Οι ταινίες της εβδομάδες – Πατριωτισμός και Facebook

H βιογραφική ταινία για τον ηγέτη της Γαλλίας Σαρλ Ντε Γκολ την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ένας δραματικός σχολιασμός για την λαίλαπα των κοινωνικών δικτύων ξεχωρίζουν στις πολλές νέες ταινίες

Ο Λαμπέρ Γουϊλσόν ως "Ντε Γκολ"

H βιογραφική ταινία για τον ηγέτη της Γαλλίας Σαρλ Ντε Γκολ την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ένας δραματικός σχολιασμός για την λαίλαπα των κοινωνικών δικτύων ξεχωρίζουν στις πολλές νέες ταινίες

«Ντε Γκολ» («De Gaulle», Γαλλία, 2020) του Γκαμπριέλ Λε Μπομέν

Η εικόνα που ο περισσότερος κόσμος έχει σχηματίσει από τον Σαρλ Ντε Γκολ (1890- 1970) είναι εκείνη του αυστηρού, «αμετακίνητου» Γάλλου, πιστού στην παράδοση και στις αρχές αλλά και κόκκινο πανί για την επαναστατημένη νεολαία της γενιάς της δεκαετίας του 1960 (το Παρίσι κάηκε τα 1968 με εκείνον την θέση του ηγέτη της Γαλλίας).

Ωστόσο, η βιογραφική ταινία που βλέπουμε σήμερα για αυτόν, δεν έχει καμία σχέση με την εν λόγω περίοδο. Αντιθέτως, ο Γκαμπριέλ Λε Μπομόν με τον Λαμπέρ Γουϊλσόν στον ρόλο του τίτλου, μιλά για την εποχή του μεγάλου πατριώτη, όταν ήταν ένας αξιωματικός που ανέλαβε να εμψυχώσει τους συμπατριώτες του απέναντι στη λαίλαπα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Και το έκανε μέσω του ραδιοφώνου από την Αγγλία – οι εκπομπές του ξεκίνησαν αμήχανα γιατί δεν είχε την ανάλογη πείρα αλλά στη συνέχεια κατέκτησε το μικρόφωνο και οι λόγοι του χτύπησαν κατευθείαν στην καρδιά των συμπατριωτών του.

Ο προσανατολισμός αυτής της καλογυρισμένης αν και κάπως «στεγνής» ταινίας (με την εξαίρεση την λάμψη του Λαμπέρ) είναι καθαρός και ξάστερος: Γάλλοι μόνο ενωμένοι μπορείτε να νικήσετε! Μια ταινία λοιπόν κομμένη και ραμμένη για να τονώσει το ηθικό των Γάλλων που στις μέρες μας φαίνεται να έχει ξεπέσει σε έναν παρακμιακό λήθαργο.

Βαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΛΛΑΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙ κ.α

—————————-

«Ιδρώτας» («Sweat», Πολωνία, 2020) του Μάγκνους Φον Χορν

Να μια ακόμα ταινία που μιλά για την απατηλή λάμψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το κάνει βάζοντας στο επίκεντρο μια νέα γυναίκα (Μαγκνταλένα Κόλεσνικ) της οποίας ολόκληρη η ζωή εξαρτάται από αυτά. Είναι δοσμένη ψυχή τε και σώματι στην δουλειά της –καταπληκτική γυμνάστρια με αμέτρητους ακολούθους– και με κάθε ανάρτησή της προκαλεί πανικό.

Μόνο που αυτός ο πανικός θα στραφεί μπούμερανγκ εναντίον της, ίσως επειδή πολύ απλά δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Η μόνιμη έκθεσή της παντού και διαρκώς δεν μπορεί παρά να έχει συνέπειες, η προσωπική ζωή της μπορεί να φτάσει στα όρια της ανυπαρξίας.

Αν αυτό γινόταν και πριν τα κοινωνικά δίκτυα, φαντάζεσαι λοιπόν τι μπορεί να γίνει τώρα; Το ερώτημα είναι πόσο μπορεί κάποιος να αντέξει ότι κάποιοι από αυτούς που τον παρακολουθούν είναι ικανοί να αυνανίζονται δημοσίως και μάλιστα μπροστά του;

Όλα αυτά βέβαια είναι πάνω κάτω γνωστά, όλοι γνωριζουμε τι σημαίνει Facebook, Instagram και Twitter, ποιος αλήθεια δεν έχει πέσει έστω και αμυδρά και ανώδυνα «θύμα» τους; Ο Μάγκνους Φορν Χορν απλώς τα αναπαραγάγει αλλά με ρυθμούς πυροβόλου όπλου και πονταροντας πολύ στην καταιγιστικής δυναμικής ερμηνεία της Μαγκνταλένα Κόλεσνικ

Βαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: ΛΑΟΥΡΑ – ΛΙΛΑ – ΦΙΛΙΠ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧAΛΑΝΔΡΙ – ΦΛΕΡΥ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ

———————————–

«Η πεθερά κτυπά την πόρτα» («Un Tour chez ma Fille», Γαλλία, 2020) του Ερίκ Λαβάν

Καλών προθέσεων γαλλική δραματική κομεντί, συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας «Μαμά, Γύρισα!». Η Ζοζιάν Μπαλασκό επαναλαμβάνει τον ρόλο της μητέρας που εδώ αναζητεί νέες διεξόδους στην ζωή της και αναγκάζεται να ζητήσει εκείνη «καταφύγιο» στο σπίτι της κόρης της (Ματίλντ Σενιέ). Ο Λαβάν προσπαθεί να αντλήσει χιούμορ μέσα από περιστατικά ανάμεσα στην Μπαλασκό και τα παιδιά της που ζουν στους δικούς τους κόσμους, με τα δικά τους προβλήματα. Οι καταστάσεις δεν ξεφεύγουν από το επίπεδο του χαριτωμένου ,η Μπαλασκό ταιριάζει στον ρόλο αλλά ως εκεί. Η ταινία δεν είναι κάτι παραπάνω από τις δεκάδες πανομοιότυπές της κομεντί που γυρίζονται με το τσουβάλι πλέον στη Γαλλία.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΛΙΛΑ – ΑΛΣΟΣ Ν.Φιλαδέλφεια – ΑΛΙΚΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ (Δευτ-Τετ) – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΒΟΤΣΑΛΑΚΙA – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΑΡΤΕΜΙΣ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ

——————————-

«Persona on grata», Γαλλία, 2020) του Ροσντί Ζεμ

Μια αλυσίδα εγκλήματος με δολοφονίες, προδοσίες και εκβιασμούς, συνθέτει την ιστορία που σκηνοθέτησε ο Αλγερινός ηθοποιός Ροσντί Ζεμ ο οποίος και παίζει. Σε πρώτο πλάνο δύο συνέταιροι (Νικολά Νιβοσέλ, Ραφαέλ Περσονάζ) που αποφασιζουν να δολοφονήσουν τον εργοδότη τους για να πάρουν μια οικονομική ανάσα. Την δουλειά αναλαμβάνει ένας σκοτεινός τύπος και η δουλειά στραβώνει, όπως εξάλλου περιμένεις ότι θα γίνει. Μέχρι εδώ καλά. Σύντομα όμως η αφήγηση γίνεται υπερβολικά δαιδαλώδης και οι διαρκείς ανατροπές περιπλέκουν πολύ την υπόθεση οδηγώντας τον θεατή σε μια δικαιολογημένη κόπωση.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΣΤΕΛΛΑ – ΚΑΡΜΕΝ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ

Επανεκδόσεις

«Ο μεγάλος δικτάτορας» («The great dictator», ΗΠΑ, 1941) του Τσάρλι Τσάπλιν. Επετειακή επανέκδοση της πρώτης ομιλούσας ταινίας του Τσάρλι Τσάπλιν η οποία υπήρξε μια επίκαιρη ουμανιστική σάτιρα κατά του ναζισμού, με τον αείμνηστο Σαρλό στον ρόλο ενός Εβραίου που λόγω ομοιότητας παρεξηγείται με τον γερμανό δικτάτορα… Αντενόιντ Χίνκελ! Ο λόγος που βγάζει για την σημασία της ειρήνης προς το φινάλε της ταινίας έχει μείνει παροιμιώδης αν και ο διδακτισμός της σκηνής ενόχλησε κάποιους κριτικούς που καταδικασαν την ταινία για την αφέλειά της.

Βαθμολογία: 4

«Μπίλι ο ψεύτης» («Billy Liar», Αγγλία, 1963) του Τζον Σλέσινγκερ. Ενας αξέχαστος Τομ Κόρτνεϊ υποδύεται τον ήρωα του τίτλου, ένα νεαρό κλητήρα που για να ξεφύγει από την ρουτίνα και την επανάληψη, φαντάζεται ότι είναι όλα όσα δεν είναι. Γλυκόπικρο χιούμορ και μια αίσθηση μελαγχολίας διαπερνούν την τανία, ουσιαστικό θέμα της οποίας είναι η μοναξιά και η αποξένωση καθώς ο Μπίλι καταλήγει εντελώς μόνος, απομακρυσμένος από το περιβάλλον και τους οικείους του.

Βαθμολογία: 3

Επίσης στις αίθουσες

«Free guy» (ΗΠΑ, 2021) του Σον Λίβι. O ψηφιακός κόσμος συναντά και πάλι την πραγματικότητα μέσω της ιστορίας ενός απλού ταμία (Ράιαν Ρέινολντς) ο οποίος ανακαλύπτει ότι ζει σε ένα βιντεοπαιχνίδι και κάνει ό,τι μπορεί για να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού άρα και της ύπαρξής του.

«Οι σπεσιαλίστες» («The misfits», ΗΠΑ, 2021) του Ρένι Χάρλιν. Ο Πιρς Μπρόσναν υποδύεται τον χαρισματικό κακοποιό που θα δώσει τα φώτα του για την διεαγωγή μιας απίθανης ληστείας (συμπρωταγωνιστούν οι Μάικ Αντζελο, Νικ Κάνον και Τιμ Ροθ).

Ο βιρτουόζος (The virtuoso, HΠΑ, 2021) του Νικ Σταγκλιάνο. Ανατροπές και εκπλήξεις υπόσχεται αυτή η περιπέτεια στην οποία ο Ανσον Μάουντ κρατά τον ρόλο του εκτελεστή του τίτλου και ο Αντονι Χόπκινς συμπρωταγωνιστεί παίζοντας τον «μέντορά» του.

Για το παιδί

«Σπίριτ ο ατίθασος» («Spirit untamed», ΗΠΑ, 2021) της Ιλέιν Μπόγκαν. Κινούμενα σχέδια βασισμένα στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του NETFLIX (αλλά και στην ταινία του 2002 παραγωγής Dreamworks. H ζωή ενός κοριτσιού αλλάζει ριζικά μετά την φιλία της με ένα άλογο.

«Τα κόκκινα γοβάκια και οι επτά νάνοι» («Red shoes and seven dwarfs», 2020),. Νοτιοκορεατική παραλλαγή του γνωστού παραμυθιού της «Χιονάτης και των επτά νάνων», στην οποία οι νάνοι είναι επτά πρίγηπες μεταμορφωμένοι σε πράσινους νάνους και η Χιονάτη μια μεταμορφωμένη πριγκίπισα που αναζητεί τον πατέρα της.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk