Προ ολίγων ετών οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων απλώς αντέγραφαν τους Δυτικούς ανταγωνιστές τους. Σήμερα έφθασαν να δημιουργούν πρότυπα και τάσεις στον κλάδο. Και έχοντας πρώτοι την εμπειρία της φονικής επέλασης του κορωνοϊού, είναι οι πρώτοι που κατασκευάζουν «αυτοκίνητα ανθεκτικά στον COVID-19».

Πρόκειται για μοντέλα γνωστών κινεζικών επωνυμιών, που κατά κανόνα έχουν συμπήξει κοινοπραξίες με ευρωπαϊκές και αμερικανικές φίρμες, τα οποία διαθέτουν τεχνολογίες κατά του κορωνοϊού. Η Geely, για παράδειγμα, προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης πλεξιγκλάς μεταξύ εμπροσθίων και πίσω καθισμάτων, που προστατεύουν «καλύτερα από τη χρήση μάσκας».

Η ίδια εταιρεία αναπτύσσει αντιμικροβιακά και αντιβακτηριακά υλικά, όπως άλλωστε και η SAIC και η GAC, που προσφέρουν στα νέα μοντέλα ασφαλέστερα, τριπλά συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αυτενέργησαν ασφαλώς. Το όλο εγχείρημα δημιουργίας οχημάτων που δεν εκθέτουν τους επιβαίνοντες σε ιούς και άλλα μικρόβια συντονίζεται από το κινεζικό κράτος, που έχει για τον σκοπό αυτό εκπονήσει το «Πρόγραμμα για Υγιεινά Αυτοκίνητα».

Πάντα πρωτοπόρος ο Μασκ

Εδώ, βέβαια, θα πρέπει να σημειώσει κανείς ότι ο Έλον Μασκ από το 2015, δηλαδή πριν ακόμα από το κυβερνητικό «Πρόγραμμα για Υγιεινά Αυτοκίνητα», διαθέτει με δική του πρωτοβουλία στην κινεζική αγορά μοντέλα Tesla (κατασκευασμένα στην Κίνα βέβαια) εφοδιασμένα με κλιματισμό που προστατεύει ακόμα και από επίθεση με… βιολογικά όπλα.

«Και προ κορωνοϊού τα Tesla του Μασκ γίνονταν ανάρπαστα λόγω της μεγάλης ατμοσφαιρικής ρύπανσης των κινεζικών πόλεων», όπως σημειώνει ο ρεπόρτερ του