Μια «ταξιδιωτική φούσκα» που θα συνδέει αεροπορικά δυο συγκριτικά «καθαρές» από κρούσματα κορωνοϊού ασιατικές μεγαλουπόλεις-κράτη, τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, πρόκειται να εγκαινιάσουν οι δύο γιγαντιαίοι και διεθνούς εμβέλειας αερομεταφορείς, Singapore Airlines και Cathay Pacific.

Καθώς τα κρούσματα κορωνοϊού που καταγράφονται καθημερινά είναι πολύ λίγα τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στο Χονγκ Κονγκ, που εδώ και 22 χρόνια θεωρείται κινεζική επικράτεια αλλά διατηρεί μια σημαντική διοικητική και οικονομική αυτονομία από την ηπειρωτική Κίνα, οι δύο πόλεις αποφάσισαν να δρομολογήσουν στις 22 Νοεμβρίου μια απευθείας πτήση μετ’ επιστροφής ημερησίως που θα τις ενώνει. Από τις 7 Δεκεμβρίου οι πτήσεις θα διπλασιαστούν.

Η πληρότητα των αεροσκαφών δεν θα ξεπερνά τους 200 επιβάτες. Οι επιβάτες από τη Σιγκαπούρη με προορισμό το Χονγκ Κονγκ θα υπόκεινται υποχρεωτικά σε τεστ για τον κορωνοϊό προτού επιβιβαστουν στο αεροσκάφος. Για όσους ταξιδεύουν από το Χονγκ Κονγκ στη Σιγκαπούρη το τεστ θα είναι προαιρετικό – οι αρχές πάντως θα το συνιστούν.

Οι δύο πόλεις συμφώνησαν να αναστείλουν τη μεταξύ τους αεροπορική σύνδεση αν παρατηρηθεί έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού.

Ύφεση τέχνας κατεργάζεται

«Απ’ όσο γνωρίζω, είναι τα πρώτα ταξίδια του είδους αυτού που θα πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, αν όχι σε ολόκληρο τον κόσμο. Και σχεδόν θα αποκαταστήσουν τα αεροπορικά ταξίδια, όπως ήταν πριν από την πανδημία της Covid-19», δήλωσε στους «Financial Times» ο υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης Ονγκ Γιε Κουνγκ.

Το κλείσιμο των συνόρων για τον περιορισμό της πανδημίας έχει πλήξει τις οικονομίες ολόκληρης της Ασίας συμπεριλαμβανομένων των δύο σημαντικών εμπορικών κέντρων, της Σιγκαπούρης και του Χονγκ Κονγκ. Εξίσου βαρύ ήταν το πλήγμα που υπέστησαν οι αεροπορικές εταιρείες της περιοχής, σημειώνει η βρετανική οικονομική εφημερίδα.

FILE PHOTO: Singapore Airlines staff member walks down a set of stairs from an Airbus A380 in Sydney

Η Σιγκαπούρη διολίσθησε στην ύφεση για πρώτη φορά μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και οι αρχές της χώρας αναμένουν συρρίκνωση του ΑΕΠ εφέτος κατά 5% έως 7%. Όσο για τη Singapore Airlines προ μηνών έλαβε κρατική στήριξη άνω των 19 δισ. δολ. Σιγκαπούρης (14 δισ. δολ. ΗΠΑ) για να αντιμετωπίσει τη «μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία του ομίλου», όπως τη χαρακτήρισε.

Το Χονγκ Κονγκ είχε βυθιστεί από πέρυσι στην ύφεση, προτού ξεσπάσει δηλαδή η πανδημία, λόγω των μαχητικών διαδηλώσεων που διοργάνωναν καθημερινά επί μήνες ολόκληρους πολίτες που διεκδικούσαν μεγαλύτερη πολιτική ελευθερία και περισσότερη δημοκρατία. Η αεροπορική εταιρεία της πόλης, Cathay Pacific, απέλυσε τους τελευταίους μήνες περίπου το ένα τέταρτο των εργαζομένων που απασχολούσε, ενώ τον περασμένο μήνα ανέστειλε τη λειτουργία της περιφερειακής θυγατρική της, Cathay Dragon.

Εκτός από τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού λειτουργούν και άλλες «ταξιδιωτικές φούσκες», ειδικές αεροπορικές γραμμές δηλαδή, που συνδέουν συγκεκριμένους και αποκλειστικούς προορισμούς. Οι περιορισμοί στη μετακίνηση, όμως, είναι συγκριτικά περισσότεροι.

Έτσι επιβάτες από τη Νέα Ζηλανδία, για παράδειγμα, επιτρέπεται να ταξιδέψουν στην Αυστραλία, αλλά οι Αυστραλοί δεν μπορούν να μεταβούν στη Νέα Ζηλανδία. Επίσης η Σιγκαπούρη έχει εγκαινιάσει με διάφορες κινεζικές πόλεις τις αποκαλούμενες «γρήγορες αεροπορικές γραμμές». Αυτές όμως δεν απευθύνονται σε τουρίστες αλλά μόνο σε όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς ή σε πολιτικούς αξιωματούχους που κάνουν επίσημα ταξίδια.