Οι δύο γερμανικές premium αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν την νέα συνεργασία τους με την δημιουργία κοινοπραξίας που θα αναλάβει την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος στην Κίνα.

Ο -αρχικός- στόχος της κοινοπραξίας είναι η εγκατάσταση 1.000 σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος με περίπου 7.000 θέσεις φόρτισης έως το τέλος του 2026. Η λειτουργία των πρώτων σταθμών θα ξεκινήσει το 2024 σε περιοχές της Κίνας όπου τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν υψηλή ποσόστωση.

Η συγκεκριμένη συνεργασία δεν είναι η πρώτη ανάμεσα στις δύο εταιρείες σε επίπεδο φόρτισης καθώς αμφότερες επίσης συμμετέχουν μαζί με άλλους κατασκευαστές στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών της Ionity στην Ευρώπη.

Να σημειωθεί ότι οι νέοι σταθμοί φόρτισης των BMW-Μercedes στην Κίνα δεν θα αφορούν μόνο οχήματα με τα σήματα των δύο εταιρειών αλλά θα είναι προσβάσιμοι σε ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων και άλλων εταιρειών. Αυτό που βέβαια θα ισχύσει για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών BMW και Mercedes είναι η δυνατότητα κράτησης μιας θέσης φόρτισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα αποτελεί υπερδύναμη και σε ό,τι αφορά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση διαθέτοντας ήδη στο αχανές έδαφός της πάνω από 715.000 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος, μέγεθος σχεδόν δωδεκαπλάσιο σε σχέση με τους φορτιστές υψηλής ισχύος που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Ευρώπη.

Επίσης η κινεζική αγορά αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αγορές τόσο για την BMW όσο και την Mercedes που ωστόσο πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα «κύμα» τοπικής παραγωγής η οποία προσφέρεται σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Οι Βαυαροί είδαν τις πωλήσεις τους στην Κίνα να συρρικνώνονται το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς ωστόσο, όπως σημειώνουν, δεν πρόκειται να επηρεαστούν περισσότερο από τον πόλεμο τιμών που επικρατεί αυτή την στιγμή στην Κίνα.

H Μercedes, της οποίας οι πωλήσεις επίσης μειώθηκαν κατά το ίδιο διάστημα, εμφανίζεται από την πλευρά της πιο συγκρατημένη και απαισιόδοξη σε σχέση με την κινεζική αγορά έχοντας προειδοποιήσει από τον Οκτώβριο για μια «άγρια» μάχη.