• Αναζήτηση
  • Παράταση στην διαβούλευση για το Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ

    «Δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από την υποβληθείσα μελέτη Master Plan ΟΛΠ ΑΕ, η διαδικασία διαβούλευσης δεν

    «Δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από την υποβληθείσα μελέτη Master Plan ΟΛΠ ΑΕ, η διαδικασία διαβούλευσης δεν έχει συντελεστεί πλήρως, η ΕΣΑΛ κρίνει σκόπιμη την ολοκλήρωση της εντός 10 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως 07-03-2018. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να υποβληθεί στους φορείς διαβούλευσης το αναγκαίο υλικό, προκειμένου να δύνανται να λάβουν θέση επί αυτής».

    Αυτό αναφέρει η απόφαση της (ΕΣΑΛ) που συνεδρίασε σήμερα Τρίτη παρουσία του Προέδρου της Επιτροπής Χρήστου Λαμπρίδη Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.


    Οι προτάσεις των Δήμων θα πρέπει να εξεταστούν από τον ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να υιοθετηθούν.

    Στην περίπτωση που ο ΟΛΠ αποδεχτεί προτάσεις των Δήμων θα πρέπει να υποβάλλει σχέδιο τροποποίησης, ενώ στην περίπτωση που κάποιες από αυτές απορρίψει, θα πρέπει να δώσει αιτιολογημένη πρόταση.

    Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα του Master plan του ΟΛΠ έκαναν λόγο για ένα δύσκολο πρόγραμμα ανάπτυξης,αφού θα πρέπει να εγκριθούν και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων, ωστόσο εξέφρασαν την αισιοδοξία και την εκτίμηση ότι τα όποια προβλήματα και αντιδράσεις δήμων θα ξεπεραστούν και σε ένα τρίμηνο θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία προκειμένου να αρχίσει η υλοποίηση του σχεδίου.

    Σημειώνεται ότι στις προτάσεις του ΟΛΠ που παρουσιάστηκαν επισήμως στους αρμόδιους φορείς τη Δευτέρα 22.01.2018, προβλέπεται η ανάπτυξη κέντρου logistics, η κατασκευή τουλάχιστον δύο ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, η επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας και η κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού.

    Στόχος του ΟΛΠ είναι το λιμάνι του Πειραιά να αποκτήσει ηγετική θέση στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση 580.000 επιβατών που να έχουν ως λιμάνι εκκίνησης τον Πειραιά και από τους οποίους οι 100.000 να προέρχονται από την Κίνα.

    Γι αυτό το λόγο η επέκταση στο νότιο τμήμα του λιμανιού με τη δημιουργία συνολικά 6 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς 350 μέτρων, αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο της κρουαζιέρας.

    Αναμένεται επίσης η ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας σε πεντάστερο ξενοδοχείο, η μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και η κατασκευή νέας ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή PortoLeone.Επίσης προβλέπεται η κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000 m2 το καθένα, και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο .

    Ο οργανισμός θα προμηθευθεί εξάλλου οικολογικά λεωφορεία για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών και του κοινού γύρω από το κεντρικό λιμάνι της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.

    Διαμαρτυρία Δήμου Σαλαμίνας

    Εν τω μεταξύ σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το Δημοτικό Συμβούλιο Σαλαμίνας έκανε αποδεκτή την πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Παναγιώτη Χατζηπέρου  για έκδοση «απόφασης διαμαρτυρίας του Δημοτικού Συμβουλίου προς την ΟΛΠ Α.Ε. και τα συναρμόδια Υπουργεία για τον περιορισμένο χρόνο που δόθηκε για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Ειδικότερα δε για την Κυνόσουρα και το θαλάσσιο χώρο της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας που είναι πλήρως προστατευμένος από τις Υπουργικές Αποφάσεις Α1/Φ02/16973/665/26-3-1982 και ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ43/47502/2913/11-10-2001.»
    Κατά την συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το master plan του ΟΛΠ ο  Αντιπεριφερειάρχης «ενημέρωσε τη Δήμαρχο κ. Ισιδώρα Νάννου, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τους πολίτες σχετικά με τη διαβούλευση και τον πολύ περιορισμένο χρόνο που διατέθηκε από την ΟΛΠ Α.Ε. για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα καθορίσει τη ζωή των κατοίκων και των σοβαρών επιπτώσεων στο περιβάλλον για πάρα πολλές δεκαετίες. Αναφέρθηκε στο θέμα της παραχώρησης της Κυνόσουρας και στα 835 στρέμματα της Αδόμητης Ζώνης Α΄ που επεστράφησαν στο Δήμο με το Ν.4504/2017 (ΦΕΚ 184/Α΄/29-11-2017). Επιπλέον έκανε αναφορά και για το σχεδιασμό της ΟΛΠ Α.Ε. να δημιουργηθεί ναυπηγείο στην περιοχή Βόρεια των Σεληνίων, θέση Λιμνιώνα, χωρίς τις απαιτούμενες μελέτες  περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τις απαιτούμενες εγκρίσεις.»

    Επιπλέον η δημοτική παράταξη του Πειραιά «Το Λιμάνι της Αγωνίας» αναφέρει σε ανακοίνωση της ότι «στο Σχέδιο Ανάπτυξης και Διαχείρισης (master plan) του λιμανιού της πόλης μας, η Ο.Λ.Π  Α.Ε προτείνει 19 έργα που καλύπτουν τη μεγαλύτερη έκτασή του, από το Παλατάκι έως το Πέραμα. Κάποια από αυτά αναμορφώνουν ριζικά τη λειτουργία του λιμανιού, ενώ τα περισσότερα έχουν άμεσες επιπτώσεις στους όμορους δήμους και στην ευρύτερη περιοχή του Μείζονος Πειραιά. Η δημοτική κίνηση «το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας», που στην 20χρονη διαδρομή της αγωνίζεται για ένα λιμάνι ανοιχτό στην πόλη, εκτιμά ότι πριν τεθεί σε εφαρμογή η υλοποίηση του Σχεδίου πρέπει να προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς και τις συλλογικότητες του Πειραιά, προκειμένου οι όποιες επεμβάσεις να συνυπολογίζουν τις προσδοκίες και την ευημερία των Πολιτών, να συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και να πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή των παραγωγικών δυνάμεων της πόλης.»
    Και επισημαίνει: «Εκ πρώτης όψεως, αξιολογούμε ως θετικά τα προβλεπόμενα έργα συντήρησης, επισκευών, εξοπλισμού και εκβαθύνσεων, τη λειτουργία δικτύου οικολογικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του κοινού μέσα στο λιμάνι αλλά και για τη μετάβασή του προς το κέντρο της πόλης και τους σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Επίσης, εκτιμούμε ως θετική εξέλιξη τη διαμόρφωση της Πέτρινης Αποθήκης σε Μουσείο Μετανάστευσης και την εκεί εγκατάσταση του Ιστορικού Αρχείου του ΟΛΠ. Αντίθετα, διατηρούμε πολλές και έντονες επιφυλάξεις για τη σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμένος κρουαζιέρας -έως και 6 νέες προβλήτες και με εκτεταμένη επιχωμάτωση μπροστά στη Σχολή Δοκίμων- χωρίς προηγούμενη σοβαρή μελέτη σκοπιμότητας και χωρίς περιβαλλοντική μελέτη για την επιβάρυνση της πόλης από τα ρυπογόνα κρουαζιερόπλοια μιας τουριστικής βιομηχανίας που συρρικνώνεται συνεχώς στην Ανατολική Μεσόγειο. Το ίδιο ισχύει και για τη σχεδιαζόμενη οικοδόμηση  κτηριακών μεγαθηρίων ύψους 55 μέτρων που ξεπερνούν κατά πολύ τα επιτρεπόμενα από τον ΓΟΚ όρια δόμησης (32 μέτρα ή 9 όροφοι). Εξάλλου, δυσάρεστη έκπληξη προκαλεί η παντελής απουσία αναφοράς στη δημιουργία του διεθνούς εμβέλειας Εθνικού Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό και  γενικότερα η έλλειψη μέριμνας για την αξιοποίηση και ανάδειξη της Πολιτιστικής Ακτής.»


    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk