Πολλοί θα πίστευαν ότι το «Μένουμε Σπίτι» θα δώσει ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν κλειστά και οι πολίτες αποφεύγουν τον συγχρωτισμό ακόμη και στα ανοιχτά. Όμως, η εικόνα που αποτυπώνει η έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), σε 307 επιχειρήσεις μέσω της πλατφόρμας e-satisfaction.com δείχνει το ακριβώς αντίθετο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 92% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους. Οι μόνοι κλάδοι που φαίνεται να ευνοούνται είναι τα τρόφιμα/σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα παιχνίδια/βιβλία. Όσον αφορά τους κλάδους που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές.

Επίσης, από τους συμμετέχοντες, το 74% δήλωσε ότι λαμβάνουν σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν και μόλις το 15% δήλωσε πως έχει αύξηση των παραγγελιών. Επίσης, το 27% δήλωσε ότι υπάρχει θέμα με την ασφάλεια των εργαζομένων.

Καθυστερήσεις στις προμήθειες και τις αποστολές

Ακόμη, το 42% αντιμετωπίζει καθυστερήσεις παράδοσης ή ακόμη και διακοπή προμηθειών, ενώ το 31% παρατηρεί καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών από τις εταιρείες ταχυμεταφορών.

Ως προς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, εν μέσω πανδημίας, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, το 48% δηλώνει ότι έχει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων κυρίως από την Ευρώπη (ειδικά την Ιταλία όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα) αλλά και την Κίνα, την χώρα από όπου ξεκίνησε η εξάπλωση του COVID-19. Επιπλέον, το 22% αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πώληση εκτός συνόρων, κυρίως όσον αφορά την Ιταλία αλλά και την Κύπρο.

Μείωση πωλήσεων βλέπει το 84% των επιχειρήσεων

Όσον αφορά δε τις επιπτώσεις που αναμένουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις ότι θα έχει η κρίση της πανδημίας μέσα στο 2020, το 84% αναμένει μείωση πωλήσεων και το 67% μείωση της ζήτησης. Ποσοστό 64% βλέπει προβλήματα ρευστότητας/χρηματοδότησης. Μόλις το 3% αναφέρει ότι δεν προβλέπει συνέπειες.

Ως συνέπεια των παραπάνω, το 79% των ερωτηθέντων αναμένει μείωση των κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων. Το 67% αναμένει μείωση των πωλήσεων λόγω μειωμένης ζήτησης, ενώ το 33% λόγω μειωμένων αποθεμάτων.