«Η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητές μας», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά σε εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για τις αστικές μεταφορές που πραγματοποιήθηκε σε ξενοδοχείο της Αθήνας.
Η κ. Γεννηματά σημείωσε ότι στόχος της πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής είναι να εξασφαλιστούν «συγκοινωνίες με ασφάλεια και σεβασμό στην αξιοπρέπεια του επιβάτη, με υψηλού επιπέδου και ποιότητας υπηρεσίες, με φθηνό εισιτήριο, όπως πράξαμε εμείς, πριν οι ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ προχωρήσουν στην αύξησή του.
»Συγκοινωνίες με επιχειρήσεις δημόσιες και δημοτικές (όπως και στις συντριπτικά περισσότερες χώρες της Ευρώπης), αλλά χωρίς ελλείμματα, με υγιή λειτουργία, με σύγχρονο διοικητικό μοντέλο.
»Συγκοινωνίες με οργανισμούς που σέβονται και συνεργάζονται με τους εργαζόμενους σ’ αυτές, που εξασφαλίζουν ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς, και αμοιβές με βάση συλλογικές συμβάσεις.
»Συγκοινωνίες που αξιολογούν και εκπαιδεύουν το ανθρώπινο δυναμικό τους με σύγχρονα οργανογράμματα, αποτελεσματική διοίκηση, λειτουργικούς κανονισμούς προσωπικού που αντιστοιχούν στα σημερινά δεδομένα».
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης, επισήμανε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες είχαν υποστηριχθεί από εμάς έμπρακτα, με εξορθολογισμό, ανανέωση στόλου, αναδιάρθρωση δρομολογίων και λειτουργική συνέργεια λεωφορείων με το μετρό, το τραμ και τον προαστιακό.
»Τις υποδομές αυτές μπορούσε κι όφειλε να αξιοποιήσει η κυβέρνηση, ιδιαίτερα αυτά τα τρία τελευταία χρόνια που είχαμε ένα πρωτόγνωρο κύμα τουρισμού που θα μπορούσε να αποτελέσει μία νέα πηγή εσόδων για τις αστικές συγκοινωνίες.
»Εμείς πετύχαμε λειτουργική κερδοφορία, μείωση του εισιτηρίου, αποτροπή απολύσεων, αύξηση επιβατικής κίνησης, μείωση κατά 50% της κρατικής επιδότησης, θεσμοθέτηση των εθελοντών ελεγκτών, εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών».
Ο κ. Μανιάτης πρόσθεσε ότι στόχος μας είναι «οι σύγχρονες, ποιοτικές, αξιόπιστες, ασφαλείς, φθηνές, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ως βασικό ατομικό δικαίωμα των πολιτών. Ιδιαίτερα, ατομικό δικαίωμα των οικονομικά αδύναμων, ώστε να μετακινούνται από και προς τους τόπους εργασίας, κατοικίας και αναψυχής με σύγχρονο τρόπο.
»Φθηνό εισιτήριο για τους πολλούς, δωρεάν μετακίνηση και μειωμένο για όσους το έχουν ανάγκη. Εχουμε ήδη διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη σύνδεση των σημερινών συγκοινωνιών με τις έξυπνες ψηφιακές πόλεις».
Καταλήγοντας, τόνισε πως «δεν θα ανεχθούμε και θα ακυρώσουμε τη λειτουργία του Υπερταμείου της αποικιοκρατίας. (…) Η προσπάθεια αυτή θα φέρει την ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό και θα αλλάξει τη μίζερη εικόνα, όπου λαϊκισμός και συντηρητισμός προσπαθούν να χτίσουν ένα πλασματικό δίπολο και να κρατήσουν τη χώρα όμηρο και σε συνεχές αδιέξοδο».
Ο πρώην υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι «από το 2010-2014 σχεδιάσαμε κι εφαρμόσαμε μία νέα στρατηγική ενιαίου δικτύου, με νέα προϊοντική πολιτική με μειώσεις τιμών και ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου, με αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης για πρώτη φορά μετά το 2010».
Τόνισε επίσης ότι για πρώτη φορά τα οικονομικά των ανωνύμων εταιρειών του ΟΑΣΑ βελτιώθηκαν, όπως επίσης εφαρμόστηκαν μία σειρά από νέες πολιτικές που είχαν σχέση με την συνεργασία με το κοινό, υπογράφηκαν οι δύο μεγάλες συμβάσεις που αφορούσαν την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, άλλαξε η πολιτική κι η ταυτότητα των εταιρειών και για πρώτη φορά εγκαινιάστηκε η πολιτική των ανοιχτών δεδομένων στις συγκοινωνίες.
»Από τον Γενάρη του 2014 αποδείξαμε ότι μπορούμε να υλοποιήσουμε δύσκολες μνημονιακές υποχρεώσεις προσδίδοντας κοινωνικό πρόσημο στην αναγκαία αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών».
Ανέφερε ακόμη πως «η πολιτική ΠΑΣΟΚ είναι να αλλάζουμε τα πράγματα, να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες και να φέρουμε τις νέες τεχνολογίες. Ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, πρέπει να φέρουμε ισοδύναμα που αντιστοιχούν στα κοινωνικά αγαθά. Μπορούμε να υπηρετούμε το κοινωνικό συμφέρον με μεγάλη αφοσίωση υπέρ των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των πολιτών κι αυτό γιατί ξέρουμε τι σημαίνει δημόσιο αγαθό».