Κλείδωσε το «νέο» μέλλον του Nissan Leaf

Η Nissan αποκαλύπτει τα σχέδιά της για το επόμενο κεφάλαιο του Leaf το οποίο αναμένεται να μετασχηματιστεί σε crossover και να εκτός από την καινοτόμο τεχνολογία που θα πρεσβεύει σε κάθε επίπεδο θα εφοδιάζεται και με μπαταρίες “Made in England” καθώς θα συνδυαστεί και με την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου κατασκευή συστοιχιών που θα βρίσκεται κοντά στις γραμμές παραγωγής του στο Sunderland

Η ιαπωνική φίρμα ξεκινά την προετοιμασία για το μοντέλο που στο όχι και τόσο άμεσο μέλλον θα αντικαταστήσει το Leaf, παίρνοντας την μορφή ενός φουτουριστικού crossover.

Αν και προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα δεν δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο πέραν ασφαλώς του ότι θα πρόκειται για μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση συν κάποιες αφαιρετικές καλλιτεχνικές αποτυπώσεις της δυναμικής σιλουέτας του, αυτό που επιβεβαιώνει είναι ότι η παραγωγή του θα εξακολουθήσει να φιλοξενείται στο βρετανικό εργοστάσιο του Sunderland.

Εκτός από τον… εαυτό του, το νέο μοντέλο φέρνει μαζί του και μια νέα βιομηχανική μονάδα κατασκευής μπαταριών η οποία θα δημιουργηθεί βόρεια του βρετανικού εργοστασίου της Nissan.

Για την κατασκευή της νέας βιομηχανικής μονάδα η οποία φέρει την ονομασία EV36Zero, η Nissan συνδυαστικά με την εταιρεία κατασκευής μπαταριών Envision AESC με την οποία θα συνεργαστούν για το νέο εργοστάσιο, θα επενδύσουν έως και ένα δισεκατομμύριο στερλίνες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το νέο εργοστάσιο θα οδηγήσει στη δημιουργία 900 θέσεων εργασίας για την Nissan και 750 για την Envision AESC ενώ θα συμβάλλει στη διασφάλιση 4.500 θέσεων εργασίας στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα των δύο εταιρειών.

Αρχικά το νέο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών θα έχει δυναμικότητα 9 GWh με την προοπτική σταδιακά να επεκταθεί αυξάνοντας την παραγωγή συστοιχιών απόδοσης 35 GWh μέγεθος που αντιστοιχεί σε μπαταρίες αρκετές για να εφοδιάζουν περίπου 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως.

Επιστρέφοντας στο crossover λογικής μοντέλο που κατά τα φαινόμενα θα αντικαταστήσει μετά το 2024 το Nissan Leaf, είναι προφανές ότι θα επωφεληθεί από τις μπαταρίες που θα κατασκευάζονται στο νέο εργοστάσιο το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του την ίδια περίοδο. Εξίσου προφανώς, το νέο μοντέλο θα κάνει την μετάβαση στην νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική της συμμαχίας, CMF-EV που δεδομένα προϋποθέτει ορισμένες αλλαγές στις γραμμές παραγωγής του Sunderland που για να υλοποιηθούν, θα απορροφήσουν περίπου 400 εκατομμύρια επενδύσεων από μέρους της Nissan.

Παράλληλα με το νέο εργοστάσιο μπαταριών και τις τροποποιήσεις στο εργοστάσιο του Sunderland, η Nissan σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές σχεδιάζει την δημιουργία μιας μονάδας αποθήκευσης ενέργειας βιομηχανικής κλίμακας η οποία θα αξιοποιεί τις παροπλισμένες μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την αποθήκευση και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας η οποία θα λειτουργεί επικουρικά αλλά και σταθεροποιητικά στο δίκτυο διανομής. Η δημιουργία της θα χρηματοδοτηθεί από τις τοπικές αρχές και προϋποθέτει επένδυση ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η συγκεκριμένη μονάδα θα μπορεί να συνεισφέρει στο δίκτυο έως και ένα 1MW ενέργειας αποθηκεύοντας ουσιαστικά το πλεόνασμα ενέργειας και επαναποδίδοντάς το στο δίκτυο, συμβάλλοντας έτσι ενεργά στην εξισορρόπηση προσφοράς-ζήτησης αλλά και στην μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της διαδικασίας παραγωγής ενέργειας. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η λειτουργία της δυνητικά θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα κατά 55.000 τόνους ετησίως.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk