• Αναζήτηση
  • Η μητέρα των σκανδάλων

    Αν οι προστατευόμενοι μάρτυρες αποδειχθούν αξιόπιστοι, τότε το σκάνδαλο Novartis θα είνα

    Η μητέρα των σκανδάλων | tovima.gr
    Αν οι προστατευόμενοι μάρτυρες αποδειχθούν αξιόπιστοι, τότε το σκάνδαλο Novartis θα είναι ίσως το μεγαλύτερο από τη Mεταπολίτευση. Δεν είναι μόνον ότι έβαλε στο κάδρο δύο πρώην πρωθυπουργούς και οκτώ πρώην υπουργούς, είναι και ο τρόπος που μοιραζόταν η μίζα στην πιο σκληρή περίοδο των μνημονίων: με βαλίτσες! Και να σκεφτείτε υπήρξε περίπτωση που μοιράστηκαν, σύμφωνα με τη δικογραφία, 40 εκατ. ευρώ ως μίζα για το σκάνδαλο των εμβολίων. Ισως ποτέ να μην έφθανε η δικογραφία στη Βουλή εάν δεν την έφερνε «δεμένη» στην Ελλάδα και στους έλληνες εισαγγελείς το… FBI.

    nnn

    Ο Αλέξης Τσίπρας και οι υπουργοί του τρίβουν βεβαίως τα χέρια τους από ικανοποίηση για την εξέλιξη που είχε το σκάνδαλο Novartis σε μια δύσκολη για την κυβέρνηση εποχή, με το Μακεδονικό και Αλβανικό ορθάνοιχτα και με την τέταρτη αξιολόγηση επί θύραις. Πάντως ορισμένοι στην κυβέρνηση θυμούνται ότι τα πολιτικά κέρδη από τα σκάνδαλα των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι ελάχιστα, διότι υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος της παραγραφής.


    Η μεγάλη γαλάζια αμηχανία

    Το σκάνδαλο Novartis είχε πρώτα τις παρενέργειές του στη ΝΔ. Και αυτό ήταν φυσικό, αφού τα περισσότερα πολιτικά στελέχη που μπήκαν στο κάδρο της μίζας και της διαφθοράς προέρχονται από τον χώρο της ΝΔ. Σε αμηχανία βρέθηκαν αρκετοί βουλευτές της ΝΔ, αφού, όπως έλεγαν, δεν γνώριζαν καν ποια είναι γραμμή του κόμματος στην υπόθεση. Οι περισσότεροι ακύρωναν τις εμφανίσεις τους σε ραδιόφωνα και τηλεπαράθυρα ακριβώς γιατί δεν γνώριζαν τι ακριβώς να πουν. Μόνος «γενναίος» ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας που βγήκε στο ραδιόφωνο του Alpha ζητώντας εξηγήσεις γιατί ο Δ. Τζανακόπουλος βρέθηκε στον Αρειο Πάγο και γιατί οι υπουργοί Κοντονής και Παπαγγελόπουλος χαρακτήρισαν το σκάνδαλο μεγαλύτερο από αυτό της Siemens. Ηθελε να αποδείξει ότι η κυβέρνηση γνώριζε τη δικογραφία κατά παράβαση του Συντάγματος.

    nnn

    Υπήρξαν ωστόσο βουλευτές της ΝΔ που ζητούσαν από την ηγεσία του κόμματος και συγκεκριμένα από τον Κ. Μητσοτάκη να πάρει συγκεκριμένη θέση. Δηλαδή να ζητήσει, εάν όντως πιστεύει πως πρόκειται περί σκανδάλου, να βγουν όλα στο φως και να καταλογιστούν οι ποινικές ευθύνες σε όποιους ενέχονται, όσο ψηλά και αν βρίσκονται (ή βρέθηκαν στο παρελθόν) στην ιεραρχία του κόμματος, ή, εάν δεν πιστεύει (και διαθέτει τα απαιτούμενα στοιχεία) πως πρόκειται περί σκανδάλου, να βγει και να καταγγείλει τη σκευωρία. Ζήτησαν όμως να δοθεί στη δημοσιότητα η δικογραφία. Αφήστε που υπήρξαν βουλευτές της ΝΔ που ζητούσαν να κοινοποιηθούν τα E9 των εμπλεκομένων για να διαπιστωθούν οι τυχόν μεταβολές τους σε ακίνητα. Υπάρχει και κάτι ακόμα. Στο δείπνο που παρέθεσε στην Καλαμάτα το ζεύγος Αντώνη Σαμαρά στο ζεύγος Κ. Μητσοτάκη συζητήθηκε επί μακρόν το θέμα της Novartis. Αλλά όμως, όπως μαθαίνω, έγινε προσπάθεια υποβάθμισης της υπόθεσης.


    Στουρνάρας: «Με στοχοποιούν εδώ και τρία χρόνια»

    Από όλους όσοι έχουν μπει στο κάδρο του σκανδάλου Novartis πιο ψύχραιμος θέλει να εμφανίζεται ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας. Λέει ότι περίμενε αυτήν την εξέλιξη, ότι δεν ένιωσε την παραμικρή έκπληξη που τον «εμπλέκουν και σε αυτήν την υπόθεση», αφού εδώ και τρία χρόνια συνεχώς τον στοχοποιούν, αυτόν και τη σύζυγό του. Και ωσάν να μη συνέβη τίποτα, πήρε το πρωί της Τρίτης το αεροπλάνο για να βρεθεί στη Φρανκφούρτη, στη Σύνοδο της ΕΚΤ, κάνοντας απλώς μια «ψύχραιμη» ανακοίνωση – υπενθύμιση ότι από το 2011 αφαιρέθηκε η υπογραφή για τις φαρμακευτικές συμβάσεις από τους υπουργούς Οικονομικών.

    Οι εικαστικές ανησυχίες του Τσίπρα

    Το περίεργο δεν είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας μας ενημερώνει με αναρτήσεις του κάθε λίγο και λιγάκι για τους πίνακες που ανεβοκατεβάζει στο πρωθυπουργικό του γραφείο, αλλά ότι συνεχώς αλλάζει εικαστικά γούστα. Και τα αλλάζει συχνά εάν υπολογίσει κανείς τους πίνακες που έχει έως τώρα αλλάξει στο γραφείο του. Για παράδειγμα, όταν εξελέγη πρωθυπουργός, στο Μέγαρο Μαξίμου βρισκόταν ο πίνακας «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» του μεγάλου εικαστικού Θεόδωρου Βρυζάκη. Αυτός ο εξαίρετος πίνακας, τον οποίο, τότε, κάποιοι νεόφερτοι στο Μέγαρο Μαξίμου έσπευσαν να τον ονομάσουν «Θεά Νίκη», έφυγε με συνοπτικές διαδικασίες. Στη θέση του ο κ. Τσίπρας ήθελε τον πίνακα «Αντίθεση» που φιλοτέχνησε ο Δημοσθένης Κοκκινίδης το 1980. Τώρα πάλι άλλαξε και τον χώρο στο γραφείο του κοσμεί πλέον ο τελευταίος πίνακας του Παναγιώτη Τέτση «Υδρα Ι», ο οποίος και αντικατέστησε τη «Ναυμαχία της Σαλαμίνας» του Κωνσταντίνου Βολανάκη.

    nnn

    Να σημειώσω εδώ ότι ο κ. Τσίπρας δεν αλλάζει πίνακες μόνο στο γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου. Αλλάζει και στο πολιτικό του γραφείο στη Βουλή. Μόλις έγινε πρωθυπουργός και μετακόμισε από το γραφείο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τοποθέτησε στο νέο του γραφείο τον πίνακα «Ατέρμονα Πεδία» του Θεόδωρου Στάμου, όπου κυριαρχεί το βαθύ κόκκινο χρώμα. Για την ιστορία να αναφέρω ότι πίνακα του ίδιου εικαστικού είχε και ο Γιώργος Παπανδρέου, πλην όμως κυριαρχούσε το μπλε χρώμα με ένα σκίσιμο στη μέση. Τον είδε και η Χίλαρι Κλίντον και εντυπωσιάστηκε όταν ο κ. Παπανδρέου της είπε πως συμβολίζει «το αιώνιο, το απροσπέλαστο, το απέραντο, το άρρητο».

    Ο Αδωνις, η βουλεύτρια και η αίθουσα 131

    Ας επανέλθω όμως στην υπόθεση της Novartis, η οποία επισκίασε τις εργασίες της εξεταστικής επιτροπής που διερευνά σε αυτή την φάση την υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ. Καλεσμένος ήταν  πρώην υπουργό Υγείας της ΝΔ Αδ. Γεωργιάδη. Οι βουλευτές της ΝΔ και της ΔΗΣΥ ζήτησαν να έρθει η δικογραφία στην εξεταστική επιτροπή που διερευνά τον χώρο της Υγείας, ενώ ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής Αντ. Μπαλωμενάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συγκρότησης προανακριτικής επιτροπής για το θέμα, κάτι που θα δημιουργήσει επιπλέον αντιπαραθέσεις. Στην αντιπολίτευση άλλωστε θεωρούν ότι πρόκειται για «κακοστημένη κυβερνητική σκευωρία», όπως είπε η Εύη Χριστοφιλοπούλου κάνοντας έξαλλη την συριζαία βουλευτή (ή βουλεύτρια- όπως θέλει να αποκαλείται) Αννέτα Καββαδία και όχι μόνον.

    ***

    Και μιας και ο λόγος για την δικογραφία και την τύχη της, να σημειώσω ότι ο βουλευτής της ΝΔ Ν. Μηταράκης έκανε μια δήλωση στην Εξεταστική Επιτροπή, η οποία επίσης προκάλεσε οργισμένες αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (μηδέ της Αννέτας εξαιρουμένης…), ότι «υπάρχουν βουλευτές που γνωρίζουν ήδη την δικογραφία». Επικράτησε χαμός στην αίθουσα, αλλά ο κ. Μηταράκης επέμενε καθώς ήθελε η δήλωσή του αυτή να γραφτεί στα πρακτικά. Είχε προηγηθεί η επισήμανση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σπ. Λάππα ότι αναφορά των 19 εμπλεκόμενων στην δικογραφία δεν σημαίνει ότι είναι ένοχοι επειδή κατονομάζονται. «Η λάσπη όμως είναι λάσπη», φώναξε η κυρία Χριστοφιλοπούλου. Πάντως συμπτωματικά την ώρα που έλεγε αυτά ο κ. Μηταράκης, ακούστηκε ένα κουδούνισμα από την πλευρά του προέδρου κ. Μπαλωμενάκη: «Έχετε τηλέφωνο. Σας παίρνουν τηλέφωνο, κύριε πρόεδρε», του επισήμανε ο βουλευτής της ΝΔ. «Δεν είναι το τηλέφωνό μου. Αυτό είναι το κουδούνι, το οποίο από δω και πέρα θα χτυπάει συχνά», του απάντησε ο κ. Μπαλωμενάκης.

    ***
    Πάντως το τι επικράτησε στην αίθουσα 131 του πρώτου ορόφου του κοινοβουλίου, όπου ήταν διαθέσιμη η δικογραφία προς ανάγνωση και μόνο από τους ενδιαφερομένους βουλευτές, δεν περιγράφεται. Σε ένα μικρό γραφείο συνωστίζονταν όσοι προσέρχονταν κατά σειρά προτεραιότητας να μελετήσουν την δικογραφία και να κρατήσουν κάποιες σημειώσεις. Πρώτος προσήλθε ο Ευ. Βενιζέλος ενώ μαζί του, στο διπλανό γραφείο κάθισε η «τριάδα» της ΝΔ Ν. Παναγιωτόπουλος, Κ. Καραγκούνης και Γ. Γεωργαντάς. Το αντίγραφο της δικογραφίας ήταν ένα οπότε αντάλλαζαν μεταξύ τους σελίδες. Στο απέναντι γραφείο καθόταν και περίμενε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παρασκευόπουλος έχοντας στο πλάι του τον νομομαθή Σπ. Λάππα, ενώ από τους πρώτους εμφανίστηκε και ο πρώην υπουργός Εργασίας Γ. Κουτρουμάνης, ο οποίος περίμενε καρτερικά να διαβάσει τον φάκελο. Πάντως ενημερώθηκαν οι εμπλεκόμενοι ότι μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα στην Ειδική Γραμματεία της Βουλής ώστε να λάβουν αντίγραφο της δικογραφίας.

    Γνώμες
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk