• Αναζήτηση
  • To Studio 54 και όλα τα διάσημα κλαμπ του κόσμου σε μια έκθεση

    Τα εσωτερικά και τα γραφίστικα σχέδια ορισμένων από τα πιο διάσημα νάιτ κλάμπ του πλανήτη παρουσιάζονται στην έκθεση «Night Fever», στο περίφημο Vitra Design Museum, στη Βάιλ αμ Ράιν της Γερμανίας.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Τα εσωτερικά και τα γραφίστικα σχέδια ορισμένων από τα πιο διάσημα νάιτ κλάμπ του πλανήτη παρουσιάζονται στην έκθεση «Night Fever», στο περίφημο Vitra Design Museum, στη Βάιλ αμ Ράιν της Γερμανίας.

    Η έκθεση εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο και θα διαρκέσει έως τις 9 Σεπτεμβρίου. Στόχος είναι να εξερευνηθεί η «σχέση μεταξύ της κουλτούρας του κλαμπ και του ντιζάιν», αντιμετωπίζοντας το νάιτ κλαμπ ως πηγή έμπνευσης για αρχιτέκτονες και ντιζάινερς.

    Η αίθουσες του Vitra είναι γεμάτες φωτογραφίες, φυλλάδια, έργα τέχνης και δίσκους που σχετίζονται με κάποια από τα πιο εμβληματικά νάιτ κλαμπ του κόσμου, το διάστημα 1960-2018. Μεταξύ αυτών, το Hacienda του Μάνστεστερ και το Studio 54 της Νέας Υόρκης.

    Οι επισκέπτες εισέρχονται στη δεκαετία του 1960, με γραφιστικά από κλαμπ σαν το Electric Circus της Νέας Υόρκης και το Space Electronic της Φλωρεντίας. Εξερευνάται η λεγόμενη «ριζοσπαστική περίοδος» της Ιταλίας, με επίκεντρο τον πολυχώρο Piper του Τορίνο.

    Καθώς η έκθεση και οι επισκέπτες μπαίνουν στη δεκαετία του 1970 – τα εκθέματα παρουσιάζονται χρονολογικά – στο επίκεντρο έρχεται το Studio 54 της Νέας Υόρκης, (δημιουργήθηκε από τους Ίαν Σράγκερ και Στιβ Ράμπελ το 1997 και έγινε cult λόγω του χλιδάτου εσωτερικού διάκοσμου και των διασημοτήτων που σύχναζαν εκεί).

    Μεγάλο μέρος του τμήματος που είναι αφιερωμένο στη δεκαετία του 1980 εστιάζει στο Hacienda του Μάντσεστερ, με τα post-industrial εσωτερικά του που ετοίμασε ο αρχιτέκτονας και σχεδιαστής Μπεν Κέλι.

    Οι επιδράσεις του Hacienda επεκτάθηκαν στον acid-house τύπο νάιτ κλαμπ του Βερολίνου, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, και με αυτό έρχονται σε επαφή οι επισκέπτες, στη συνέχεια. Λίγο μετά την πτώση του Τείχους, οι ρέιβερς καταλάμβαναν ερειπωμένους χώρους για να δημιουργήσουν κλαμπ σαν το Τρέζορ. Το 2004, το Βερολίνο έγινε το σπίτι του διαβόητου Μπεργκάιν, μέσα σε πρώην μονάδα παραγωγής θερμότητας.

    Στο τέλος, η έκθεση εξετάζει τις πολυπλοκότητες του σύγχρονου ντιζάιν ενός νάιτ κλαμπ. «Από τη μια, η κουλτούρα του κλαμπ ανθεί και εξελίσσεται καθώς την παίρνουν υπό υιοθεσία παγκόσμια εμπορικά σήματα και φεστιβάλ και από την άλλη, πολλά νάιτ κλαμπ εξορίζονται εκτός πόλης ή απλώς επιβιώνουν ως θλιβερά ιστορικά μνημεία και σύγχρονα χαλάσματα ενός ηδονιστικού παρελθόντος. Την ίδια στιγμή, μια καινούργια γενιά αρχιτεκτόνων αναμετράται με τις προκλήσεις» επισημαίνουν οι επιμελητές της έκθεσης.

    Στην έκθεση φιλοξενείται επίσης μια σχεδιασμένη ειδικά για το «Night Fever»εγκατάσταση του Κόνσταντιν Γκρσίτς και του ντιζάινερ φωτισμού Ματίας Ζίνγκερ.

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk