Ο κόσμος της εργασίας αλλάζει. Σε όλο τον πλανήτη, αλλά και στη χώρα μας συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι που βίωσαν το δύσκολο εργασιακό περιβάλλον της χρηματοπιστωτικής κρίσης καλούνται τώρα να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες συνθήκες της κρίσης του κορονοϊού. Κι αν κάτι έχει αποδειχθεί στο διάστημα που μεσολάβησε από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι ότι οι εταιρείες που επενδύουν στους ανθρώπους τους αποκομίζουν πολλά περισσότερα από ηθική ικανοποίηση.

Τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, ένας εργοδότης για να εξασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοί του θα παραμένουν ευχαριστημένοι – αλλά και κινητοποιημένοι – ώστε από τη μία να είναι αποδοτικοί και από την άλλη να επενδύουν μακροχρόνια στη σχέση τους με την εταιρεία; Το case study της Nestlé έχει πολλά να μας μάθει.

Workplace of tomorrow

Η προσέγγιση της εταιρείας στις εργασιακές σχέσεις γίνεται σαφής ήδη από τον τίτλο που έχει δώσει στην HR στρατηγική που έχει αναπτύξει: «Workplace of tomorrow». Και για την οικοδόμηση αυτού του «αύριο», στηρίζεται σε πέντε διακριτούς αλλά αλληλένδετους άξονες.

.

Άξονας #1: Win with the best

Το πρώτο βήμα είναι σχεδόν αυτονόητο. Όπως και κάθε άλλη εταιρεία που φιλοδοξεί στη διαρκή και βιώσιμη ανάπτυξή της, έτσι και η Nestlé ποντάρει πρώτα από όλα στην επιλογή των κατάλληλων προσώπων για να στελεχώσουν το δυναμικό της. Και χάρη στα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιεί, όπως το Recruitment Marketing, καταφέρνει να συνδεθεί με τα καλύτερα ταλέντα της αγοράς. Τα ψηφιακά εργαλεία που αξιοποιεί η Nestlé της δίνουν επίσης τη δυνατότητα να παρουσιάσει σφαιρικά το προφίλ της ως εργοδότη, επικοινωνώντας τις αξίες της, προκειμένου να προσελκύσει υποψήφιους εργαζόμενους που ταυτίζονται με αυτές.

Ένα καλό παράδειγμα αυτού του άξονα είναι και η νέα καμπάνια employer branding με κεντρικό μήνυμα «Be a force for Good», που της επιτρέπει να χτίσει μια εκτεταμένη βάση ταλέντων, σε μέσα όπως το LinkedIn, με πάνω από 46 χιλιάδες χρήστες.

Άξονας #2: Enable & Grow

Το ανθρώπινο δυναμικό έχει ανάγκη από τις κατάλληλες συνθήκες για να εξελίξει τις δυνατότητές του. Και αυτές ακριβώς τις συνθήκες επιδιώκει να καλλιεργήσει η Nestlé μέσα από τον δεύτερο άξονα, «Enable & Grow», που έχει στόχο τον «εκδημοκρατισμό» της γνώσης. Όλοι οι εργαζόμενοι της Nestlé έχουν πρόσβαση σε υλικό και εργαλεία εκπαίδευσης, που πέραν των γνώσεων που τους προσφέρουν, συνθέτουν και μια ευρύτερη κουλτούρα διαρκούς μάθησης.

Οι αριθμοί μέχρι στιγμής δικαιώνουν αυτή της τη δέσμευση: το 97% των ανθρώπων της έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον μια online εκπαίδευση, ενώ συνολικά έχουν συμπληρωθεί περισσότερες από 20.000 ώρες συμμετοχής σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διαθέτει η εταιρεία. Απαντώντας σε σχετική εσωτερική έρευνα, το 82% των εργαζομένων αναγνώρισαν ότι η Nestlé τους παρέχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τα επαγγελματικά τους όνειρα.

Άξονας #3: Motivating & Engaging Our People

Η ειλικρίνεια των αξιών που προβάλλει μια εταιρεία κρίνεται πρώτα από όλα από τις συνθήκες που επικρατούν στις εγκαταστάσεις της. Για αυτό και ο τρίτος άξονας της Nestlé, «Motivating & Engaging Our People», εστιάζει στο χτίσιμο και την αναγνώριση των σχέσεών με τους ανθρώπους της, με θεμέλιους λίθους την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Στόχος είναι οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν ότι οι προσπάθειές τους θα αναγνωρίζονται και θα ανταμείβονται πάντα, σε ένα περιβάλλον αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Άξονας #4: Living our Purpose & Values every day

Ακρογωνιαίος λίθος και οδηγός της Nestlé σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της ήταν και παραμένει ο σεβασμός. Η εταιρεία έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ανοιχτή κουλτούρα, χωρίς αποκλεισμούς, στο πλαίσιο του άξονα «Living our Purpose & Values every day». Στόχος είναι να καταφέρνει να «αγκαλιάσει» τη διαφορετικότητα, τον διαφορετικό τρόπο σκέψης και την ενσωμάτωση, σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ακεραιότητα, δικαιοσύνη και αυθεντικότητα.

Άξονας #5: Transforming our Work

Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις, όμως ούτως ή άλλως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αποτελούσε νομοτέλεια. Ευτυχώς για τη Nestlé, οι διαχρονικές της αξίες ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν για να υποστηρίξει τους εργαζόμενούς της στο επιτυχές πέρασμα στην επόμενη μέρα. Η κινητοποίηση των ανθρώπων της, η ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, η αποδοτική και αποτελεσματική συνεργασία, η καινοτομία και η πρωτοπορία, της επέτρεψαν να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη νέα πραγματικότητα – και είναι βέβαιο ότι αποτελούν τον κρίσιμο «εξοπλισμό» της απέναντι στις προκλήσεις του αύριο.

Εξάλλου, στον πυρήνα της φιλοσοφίας της βρίσκεται η αντιμετώπιση κάθε πρόκλησης ως ευκαιρίας για τη δημιουργία μιας όλο και ισχυρότερης κουλτούρας σεβασμού και περηφάνιας, με το αίσθημα της υπευθυνότητας και του «ανήκειν» να βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο.