• Αναζήτηση
  • Κόντρα Τραμπ – Harley-Davidson

    Εκείνος που φαινόταν πως θα είναι ο πιο φιλικός προς τις επιχειρήσεις πρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ - επιχειρηματίας ων και ο ίδιος - πλησιάζει να γίνει ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρείν.

    Εκείνος που φαινόταν πως θα είναι ο πιο φιλικός προς τις επιχειρήσεις πρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ – επιχειρηματίας ων και ο ίδιος – πλησιάζει να γίνει ο μεγαλύτερος εχθρός του επιχειρείν. «Τουιτάροντας», κατά την προσφιλή του συνήθεια, για να σχολιάσει το ενδεχόμενο μεταφοράς μέρους της παραγωγής της Harley-Davidson εκτός αμερικανικής επικράτειας, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με σχεδόν 2.000 ευρώ κάθε μοτοσικλέτα που θα εξάγεται στην Ευρώπη, ο Ντόναλντ Τραμπ απείλησε την κατασκευάστρια εταιρεία των εμβληματικών μοτοσικλετών ότι αν φύγει από τις ΗΠΑ θα τη φορολογήσει «όσο ποτέ πριν»! «Η Harley-Davidson δεν θα πρέπει ποτέ να κατασκευάζεται σε άλλη χώρα – ποτέ! Οι εργαζόμενοι και οι πελάτες της είναι ήδη πολύ θυμωμένοι με αυτούς. Αν φύγουν θα είναι γι’ αυτούς η αρχή του τέλους. Παραδίδονται, τα παρατάνε! Θα χάσουν την αύρα τους και θα φορολογηθούν όσο ποτέ στο παρελθόν» ήταν το πρωτοφανώς απειλητικό «τιτίβισμα» του αμερικανού προέδρου.

    Επεσε η μετοχή

    Ο Τραμπ κατηγόρησε επίσης, μέσω Twitter, τη Harley-Davidson ότι και πριν από την επιβολή δασμών στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από την Ευρώπη και άλλες χώρες η εταιρεία σχεδίαζε να μετεγκαταστήσει μονάδα παραγωγής της από το Κάνσας Σίτι στην Ταϊλάνδη. Ως εκ τούτου «χρησιμοποιούν τη δασμολόγηση ως δικαιολογία για να φύγουν».
    Είναι πρωτοφανής η κόντρα μεταξύ Τραμπ και Harley-Davidson, η οποία όντως λειτουργεί εργοστάσια στη Βραζιλία, στην Ινδία, στην Αυστραλία και στην Ταϊλάνδη. Τη Δευτέρα η εταιρεία εξήγησε ότι τα ευρωπαϊκά αντίμετρα στη δασμολόγηση του ευρωπαϊκού χάλυβα και αλουμινίου από τον Τραμπ είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι δασμοί που επιβάλλει η ΕΕ στις μοτοσικλέτες της από το 6% στο 31%. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή κάθε μοτοσικλέτας που εισάγεται στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ θα αυξηθεί περίπου κατά 2.200 δολάρια (1.880 ευρώ).
    Μετά την αρχική ανακοίνωση της Harley-Davidson τη Δευτέρα, που συνοδεύθηκε από αναθεώρηση επί το μετριοπαθέστερον των προβλέψεων των αναλυτών για την κερδοφορία της εταιρείας, η τιμή της μετοχής της έχασε σχεδόν το 6% της αξίας της. Την Τρίτη τα προεδρικά τιτιβίσματα και οι απειλές ότι «δεν θα μπορεί να πουλάει αφορολόγητα τις μηχανές της στην αμερικανική αγορά» στοίχισαν στη μετοχή άλλο ένα 1% της αξίας της. Σημειωτέον ότι οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ευρώπη μόνο αμελητέες δεν είναι. Για την ακρίβεια, η ευρωπαϊκή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τη Harvey-Davidson μετά την αμερικανική – πέρυσι πούλησε περίπου 40.000 καινούργιες μοτοσικλέτες, αριθμός που αντιστοιχεί στο ένα έκτο των πωλήσεών της παγκοσμίως.  

    Σε περισυλλογή

    Η κλιμάκωση των εχθροπραξιών μεταξύ της Ουάσιγκτον και των εμπορικών της εταίρων σε ολόκληρο τον κόσμο έχει ρίξει σε κατήφεια και περισυλλογή τις αγορές. Τα νέα καθημερινά είναι καταιγιστικά. Και εκείνα που επηρέασαν την περασμένη εβδομάδα περισσότερο το ηθικό των επενδυτών ήταν, εκτός από την κόντρα Τραμπ – Harley, τα σχέδια του αμερικανού προέδρου να απαγορεύσει σε κινεζικές εταιρείες να επενδύουν σε αμερικανικές επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας, αλλά και τις εξαγωγές τεχνολογικών προϊόντων από τις ΗΠΑ στην Κίνα – για να προστατευθεί, δήθεν, η αμερικανική τεχνογνωσία.
    Αίσθηση προκάλεσε η προσπάθεια του υπουργού Οικονομικών Στίβεν Μνουτσίν να «μαζέψει» κάπως τις δηλώσεις Τραμπ λέγοντας ότι «οι αναφορές για τις αμερικανικές προθέσεις έναντι της Κίνας» δεν είναι ακριβείς και ότι «η Κίνα ίσως εξαιρεθεί από τις απαγορεύσεις σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις». Αλλά, όπως σημείωνε την Τρίτη και ο βρετανικός «Guardian», «οι προσπάθειες του Μνουτσίν ελάχιστα περιόρισαν τη ζημιά που έχει ήδη γίνει».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk