Σήμερα θα σας μεταφέρω στη θαλάσσια περιοχή κοντά στο Κατελλόριζο, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και θα σας περιγράψω τι ακριβώς συνέβη ξημερώματα της Παρασκευής, ένα μόλις 24ωρο πριν από την ολοκλήρωση της παράνομης τουρκικής NAVTEX.

Μόλις είχε ξημερώσει και το Oruc Reis επιχείρησε να πραγματοποιήσει την πιο προκλητική του κίνηση να φτάσει δηλαδή μόλις 8,5 ναυτικά μίλια από την Στρογγύλη, στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Όπου όμως εκεί το περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη, την οποία πρέπει να τη θυμούνται για καιρό οι Τούρκοι.

Εκεί στα 6 ναυτικά μίλια εμφανίζονται ξαφνικά από το πουθενά φρεγάτες, ταχύπλοα σκάφη και ένα υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού δημιουργώντας ένα θαλάσσιο και απροσπέλαστο «τείχος» προστασίας των εθνικών χωρικών υδάτων. Την ίδια ώρα στο λιμάνι του Καστελλόριζου εισέρχονταν με τα φουσκωτά τους μέλη της επίλεκτης ομάδας της Z-MAK, με εξελιγμένο οπλισμό και με φούμο στο πρόσωπό τους, αόρατοι και αυτοί φρουροί του ακριτικού αυτού νησιού.

Βάσει της Navtex που είχε εκδοθεί και η οποία ισχύει έως το βράδυ της Κυριακής (29/11), το τουρκικό ερευνητικό, με τα βοηθητικά του πλοία Ataman και Cengiz Han και με συνοδεία τουρκικών πολεμικών πλοίων συνέχιζε τις έρευνες σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας, αλλά όπως μου έλεγε ανώτατος αξιωματικός «έχουν γνώσιν οι φύλακες». Μάλιστα τα ξημερώματα έκανε έρευνες σε θαλάσσια περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας, που ήταν μόλις 8 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά από την Μεγίστη.

***

Σκληρή γραμμή από Αθήνα και Λευκωσία

Έτσι την Κυριακή το Oruc Reis φεύγει από την ελληνική υφαλοκρηπίδα, υποτίθεται πως σταματά τις όποιες έρευνές του, αλλά αυτό δεν γίνεται τυχαία ή επειδή η Άγκυρα επιθυμεί μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Η εκτίμηση της ελληνικής πλευράς είναι ότι θέλει να δείξει ενόψει της Συνόδου Κορυφής δείγματα καλής γειτονίας (και καλής θέλησης), χωρίς όμως να πείθει κανέναν.

Μόνον που αυτή τη φορά η Αθήνα και η Λευκωσία στην επερχόμενη Σύνοδο Κορυφής θα απαιτήσουν σαφή δέσμευση ώστε να μην υπάρξει καμία επιθετική ενέργεια εκ μέρους της Τουρκίας και δεύτερον συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για έναρξη διερευνητικών συνομιλιών μόνον για τις θαλάσσιες ζώνες.

***

Θύμα των fake news οι Αρχιεπίσκοποι

Αυτά τα fake news δεν σταματούν με τίποτα. Θέλετε μερικά παραδείγματα; Ήταν προγραμματισμένη εδώ και καιρό μια επίσκεψη της καθηγήτριας Εντατικολογίας Αναστασίας Κοτανίδου στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, ο οποίος να σημειώσω πήρε προσφάτως εξιτήριο από τον Ευαγγελισμό, όπου νοσηλευόταν λόγω κορωνοϊού.

Και αμέσως κυκλοφόρησε η ψεύτικη είδηση ότι δήθεν επιδεινώθηκε ξαφνικά η κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας, ότι ανέβασε πυρετό και ότι ανάγκασε τους γιατρούς να σπεύσουν κοντά του. Τίποτα από αυτό δεν συνέβη. Η υγεία του Αρχιεπισκόπου ούτε επιδεινώθηκε, ούτε καν ανέβασε πυρετό ούτε τίποτα, απλώς του έγινε ένα νέο τεστ το οποίο μάλιστα βγήκε αρνητικό.

***

Οσον αφορά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο τα fake news τον ήθελαν εμπύρετο. Ευτυχώς όμως είναι καλά και μέσα σε λίγες ημέρες θα λάβει (εκτός απροόπτου) εξιτήριο από τον Ευαγγελισμό.

***

Κεκλεισμένων των θυρών το εορταστικό άνοιγμα

Μπορεί η υπομονή των πολιτών να εξαντλείται, η αγωνία των εμπόρων και καταστηματαρχών να έχει περάσει το κόκκινο όμως τα βήματα για το unlocking θα είναι…. σημειωτόν. Στο τραπέζι έχουν «πέσει» δύο σενάρια: αυτό του καθολικού ανοίγματος και το δεύτερο του μερικού, κρατώντας κλειστές τις περιοχές με έντονο επιδημιολογικό φορτίο.

Ωστόσο, μπροστά στον κίνδυνο μετά από ένα καθολικό άνοιγμα η κατάσταση να ξαναγίνει εκτός ελέγχουν έδαφος κερδίζει η πρόταση για σταδιακό άνοιγμα, «κλειστά εσωτερικά σύνορα» και γιορτές κατά μόνας. Ο μεγάλος αριθμός νεκρών, που δεν παρουσιάζει τάσεις μείωσης, δηλώνει ότι το σύστημα Υγείας έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του και δεν αφήνει περιθώρια για πειραματισμούς. Το μόνο που μέχρι στιγμής φαίνεται αποφασισμένο είναι το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και δημοτικών στις 7 Δεκέμβρη. Κι αυτό όμως θα οριστικοποιηθεί στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας.

***

2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί

Για πρώτη φορά συμβαίνει αυτό και είναι αποτέλεσμα των συνεπειών του Covid στα σχολεία, Το υπουργείο Παιδείας προσλαμβάνει 2.800 Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς. Οπως μου είπε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη με την στελέχωση των σχολικών μονάδων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς ενδυναμώνεται τη σχολική κοινότητα μέσω διαδικασιών ενημέρωσης, συμβουλευτικής και υποστήριξης, με στόχο εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων. Δηλαδή; Όπως για παράδειγμα η πανδημία του COVID – 19, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν και εκφράζονται ελεύθερα.

Έτσι για το σχολικό έτος 2020-2021, μαθαίνω πως έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 46 εκ. ευρώ μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ για την άμεση πρόσληψη 2800 αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών.

Το προσωπικό αυτό, που θα εργάζεται ανά συστάδα σχολείων, θα προσφέρει εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθοδήγηση και θα παρεμβαίνει έγκαιρα για τη διαχείριση – αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων. Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός. Ήταν ένα project που έχει ξεκινήσει η υφυπουργός εδώ και πολλούς μήνες και υλοποιείται για πρώτη φορά στα γενικά σχολεία με παρουσία του ψυχολόγου εντός του σχολείου.

***

Δημιουργική συνεργασία

Οι άνθρωποι της τέχνης, και ειδικότερα ο κόσμος του θεάτρου και της μουσικής, ζουν αυτή την περίοδο μια τραγική και αδιέξοδη καθημερινότητα. Μια διέξοδος, που επίσης δεν έχει διερευνηθεί, είναι η ώσμωση του Πολιτισμού με τη Δημόσια Εκπαίδευση. Η επείγουσα ανάγκη για πολιτιστικές δραστηριότητες στα σχολεία μπορεί, τώρα, να αποδειχθεί μία δημιουργική και δυναμική προοπτική για μεγάλο μέρος του καλλιτεχνικού κόσμου.

Έτσι προκύπτει η πρόταση της ένωσης Τέχνη και Σχολείο: Φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή καλλιτεχνικού έργου θα μπορούν, στο πλαίσιο ενός προσεκτικά οργανωμένου προγράμματος, να συνεργαστούν με τους διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν καλλιτεχνικά μαθήματα ή εκπαιδευτικούς- υπευθύνους για τις θεατρικές ή άλλες ομάδες, για να τους προτείνουν και να σχεδιάσουν μαζί πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δράσεις.

Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων, η συνεργασία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει συμμετοχή και παροχή υποστήριξης στις θεατρικές και μουσικές παραστάσεις που γίνονται στα σχολεία – ώστε να εμπλουτιστούν με τη ματιά και την εμπειρία των επαγγελματιών, που θα μεταφέρουν όλο το πλέγμα της θεατρικής πράξης (σκηνικά, κοστούμια, μουσική, κίνηση)– προγραμματισμό θεατρικών αναλογίων, συζητήσεων, εκπαιδευτικών, καλλιτεχνικών αλλά και κοινωνικών δραστηριοτήτων, διά ζώσης ή και διαδικτυακά.

Σε αυτές μπορούν να εμπλακούν ηθοποιοί, μουσικοί, χορευτές, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, φωτιστές, ηχολήπτες, εικαστικοί κλπ., ώστε τα παιδιά να συμμετάσχουν σε ολοκληρωμένα σχέδια δημιουργίας.