσι για λόγους αεροδυναμικής αλλά και για να παραπέμπει στο λογότυπο της Supernal. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Luc Dockerwolke, πολύπειρος σχεδιαστής αυτοκινήτων, δήλωσε για τη διαδικασία σχεδίασης του S-A2, ότι τα αυτοκίνητα που έχει σχεδιάσει στο παρελθόν αντλούσαν την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπλοΐας. Κάπως έτσι η αποτύπωση του S-A2 είναι σαν να ολοκληρώνει ένα κύκλο στην καριέρα του.

Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα πριν την παραγωγή του ηλεκτρικού αεροσκάφους, η Supernal θα διεξάγει εφεξής εξαντλητικές δοκιμές διασφαλίζοντας ότι το S-A2 συμβαδίζει με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας της εμπορικής αεροπλοΐας. Να σημειωθεί πάντως ότι όταν είχε παρουσιαστεί η προηγούμενη εκδοχή του, S-A1, το 2020, η Supernal είχε κάνει αναφορά και σε δυνατότητες αυτόνομης πτήσης, μια αναφορά που δεν έγινε στην νέα του εμφάνιση ως S-A2 στο CES καθώς προφανώς οι δημιουργοί του επιθυμούν να εστιάσουν πρώτα στις παραμέτρους που θα το καταστήσουν εφικτό και εμπορεύσιμο πριν αρχίσουν να προσθέτουν στα χαρακτηριστικά του επιπλέον ιδιότητες. Εξάλλου η έννοια του αυτόματου πιλότου δεν είναι τόσο ξένη στα αεροσκάφη όσο στα αυτοκίνητα.