• Αναζήτηση
  • Εκδήλωση για τη μείωση της εκπομπής ρύπων από τη ναυτιλία

    «Ένα κρουαζιερόπλοιο στην άγκυρα εκπέμπει σχεδόν τόσα σωματίδια όσο 100.000 αυτοκίνητα.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    «Ένα κρουαζιερόπλοιο στην άγκυρα εκπέμπει σχεδόν τόσα σωματίδια όσο 100.000 αυτοκίνητα. Επομένως είναι μη κοινώς αποδεκτές οι μετρήσεις. Εσείς μπορεί να ξέρετε καλύτερα και να με διορθώσετε. Εδώ στο λιμάνι του Πειραιά συναντάμε μία τεράστια συγκέντρωση σωματιδίων, διοξείδιο του άνθρακα CO2, διοξείδιο του θείου SO2, οξείδια του αζώτου NOx, κ. α. τα οποία δεν είναι μία απλή υπόθεση προστασίας του περιβάλλοντος, είναι μία ευθεία αιτία για πρόωρους θανάτους. Κι όπως λοιπόν θα πρέπει να φύγουμε σιγά – σιγά από τα ορυκτά καύσιμα γενικότερα θα πρέπει να βρούμε σιγά – σιγά τον τρόπο να το κάνουμε αυτό και στα λιμάνια μας μέσα.»

    Αυτά επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης κατά τον χαιρετισμό του σε εκδήλωση στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά με θέμα τους στόχους για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία μέχρι το 2050, στο πλαίσιο της συνθήκης του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και των στόχων του Ο. Η. Ε. Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Δήμος Πειραιά, το BlueGrowth και ο νηογνώμονας DNV GL.
    Χαιρετισμούς απηύθυνε και ο κ. Γιώργος Τεριακίδης από την «DNV GL Hellas», ενώ ο Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος, κ. Χρήστος Χρυσάκης παρουσίασε αναλυτικά την έκθεση με τίτλο: «Low Carbon Shipping Towards 2050: Challenges and Opportunities», η οποία έχει τύχει μεγάλης διεθνούς απήχησης.
    Ο κ. Κόκκαλης σημείωσε επιπλέον ότι: «Η εκδήλωση έχει σκοπό να μας ενημερώσει για τις τελευταίες και πιο σύγχρονες σκέψεις γύρω από τη μείωση της εκπομπής ρύπων από τη ναυτιλία. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, διότι εδώ που βρισκόμαστε, στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά, είναι το σπίτι της μεγαλύτερης κοινότητας πλοιοκτητών στον κόσμο. Και παρότι η Ναυτιλία είναι ήδη σήμερα η λιγότερο μολύνουσα ανά κιλό, ανά χιλιόμετρο διαδικασία μεταφοράς εμπορευμάτων, παρόλα αυτά και εκείνη μέσα από τιςδιαδικασίες του ΙΜΟ, θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.»

    Αναφερόμενος στο Blue Growth επεσήμανε ότι «ξεκίνησε πριν από 4 χρόνια σε μία εκδήλωση – προεκλογική μάλιστα τότε – που είχε σκοπό να ανακοινώσει την προσπάθεια μας, τη θέλησή μας είτε κερδίσουμε είτε όχι τις εκλογές, να μπορέσουμε να στηρίξουμε τη δραστηριότητα της νέας επιχειρηματικότητας και της νέας οικονομίας, στο χώρο της Ναυτιλίας και της γαλάζιας οικονομίας. Και τότε είχαμε σαν έμπνευση έναν χώρο που λέγεται RTM στο Ρότερνταμ. Το RTM λοιπόν ένας χώρος που δημιούργησε το λιμάνι του Ρότερνταμ και στεγάζει σήμερα, όχι απλώς νεοφυείς επιχειρήσεις, με τον τρόπο που το κάνουμε κι εμείς με αρκετά μεγάλη επιτυχία, αλλά είναι και ένα πολύ μεγάλο βιομηχανικό εργαστήριο που παρέχει τις δυνατότητες στη Ναυτιλιακή κοινότητα του Ρότερνταμ να πειραματιστεί με νέες τεχνολογίες. Το επισκέφτηκα εγώ πέρσι. Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, είμαστε πραγματικά στην πολύ ευχάριστη θέση, να είμαστε πολύ κοντά στο να προκηρύξουμε έναν δημόσιο διαγωνισμό, για τη δημιουργία ενός αντίστοιχου κέντρου ενός κέντρου ψηφιακής καινοτομίας στη γαλάζια οικονομία, το πρώτο στην Ελλάδα, το πρώτο στη Μεσόγειο το οποίο ελπίζουμε να λειτουργήσει μέσα το 2018, στον Άγιο Διονύσιο.»
    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk