• Αναζήτηση
  • Το 24ο διεθνές φεστιβάλ χορού στην Καλαμάτα απο 13-22 Ιουλίου

    Αφιερωμένο στο ανθρώπινο σώμα και στις αμέτρητες όσο και άγνωστες δυνατότητές του είναι το εφετινό, 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που θα διεξαχθεί μεταξύ 13-22 Ιουλίου στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα

         Αφιερωμένο στο ανθρώπινο σώμα και στις αμέτρητες όσο και άγνωστες δυνατότητές του είναι το εφετινό, 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που θα διεξαχθεί μεταξύ 13-22 Ιουλίου στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα με νέα καλλιτεχνική διευθύντρια τη Λίντα Καπετανέα.

     Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε τη Δευτέρα 19 Μαρτίου _ αρκετά νωρίς σε σχέση με άλλες χρονιές_ στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού παρουσία της Υπουργού Λυδίας Κονιόρδου, του  Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση αλλά και του Δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα.

       Είκοσι ξένοι δημιουργοί, εκ των οποίων οι δέκα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αξιόλογοι Έλληνες ερμηνευτές, σπουδαίοι δάσκαλοι του χορού, μία παγκόσμια πρεμιέρα, παραστάσεις που συνδυάζουν διαφορετικά είδη_ από το τσίρκο ως το street dance_ κι ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σκιαγραφούν το προφίλ της εφετινής διοργάνωσης.

       Από την πλευρά της, η Υπουργός Πολιτισμού τόνισε τη σημασία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας στην εγχώρια αλλά και παγκόσμια σκηνή κι αναφέρθηκε στις περισσότερες δυνατότητες τις οποίες προσφέρει στη διοργάνωση το Μέγαρο Χορού.

        Στην επίτευξη μεσοπρόθεσμης χρηματοδότησης, της τάξεως των 1,2 εκ ευρώ για τρία χρόνια (2018-2020) αναφέρθηκε ο Αλέξης Χαρίτσης επισημαίνοντας πως, με τον τρόπο αυτό, παρέχεται η δυνατότητα σταθερού προγραμματισμού σε βάθος χρόνου.

         Λαμβάνοντας τον λόγο ο δήμαρχος Καλαμάτας μεταξύ άλλων  χαρακτήρισε «φάρο πολιτισμού» το Μέγαρο Χορού της πόλης κι αναφέρθηκε στην επικείμενη επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή μέσω διαγωνισμού αλλά και στις μελλοντικές δυνατότητες συνεργασιών με μεγάλους πολιτιστικούς φορείς της Αθήνας.
     Το πρόγραμμα

        Βασικός στόχος της Λίντας Καπετανέα κατά τον σχεδιασμό του εφετινού προγράμματος ήταν να δημιουργήσει ένα φεστιβάλ ανοιχτό στη διεθνή κοινότητα, σε όλες τις ηλικίες, στις τέχνες και στη συνεργασία με άλλους φορείς αλλά και μια διοργάνωση αφιερωμένη στην εκπαίδευση και στην έρευνα, υποστηρικτική στους δημιουργούς και ταυτόχρονα ικανή να εμπνεύσει το κοινό σε ηθικό και φιλοσοφικό επίπεδο.

       Οι δημιουργοί από το εξωτερικό που θα δώσουν εφέτος το «παρών» στην Καλαμάτα προέρχονται από τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, τη Σλοβακία, την Ιταλία, το Ισραήλ, τη Σουηδία και την Ιρλανδία.

    Ανάμεσά τους, εξέχουσα θέση κατέχουν ο γεννημένος στο Κονγκό αλλά εγκατεστημένος στη Γαλλία_ Ολιβιέ Ντε Σαγκαζάν με το «Transfiguration» ο οποίος θα βρεθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, ο Γιόζεφ Νατζ που θα συμμετάσχει με παράσταση («Penzum») αλλά και με έκθεση φωτογραφίας, ο αγαπητός στο ελληνικό κοινό Βιμ Βαντεκέιμπους με την ομάδα του Ultima Vez, η Svalbard Company με το «All Genius All Idiot» που υπερβαίνει τα όρια της κλασικής παράστασης τσίρκου, το δίδυμο Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον, δυο από τους σημαντικότερους χορευτές animation και poppin στον κόσμο (επίσης στην πρώτη τους εμφάνιση στην Ελλάδα). Στην έναρξη του Φεστιβάλ, θα δούμε την Compagnia Sharon Fridman με το «Free Fall».

     Ο Σαρόν Φρίντμαν από το Ισραήλ έχει ως έδρα τη Μαδρίτη κι εν προκειμένω δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα χορογραφία για έξι επαγγελματίες χορευτές και είκοσι ντόπιους ερασιτέχνες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης παραστάσεις τριών ελληνικών ομάδων: της Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου με το «In case of Loss», το «Ανώνυμο» της Τζένης Αργυρίου και το «The Art of Dying» των Χριστίνας Γουζέλη και Πολ Μπλάκμαν.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει δυο επαγγελματικά σεμινάρια χορού, ένα masterclass, ένα εργαστήρι για παιδιά κι ένα σεμινάριο για ΑμεΑ. Τέλος το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αποκτά για πρώτη φορά εικαστική ταυτότητα που υπογράφει ο graphic designer Μike Rafail, κινείται στις βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος και αντανακλά την αξία του χορού ως μορφής γλώσσας.

    Τα γράμματα του λογότυπου _ τα αρχικά του Φεστιβάλ_ αντιμετωπίζονται ακριβώς όπως το ανθρώπινο σώμα: μπορούν να κινηθούν, να χρωματιστούν και να μεταμορφωθούν χωρίς να χάνουν το νόημά τους.   

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk