Σε μια ανακολουθία από αυτές που συνηθίζονται τα τελευταία χρόνια για λόγους ρυθμών παραγωγής ή marketing, η άφιξη της τετρακίνητης Hybrid 4 έκδοσης του Grandland X προηγήθηκε χρονικά της δικίνητης, ανεβάζοντας τον πήχη και δημιουργώντας προσδοκίες για αυτή, με δεδομένο ότι η ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα εντοπίζεται στην απουσία ενός ηλεκτροκινητήρα, άρα και στη μείωση της ισχύος του plug-in υβριδικού συνόλου.

Στο δικίνητο Grandland X Hybrid λοιπόν συνυπάρχουν ο turbo κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας συνδυαστικής απόδοσης 224 ίππων και 360 Nm ροπής, που μεταφέρονται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω του γνωστού αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων.

Αυτή η συνύπαρξη αλλά κυρίως ο τρόπος διαχείρισης των δύο μοτέρ εξασφαλίζει κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα 1,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 31 γρ./χλμ., μεγέθη που συνεπάγονται αφενός την εξαίρεση από τα τέλη κυκλοφορίας, αφετέρου σε συνδυασμό με τη χαμηλή Λιανική Τιμή προ Φόρων τον μηδενικό φόρο χρήσης για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων.

Με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί κυρίως στις μεσαίες/υψηλές ταχύτητες και τον ηλεκτροκινητήρα στις χαμηλότερες ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα του υβριδικού συνόλου: η επιλογή «Hybrid» ενεργοποιείται αυτόματα ως η πιο αποδοτική λειτουργία, ενώ το «Electric mode» είναι κατάλληλο για οδήγηση μηδενικών ρύπων στο κέντρο της πόλης και σε περιοχές που δεν – θα – επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες. Στη δε επιλογή «Sport» συνδυάζονται η ισχύς του κινητήρα βενζίνης και του ηλεκτροκινητήρα για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις, με επιτάχυνση από στάση σε 8,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.

Σε οποιαδήποτε plug-in hybrid έκδοση πάντως, αυτό που μετρά στη συνείδηση του οδηγού πέρα από την αυξημένη απόδοση είναι η αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια η οποία είναι φθηνότερη από τη βενζίνη. Στην περίπτωση του Grandland X Hybrid μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 13,2 kWh εξασφαλίζει ρεαλιστική αυτονομία που προσεγγίζει τα 57 χιλιόμετρα και μπορεί να αυξηθεί κατά περίπου 10% αν οδηγός επιλέξει τη λειτουργία B (Brake) στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων προκειμένου να εντείνει την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Αν λοιπόν διανύετε λιγότερα από 50 χλμ. κάθε μέρα, τότε μπορείτε να κινείστε φορτίζοντας την μπαταρία το βράδυ στο σπίτι ή το πρωί στο γραφείο χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το καύσιμο του βενζινοκινητήρα. Από την άλλη πλευρά μπορείτε να ταξιδέψετε όσο μακριά επιθυμείτε χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης αφού υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Αυτό ήταν και εξακολουθεί να είναι το μεγάλο πλεονέκτημα στη χρήση των plug-in υβριδικών μοντέλων έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών. Σημειώστε εδώ ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου 110 λεπτά της ώρας σε Wallbox 7,4 kW.

Στην καθημερινή χρήση το Grandland X Hybrid αποδεικνύεται απολύτως χρηστικό σε κάθε σενάριο, παρέχοντας τα πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας και της πολύ ισορροπημένης οδικής συμπεριφοράς, η οποία οφείλεται στον συνδυασμό ανάρτησης – πλαισίου.

Αυτά σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζού και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και η αναγνώριση κόπωσης οδηγού αυξάνουν την προστιθέμενη αξία και της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία προσφέρει αναβαθμισμένες δυνατότητες στο σύστημα infotainment Navi 5.0 IntelliLink, με την έγχρωμη οθόνη αφής να κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό.

ΣΥΝ: Αποδοτικότητα, αισθητική, ευρυχωρία, οδική συμπεριφορά
ΠΛΗΝ: Απουσία περισσότερων προγραμμάτων ανάκτησης ενέργειας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.
Ηλεκτροκινητήρας : 81 kW
Ισχύς: 224 ίπποι
Ροπή: 360 Nm
Κιβώτιο ταχ.: Αυτόματο 8 σχέσεων
Μπαταρία: 13,2 kWh
Αυτονομία: 57 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 8,9΄΄
Μέγιστη ταχ.: 225 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 1,4 λίτρα / χλμ.
Εκπομπές CO2: 31 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €0
Τιμή πώλησης: Από €44.600